Skocz do zawartości

Akumulatory żelowe


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

no z pomyslowego dobromira cos we mnie jest :) na razie grypsko nie pozwala mi wytknac nosa z domu:(( jedynie to przez okienko na przyczepe moge sobie popatrzec..:banned:( ale ILE mam czasu na internet. ho ho... siedze i oczyma wyobrazni kombinuje juz co i jak ,, niech tylko wyzdrowieje:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

chmmmm glupia sprawa ale nie moge znalezc u siebie w przyczepie akumulatora ani nawet miejsca gdzie byl (przewody i klemy?).... gdzie niby montowany jest aku ico u was zasila??? mam na wyciagiem przelacznik oswietlenia 12V i kolo przelacznika 230V do lodowki tez jest przelacznik 12V czyzby do zasilania lodowki??? podpowiedzcie czy uzywacie 12V czy przetwornicy?

 

Bo Twoja lodowka moze pracowac i na 230V i na 12V stad masz przelacznik. Jezeli chodzi o zasilacz to np. u mnie wyglada to jak na foto. Jest skrzynka z przylaczami 230V i tam tez bezpieczniki a obok zasilacz, ktory posiada 9 wyjsc 12 voltowych do zasilania wiekszosci urzadzen. Jego glowny wylacznik ON/OFF to zarazem przelacznik na zasilanie akumulatorowe. Kiedy do przyczepy podpiete jest 230V i wlacznik jest w pozycji ON to wsio leci z sieci przez zasilacz ale kiedy wylacznik znajdzie sie w pozycji OFF lub zabraknie pradu w sieci to automatycznie zasilanie urzadzen przyczepy jest pobierane z akumulatora lub samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że ściera się tutaj doświadczenie serwisanta i pewne obiegowe opinie. Ale wracając do meritum, jeśli chodzi o żelówki pytanie jest o jakich mówimy choć myślę, że nie ma większych różnic. Mam z różnych względów doczynienia z alarmami (jako użytkownik). Wszystkie centrale są oparte na żelówkach bo jak się rozładuje do zera to może ją następnie system bezproblemowo doładować i znowu osiąga swoją sprawność.

Inne doświadczenie, to moja pasja do długich lat, a mianowicie off-road. Tam wiele osób jeździ na OPTIMACH, żółtej i czerwonej (zapraszam na formum rajdy4x4) Zadajcie tam takie pytanie, że żelówkę można do 40 % to się chłopcy uduszą ze śmiechu. Optimy potocznie nazywane akumlatorami głębokiego rozładowania. Pierwotnie używane w sprzęcie budowlanym, chętnie używane przez off-roderów. Ciągniesz się na wciągarce (to taki slang :krzykacz: )na kwasówce dochodzisz do zera i dupa, a tamto ładujesz i ciągniesz dalej. Inną zaletą żelówki jest to, że "przy dachu" nie dochodzi do rozlania elektrolitu i uszkodzeń elementów np silnika. Akumlator jednorazowy po 3 do 4 lat użytkowania zgodnie z przeznaczeniem i ostro do śmieci. Wadą tego akumlatora jest jego cena.

Rozumiem argumenty, które się pojawiły, natomiast nie wiem jakiego rodzaju akumlatora się to tyczy, jakiej generacji, do czego służy.

To co napisałem, napisalem z perspektywy własnych doświadczeń.

Pozdrawiam i ukłony !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz, nie bierz tego jako chęć kasztanienia na forum z mojej strony, ale z tymi żelówkami nie jest tak do końca, że każda może być rozładowana tylko do poziomu 20 %, bo tak dokłądnie wynika to z instrukcji jaką podałeś. Oczywiście ja z kolei dałem przykąłdy typowych akumlatorów użytkowych. Więc to nie w stronę starcia, ale możliwych różnych poglądów i doświadczeń !! :krzykacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kmachacz klubie ,a myślałem że jestem sam na tym forum z offrodem :hehe::hehe::hehe::krzykacz:

 

No witaj, witaj !! A to nie Ty robiłeś w tamtym roku Szwecje północną z takim pięknym opisem, nie wspominając o fotach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

hej panowie offroaderzy

 

kpeugeot z forum

 

parę słów o żelówkach alarmowych

 

akumulatory wykorzystywane w systemach alarmowych sa całkiem inne i nie za ardzo nadają sie do karawaningu czy też offroadu ponieważ sa przystosowane do nieskiego poboru i równomiernego poboru pradu

 

alarmówki sa akum. głebokiego rozładowania ale także nie moga byc ładowana dużym prądem bo wybuchną

 

producent zaleca wymiane aku w alarmach co 5 lat - wiec zywotnośc nie jest duża

 

no itrzecei najważniejsza sprawa temperatura pracy aku w alarmie to 0-50C - a wiec zimą nie trzyma

 

acha wyjeżdżam na dwa tygodnie i biorę 3 szt aku 17Ah - będe je testował ale będą używane tylko do oświetlenia ciekawe ile wytrzymają

 

pozdrawiam

konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A witaj, witaj. Masz rację może to i dlatego to całe wcześniejsze nieporozumienie. Akumlator, akumlatorowi nie równy i przeznaczony może być do różnych rzeczy. Ja mówiłem o takich żelówkach jak Optima, faktycznie są też żelówki do alarmów, czy też do zabawek dziecięcych (samochodziki). :hehe:

Czyli wszyscy mieli rację tylko względem odmiennych rzeczy :niewiem: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.