Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wady i Zalety dużej przyczepy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 voytech

voytech

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • SkądChorzów
  • Holownik:Hyundai Santamo 2.0

Napisano 04 wrzesień 2008 - 22:35

Witam serdecznie forumowiczów :ok:

Jestem na etapie poszukiwań i rozważań nad zakupem pierwszej i na długo jedynej przyczepy. Przestudiowałem kącik kupującego i mam pewien niedosyt informacji na temat ekonomicznego aspektu zakupu dużej przyczepy.
Mam 5 osobową rodzinę 2 duże + 3 małe :niewiem:
Małe są jeszcze faktycznie małe (5,4,1.5 roku) ale jak ktoś napisał dość szybko rosną :D
a Ja przyczepki szybko nie zmienię.
Rozglądam się z czymś z 5 miejscami do spanie i piętrowym wyrkiem.
Podoba mi się Bürstner Scala (DMC 1360, długość: ok 7m, szer. ok 2,3m) i podobne jej.
Zastanawiam się natomiast nad kosztami posiadania takiej przyczepy tzn. opłaty za autostrady, promy, tunele, pola kempingowe itp.
Czy jest jakaś zależność w wysokości opłat od wielkości (długości, masy) przyczepy? :ok:

Pozdrawiam.
Rozglądam się za 5 osobową przyczepą z piętrowym wyrkiem :)

#2 tomekk

tomekk

    -------------------------------

  • Moderatorzy
  • 3531 postów
  • Telefon:PW
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus

Napisano 05 wrzesień 2008 - 06:10

Witam !

Jeśli chodzi o promy to na pewno jest różnica w opłatach - dla przykładu prom Włochy - Grecja w sezonie niskim :

- Przyczepy - przyczepy kempingowe do 6m długości i powyżej 2m wysokości - 132 EUR
- Przyczepy - przyczepy kempingowe od 6,01m do 8m długości - 216 EUR
- Przyczepy - przyczepy kempingowe powyżej 8m długości - 366 EUR.

tu jest link :

http://minoan.pl/ceny.htm

Jeśli chodzi o kempingi to spotkałem raczej podział na rozmiary : do około 5 m i powyżej tej długości i to raczej u nas w kraju.

Też zastanawiając się nad pierwszą przyczepą niestety popełniłem błąd i kupiłem małą, teraz trzeba ją sprzedać i kupić właśnie taką o której wyżej wspominasz, a moja rodzina to tylko 4 osoby. Dobrze myślisz i nie ma co stosować półśrodków, gdyż raczej można się zniechęcić niż przekonać do danej rzeczy. W sumie myślę, że różnica w wydanych pieniądzach za kempingi, promy itp w skali roku jest tak niewielka, że nie ma co się zastanawiać. Z tego co patrzę to największe różnice są w przypadku promów, no ale ile będziesz razy z nich korzystał ?

Pozdrawiam

#3 Tomii

Tomii

  • Administracja
  • 7223 postów
  • Skądpowiat wołomin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria 380 TQ
  • Holownik:Opel Astra G

Napisano 05 wrzesień 2008 - 06:33

Jak masz czym ciągnąć i przy tak licznej rodzince to nie ma się co zastanawiać.

Będąc w tym roku na wyjeździe na Litwie, kolega Adam ze swoją 7 metrową przyczepą na wszystkich polach miał takie same opłaty jak ja z moją dwa razy mniejszą salonką :niewiem:. Na autostradach opłaty będziesz miał te same, chyba że suma dmc pojazdów przekroczy 3,5 tony.

#4 voytech

voytech

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • SkądChorzów
  • Holownik:Hyundai Santamo 2.0

Napisano 05 wrzesień 2008 - 10:52

Dzięki

Też mi się wydaje, że nie ma co się szczypać i rozdrabniać o te 1 czy 1,5 metra.
W końcu to ma być wypoczynek :niewiem:

Wydaje mi się, że mam czym ciągnąć - Hyundai Santamo 2.0, 16V, 138 KM, DMC 2075kg
uciąg do 1500kg. Wprawdzie na LPG ale powinien wydolić.
Rozglądam się za 5 osobową przyczepą z piętrowym wyrkiem :)

#5 jacek l

jacek l

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3331 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 05 wrzesień 2008 - 13:47

No, to zależy czy raczej będziesz jeżdził objazdowo czy bardziej stacjonarnie na wakacje.
To się tak łatwo mówi, że duża przyczepa jest wygodniejsza - do mieszkania na pewno, do jeżdżenia potrzebne doświadczenie i przewidywanie w duuużym zakresie, no i raczej ze 200 KM.

Pozdro, Jacek.

Moja ma 6 i czasem jest za duża. :niewiem:
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom.

Stefan Żeromski, polski literat.

#6 aura1

aura1

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 21 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY 495 PRESTIGE
  • Holownik:VW T5 130 KM

Napisano 05 wrzesień 2008 - 17:19

Witam. Co do opłat to np: w Austrii liczy się waga holownika bez względu na masę przyczepy w Słowenii jest podobnie. Sonata ze swoim 2 litrowym silnikiem pewnie da radę choć myślę że będziesz musiał ją wysoko kręcić. W moim przypadku jest troche inaczej, zakupiłem Hoby 495 6,7m i 5 miejsc a moje dzieci stwierdziły że karawaning to nie dla nich i muszę zmienić przyczepę na mniejszą a trochę mi szkoda bo jest w super stanie. Jeszcze tylko chorwacja 7 września i przygotowania do zimy. Ciągnąc ją VW T5 2,5 TDI czasami czuć że coś jest na plecach pomimo tego że auto ma możliwość 2500 kg a przyczepa waży 1300. Pzdr.

#7 szymon79

szymon79

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 482 postów
  • Telefon:604151595
  • Skądsosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:NIEWIADOW N 132T, N- 250C
  • Holownik:VW multivan 2.5LPG

Napisano 05 wrzesień 2008 - 19:01

No, to zależy czy raczej będziesz jeżdził objazdowo czy bardziej stacjonarnie na wakacje.
To się tak łatwo mówi, że duża przyczepa jest wygodniejsza - do mieszkania na pewno, do jeżdżenia potrzebne doświadczenie i przewidywanie w duuużym zakresie, no i raczej ze 200 KM.

Pozdro, Jacek.

Moja ma 6 i czasem jest za duża. :niewiem:


jacek ma racje .widziałem w pobierowie niemca jak nie mogł wyjechac z kempingu. brama była szeroka ale zakretu nie mogł zebrac bo ogon miał ponad 6 metrow a holownik mercedes vito. finał mogł byc taki ze tyłem przyczepy zachaczyłby o słupek. -zal mi było tego auta - sprzegło było czuc z odległosci 20metrow - takze jazda takim zestawem to nieraz wielki kłopot a nie przyjemnosc ...

takie odnosze wrazenie
Powyższa wypowiedź to moją opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Dołączona grafika

#8 Jarekkow

Jarekkow

    Maniak karawaningu

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1901 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Bergland 345
  • Holownik:Honda Civic 110 Km

Napisano 05 wrzesień 2008 - 19:10

A ja szukam przyczepy nawet mniejszej niż miałem . Na campingu całe życie toczy się przecież przed przyczepą ewentualnie w przedsionku . Poza tym gdy jest gorąco to w przyczepce ciężko wytrzymać i chodzi się tam tylko spać , ewentualnie kawę zrobić
Zapamiętać !!!
Nie dyskutować z idiotą, bo ściągnie Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Dołączona grafika

#9 voytech

voytech

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • SkądChorzów
  • Holownik:Hyundai Santamo 2.0

Napisano 05 wrzesień 2008 - 19:11

Do Aura1 - mam Santamo nie Sonata, ale pewnie silnik podobny jak nie ten sam :ok:

Co do komplikacji związanych z jazdą takim zestawm to jestem świadom jego wielkości. Mam pewne doświadczenie w prowadzeniu ponad 20 tonowego zestawu z 2 przyczepami :niewiem:

Jednak wydaje mi się, że właśnie do objazdówki większa = lepsza, gdy siedzę w jednym miejscu warto rozkładać namiot, a jako Nomad to chyba lepiej być "zawsze" gotowym do drogi :D

Na pewno ciągnąc 7m jest inaczej niż 5,5, ale czy ciągnę 1100 kg czy 1300 to już nie powinno być wielkiej różnicy. W końcu i tak największy opór stawia ta pionowa ściana za autem a nie te wzdłuż, no chyba że wieje z boku :ok:
Rozglądam się za 5 osobową przyczepą z piętrowym wyrkiem :)

#10 voytech

voytech

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 15 postów
  • SkądChorzów
  • Holownik:Hyundai Santamo 2.0

Napisano 05 wrzesień 2008 - 19:42

Wiecie, przeglądam sobie przyczepki na mobile.de i dochodzę do wniosku, że jeśli coś ma 5 wyrek to i tak mierzy 6m i waży min. 1100. Tak więc czy ma to sens rozczulać się nad tym 1m i 200kg?

Jak już wspominałem istotna dla mnie jest różnica kosztów w eksploatacji pomiędzy małą czyli ok 5,5-6m a taką większą. Mniejszej niż 5,5 m nie kupię bo jest to dla mnie nieporozumienie.
Pozdrawiam :niewiem:
Rozglądam się za 5 osobową przyczepą z piętrowym wyrkiem :)

#11 Jarekkow

Jarekkow

    Maniak karawaningu

  • Zbanowani
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1901 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Bergland 345
  • Holownik:Honda Civic 110 Km

Napisano 05 wrzesień 2008 - 20:08

Mniejszej niż 5,5 m nie kupię bo jest to dla mnie nieporozumienie.


Pojeżdzij najpierw trochę z przyczepą :niewiem:
Zapamiętać !!!
Nie dyskutować z idiotą, bo ściągnie Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Dołączona grafika

#12 orka

orka

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs Camper 1350kg
  • Holownik:GMC Safari AWD

Napisano 05 wrzesień 2008 - 20:11

Co do komplikacji związanych z jazdą takim zestawm to jestem świadom jego wielkości. Mam pewne doświadczenie w prowadzeniu ponad 20 tonowego zestawu z 2 przyczepami :niewiem:

Zgadzam się z Tobą, to kwestia opanowania sztuki kierowania zestawem .
Mój ma prawie 12m i nigdy nie miałem kłopotu z manewrowaniem choć wydaje mi się że z automatem to jest o wiele przyjemniejsze, a co do komfortu to również się z Tobą zgadzam w dużej cycepie jest po prostu przyjemniej, jest czym oddychać .

#13 Pawel65

Pawel65

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 1 postów
  • Telefon:+48601220877
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Caravelair Coral 395T
  • Holownik:Xsara Picasso

Napisano 05 wrzesień 2008 - 20:16

Witam,
Mam taką samą rodzinkę 2+3 tylko dzieciaki trochę starsze i zdecydowałem się na małą przyczepę. Przede wszystkim dużo podróżuję - Chorwacja, południe europy i komfort wielogodzinnego prowadzenia samochodu jest dla mnie istotny. Ponadto ustawienie przyczepy na campingu z 4 kobietami nie jest takie proste.
Ustawienie przedsionka to raptem maks 15 minut - czasem jak jest mało miejsca szybciej niż przyczepy. A tam w gorące noce przyjemniej się śpi.
Ponadto na campingach tyle się dzieje że życie toczy się nie w przyczepie tylko na zewnątrz.
Także gotowanie i jedzenie - nigdy w przyczepie.
Jak bym jeździł na północ do Norwegii lub Szwecji to pewnie więcej czasu trzeba by spędzać w środku z względu na deszcz. Tak jak i czasem w Polsce.
No i ostatni argument dla mnie za małą może w formie anegdotki ale mówi się że w Holandii jest tyle przyczep bo Holendrzy mają dwie przyczepy - jedną dużą stojącą gdzieś na wsi, na campingu i drugą mniejszą z którą zwiedzają europę.
Wybór zależy od tego co będziesz robił.

#14 orka

orka

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 11 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs Camper 1350kg
  • Holownik:GMC Safari AWD

Napisano 05 wrzesień 2008 - 20:20

Dobre będzie ewentualnie sprawdzenie na dostępnym gdzieś na forum kalkulatorze czy Twój holownik da radę z cycepą którą wybierzesz.

#15 Tomiy

Tomiy

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 183 postów
  • SkądKielce

Napisano 05 wrzesień 2008 - 20:22

To dyskusja typu lepsza przyczepa czy kamper. Wszystko zalezy od upodoban i od kasy.

Osobiscie jestem zwolenikiem duzej, a jakbym mial czym ciagnac to nawet 2-osie bym kupil.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych