Skocz do zawartości
voytech

Wady i Zalety dużej przyczepy

Rekomendowane odpowiedzi

voytech

Witam serdecznie forumowiczów :ok:

 

Jestem na etapie poszukiwań i rozważań nad zakupem pierwszej i na długo jedynej przyczepy. Przestudiowałem kącik kupującego i mam pewien niedosyt informacji na temat ekonomicznego aspektu zakupu dużej przyczepy.

Mam 5 osobową rodzinę 2 duże + 3 małe :niewiem:

Małe są jeszcze faktycznie małe (5,4,1.5 roku) ale jak ktoś napisał dość szybko rosną :D

a Ja przyczepki szybko nie zmienię.

Rozglądam się z czymś z 5 miejscami do spanie i piętrowym wyrkiem.

Podoba mi się Bürstner Scala (DMC 1360, długość: ok 7m, szer. ok 2,3m) i podobne jej.

Zastanawiam się natomiast nad kosztami posiadania takiej przyczepy tzn. opłaty za autostrady, promy, tunele, pola kempingowe itp.

Czy jest jakaś zależność w wysokości opłat od wielkości (długości, masy) przyczepy? :ok:

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomekk

Witam !

 

Jeśli chodzi o promy to na pewno jest różnica w opłatach - dla przykładu prom Włochy - Grecja w sezonie niskim :

 

- Przyczepy - przyczepy kempingowe do 6m długości i powyżej 2m wysokości - 132 EUR

- Przyczepy - przyczepy kempingowe od 6,01m do 8m długości - 216 EUR

- Przyczepy - przyczepy kempingowe powyżej 8m długości - 366 EUR.

 

tu jest link :

 

http://minoan.pl/ceny.htm

 

Jeśli chodzi o kempingi to spotkałem raczej podział na rozmiary : do około 5 m i powyżej tej długości i to raczej u nas w kraju.

 

Też zastanawiając się nad pierwszą przyczepą niestety popełniłem błąd i kupiłem małą, teraz trzeba ją sprzedać i kupić właśnie taką o której wyżej wspominasz, a moja rodzina to tylko 4 osoby. Dobrze myślisz i nie ma co stosować półśrodków, gdyż raczej można się zniechęcić niż przekonać do danej rzeczy. W sumie myślę, że różnica w wydanych pieniądzach za kempingi, promy itp w skali roku jest tak niewielka, że nie ma co się zastanawiać. Z tego co patrzę to największe różnice są w przypadku promów, no ale ile będziesz razy z nich korzystał ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomii

Jak masz czym ciągnąć i przy tak licznej rodzince to nie ma się co zastanawiać.

 

Będąc w tym roku na wyjeździe na Litwie, kolega Adam ze swoją 7 metrową przyczepą na wszystkich polach miał takie same opłaty jak ja z moją dwa razy mniejszą salonką :niewiem:. Na autostradach opłaty będziesz miał te same, chyba że suma dmc pojazdów przekroczy 3,5 tony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
voytech

Dzięki

 

Też mi się wydaje, że nie ma co się szczypać i rozdrabniać o te 1 czy 1,5 metra.

W końcu to ma być wypoczynek :niewiem:

 

Wydaje mi się, że mam czym ciągnąć - Hyundai Santamo 2.0, 16V, 138 KM, DMC 2075kg

uciąg do 1500kg. Wprawdzie na LPG ale powinien wydolić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jacek l

No, to zależy czy raczej będziesz jeżdził objazdowo czy bardziej stacjonarnie na wakacje.

To się tak łatwo mówi, że duża przyczepa jest wygodniejsza - do mieszkania na pewno, do jeżdżenia potrzebne doświadczenie i przewidywanie w duuużym zakresie, no i raczej ze 200 KM.

 

Pozdro, Jacek.

 

Moja ma 6 i czasem jest za duża. :niewiem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aura1

Witam. Co do opłat to np: w Austrii liczy się waga holownika bez względu na masę przyczepy w Słowenii jest podobnie. Sonata ze swoim 2 litrowym silnikiem pewnie da radę choć myślę że będziesz musiał ją wysoko kręcić. W moim przypadku jest troche inaczej, zakupiłem Hoby 495 6,7m i 5 miejsc a moje dzieci stwierdziły że karawaning to nie dla nich i muszę zmienić przyczepę na mniejszą a trochę mi szkoda bo jest w super stanie. Jeszcze tylko chorwacja 7 września i przygotowania do zimy. Ciągnąc ją VW T5 2,5 TDI czasami czuć że coś jest na plecach pomimo tego że auto ma możliwość 2500 kg a przyczepa waży 1300. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szymon79
No, to zależy czy raczej będziesz jeżdził objazdowo czy bardziej stacjonarnie na wakacje.

To się tak łatwo mówi, że duża przyczepa jest wygodniejsza - do mieszkania na pewno, do jeżdżenia potrzebne doświadczenie i przewidywanie w duuużym zakresie, no i raczej ze 200 KM.

 

Pozdro, Jacek.

 

Moja ma 6 i czasem jest za duża. :niewiem:

 

jacek ma racje .widziałem w pobierowie niemca jak nie mogł wyjechac z kempingu. brama była szeroka ale zakretu nie mogł zebrac bo ogon miał ponad 6 metrow a holownik mercedes vito. finał mogł byc taki ze tyłem przyczepy zachaczyłby o słupek. -zal mi było tego auta - sprzegło było czuc z odległosci 20metrow - takze jazda takim zestawem to nieraz wielki kłopot a nie przyjemnosc ...

 

takie odnosze wrazenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarekkow

A ja szukam przyczepy nawet mniejszej niż miałem . Na campingu całe życie toczy się przecież przed przyczepą ewentualnie w przedsionku . Poza tym gdy jest gorąco to w przyczepce ciężko wytrzymać i chodzi się tam tylko spać , ewentualnie kawę zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
voytech

Do Aura1 - mam Santamo nie Sonata, ale pewnie silnik podobny jak nie ten sam :ok:

 

Co do komplikacji związanych z jazdą takim zestawm to jestem świadom jego wielkości. Mam pewne doświadczenie w prowadzeniu ponad 20 tonowego zestawu z 2 przyczepami :niewiem:

 

Jednak wydaje mi się, że właśnie do objazdówki większa = lepsza, gdy siedzę w jednym miejscu warto rozkładać namiot, a jako Nomad to chyba lepiej być "zawsze" gotowym do drogi :D

 

Na pewno ciągnąc 7m jest inaczej niż 5,5, ale czy ciągnę 1100 kg czy 1300 to już nie powinno być wielkiej różnicy. W końcu i tak największy opór stawia ta pionowa ściana za autem a nie te wzdłuż, no chyba że wieje z boku :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
voytech

Wiecie, przeglądam sobie przyczepki na mobile.de i dochodzę do wniosku, że jeśli coś ma 5 wyrek to i tak mierzy 6m i waży min. 1100. Tak więc czy ma to sens rozczulać się nad tym 1m i 200kg?

 

Jak już wspominałem istotna dla mnie jest różnica kosztów w eksploatacji pomiędzy małą czyli ok 5,5-6m a taką większą. Mniejszej niż 5,5 m nie kupię bo jest to dla mnie nieporozumienie.

Pozdrawiam :niewiem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jarekkow
Mniejszej niż 5,5 m nie kupię bo jest to dla mnie nieporozumienie.

 

Pojeżdzij najpierw trochę z przyczepą :niewiem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orka

Co do komplikacji związanych z jazdą takim zestawm to jestem świadom jego wielkości. Mam pewne doświadczenie w prowadzeniu ponad 20 tonowego zestawu z 2 przyczepami :niewiem:

 

Zgadzam się z Tobą, to kwestia opanowania sztuki kierowania zestawem .

Mój ma prawie 12m i nigdy nie miałem kłopotu z manewrowaniem choć wydaje mi się że z automatem to jest o wiele przyjemniejsze, a co do komfortu to również się z Tobą zgadzam w dużej cycepie jest po prostu przyjemniej, jest czym oddychać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel65

Witam,

Mam taką samą rodzinkę 2+3 tylko dzieciaki trochę starsze i zdecydowałem się na małą przyczepę. Przede wszystkim dużo podróżuję - Chorwacja, południe europy i komfort wielogodzinnego prowadzenia samochodu jest dla mnie istotny. Ponadto ustawienie przyczepy na campingu z 4 kobietami nie jest takie proste.

Ustawienie przedsionka to raptem maks 15 minut - czasem jak jest mało miejsca szybciej niż przyczepy. A tam w gorące noce przyjemniej się śpi.

Ponadto na campingach tyle się dzieje że życie toczy się nie w przyczepie tylko na zewnątrz.

Także gotowanie i jedzenie - nigdy w przyczepie.

Jak bym jeździł na północ do Norwegii lub Szwecji to pewnie więcej czasu trzeba by spędzać w środku z względu na deszcz. Tak jak i czasem w Polsce.

No i ostatni argument dla mnie za małą może w formie anegdotki ale mówi się że w Holandii jest tyle przyczep bo Holendrzy mają dwie przyczepy - jedną dużą stojącą gdzieś na wsi, na campingu i drugą mniejszą z którą zwiedzają europę.

Wybór zależy od tego co będziesz robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
orka

Dobre będzie ewentualnie sprawdzenie na dostępnym gdzieś na forum kalkulatorze czy Twój holownik da radę z cycepą którą wybierzesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomiy

To dyskusja typu lepsza przyczepa czy kamper. Wszystko zalezy od upodoban i od kasy.

 

Osobiscie jestem zwolenikiem duzej, a jakbym mial czym ciagnac to nawet 2-osie bym kupil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×