Skocz do zawartości

Wybór modelu holownika 4x4 do ciężkiej przyczepy


inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

Spoko... Chłód księgowego zawsze się przydaje...

 

Sorry ale muszę wtrącić 3 grosze. Odpuść KJ. To fajne autko ale trzecie w domu... Wady.

Bardzo paliwożerny silnik w zespoleniu z tamtą skrzynia. 20 litrów gazu to punkt wyjścia. No może 18 na trasie przy spokojnej jeździe. Kiepski tzn. awaryjny wsteczny przy holowaniu czegokolwiek. Auto bardzo niestabilne na śliskim przy jeżdzie na samym tyle. Kiepskie jeszcze systemy elektroniczne. Działają ze zwłoką. I jak dla mnie najgorsza wada. Koło na klapie czyli butla w bagażniku i jego kasacja tym samym.

KK ma wszystko to co brakuje KJ. Na krajówkach jadąc do 100 spalanie 12 gazu do zrobienia. Jeśli KK nie ma napędu tylko na tył...to ma wszystko co potrzeba. Koło dźwigni wybieraka masz pokrętło tył/cztery/reduktor.

 

KJ nie biorę wcale pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 707
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale przyznasz, że KK ma dwa rodzaje napędu. Nie ma niestety odpowiednika QuadraDrive z WK, ale ma selec-trac II i command-trac II. Ten command-trac nie ma opcji jazdy 4H na asfalcie z powodu braku centralnego mechanizmu różnicowego. Czyli można 4x4 włączyć tylko na luźnej nawierzchni jak w starych terenówkach. Można taką wadę zaakceptować, ale nie w samochodzie za 40 tys. zł (rocznik rzędu 2008). Gdybym kupował w budżecie do 20 tys. to ok, ale nie w cenie KK. No i teraz jest pytanie jak to rozróżnić w ogłoszeniach, bo nie będę do każdego dzwonił. Poza tym za wcześnie na kupowanie, skoro nie sprzedałem poprzedniego auta. Patrzę na ogłoszenia by się zorientować w rynku. No i patrzę, patrzę i nie wiem jak odróżnić selec-trac od command-trac.

 

A swoją drogą to dziwne, że KJ z silnikiem 3.7 i 4-biegowym automatem pali 18 na trasie, a KK z tym samym silnikiem i automatem 4-biegowym pali 12. Jest na to jakieś uzasadnienie?

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoznasz po ilości pozycji przełącznika napędów. Select ma o jedną więcej. O ile się nie mylę to 4H na zielono.

Edytowane przez Walt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Ale przyznasz, że KK ma dwa rodzaje napędu. Nie ma niestety odpowiednika QuadraDrive z WK, ale ma selec-trac II i command-trac II. Ten command-trac nie ma opcji jazdy 4H na asfalcie z powodu braku centralnego mechanizmu różnicowego. Czyli można 4x4 włączyć tylko na luźnej nawierzchni jak w starych terenówkach. Można taką wadę zaakceptować, ale nie w samochodzie za 40 tys. zł (rocznik rzędu 2008). Gdybym kupował w budżecie do 20 tys. to ok, ale nie w cenie KK. No i teraz jest pytanie jak to rozróżnić w ogłoszeniach, bo nie będę do każdego dzwonił. Poza tym za wcześnie na kupowanie, skoro nie sprzedałem poprzedniego auta. Patrzę na ogłoszenia by się zorientować w rynku. No i patrzę, patrzę i nie wiem jak odróżnić selec-trac od command-trac.

 

A swoją drogą to dziwne, że KJ z silnikiem 3.7 i 4-biegowym automatem pali 18 na trasie, a KK z tym samym silnikiem i automatem 4-biegowym pali 12. Jest na to jakieś uzasadnienie?

 

Możliwość włączenia 4x4 w wersji bez centralnego mechanizmu różnicowego to nie jest wcale kwestia starych terenówek. Mnie takie rozwiązanie w nowych konstrukcjach wcale nie dziwi i nie zaskakuje, a nawet nie razi, zależy co w wyborze danego auta-modelu jest priorytetem. Ten 4x4 z centralnym mechanizmem czy aż tak potrzebny na przyczepnej jezdni, ja bym nie przekreślał takiej możliwości, bo zawęzisz wybór.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inhalt... Ja szukałem auta 2 lata płacąc za carfax i sprawdzenie w warsztatach, a tobie dzwonić się nie chce? Już szukaj bo to nie Fiat Punto którego można znaleźć na osiedlu...

Dzwonisz... bierzesz VIN i sprawdzasz w necie na stronach Jeepa. Miałem piękne egzemplarze a po sprawdzeniu specyfikacji okazało się że silnik fabrycznie był inny.

Tak... 40 tys to dużo pieniędzy zwłaszcza jak trzeba uzbierać. Ale kupisz auto w miarę młode które zadbane przez Ciebie w co nie wątpię pojeździ bezproblemowo z 15 lat.

I jeszcze jedna pułapka ... Prawdopodobieństwo taplania KJ w błocie jest ogromne a KK prawie żadne.

 

Co do spalania to w KK jest trochę inna skrzynia i chyba ma nadbieg... Już nie pamiętam bo w efekcie okazało się że na naszą czwórkę i psa auto będzie za ciasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem z allegro vin jakiegoś przykładowego KK. Nie wiem co prawda gdzie jest wyszukiwanie samochodów po vin na stronach jeepa, ale wszedłem na vehiclehistory.com i tam mam informację o napędzie. Rozumiem, że jeśli jest "part time" to nie ma centralnego dyfra i po asfalcie nie można jechać z napędem na 4 koła. Czli command-trac. Czy dobrze myślę?

 

DRIVETRAIN

 

 

4WD selector Manual hi-lo 4WD type Part time Axle ratio 3.21

 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądam ogłoszenia i w KK są 2 różne przełączniki napędu.

post-7869-0-84567000-1506194769_thumb.jpg

Jeden ma 2WD / 4WD Auto / 4WD Low

Drugi ma 2WD / 4WD Lock / 4WD Low

Czyli jak widać różnią się trybem jazdy 4H.

Sądzicie, że ten 4WD Auto to będzie selec-trac? Mnie się tak wydaje. Jest ich niestety w ogłoszeniach wyraźnie mniej. No i cany jednak studzą moje emocje - trzeba by mieć na ładne auto nie 40 a 50 tys. zł. W życiu tyle nie wydałem na samochód. Swoją drogą to 40 też jeszcze nie  :nono: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mówił, że będzie tanio. Potrzebujesz kawał auta dla swojego jachtu ;). Kilka lat temu (6) kupiłem auto za 23.000zl i to było bardzo dużo. Dziś mam takie za 60.000+ a myślę o takim za 200.000. Banki pomagają spełniać marzenia... Ważne aby nie przesadzić z marzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Po wczorajszym przerzucaniu gruzu w deszczu nie miałem już siły na pisanie...

 

Tak! Pozycja auto wskazuje, że mamy do czynienia z tym lepszym napędem. Czy ten drugi jest gorszy to kwestia dyskusyjna bo 90% przebiegów będzie na samym tyle.

Autko jest piękne, zgrabne ale ciut ciasne. Bagażnik 400 litrów. Coś jak Astra 3 w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym 4wd auto, da się na tym normalnie jeździć czy trzeba jechać zawsze na 2wd i przełączyć na 4 tylko jak jest jakaś trudniejsza droga albo gorsze warunki?

 

Da się przełączać napęd w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4wd auto można spokojnie jeżdzić po asfaltowych krętych drogach.

Nieprawda.

Przy tym gorszym napędzie zero suchego asfaltu. Na tym lepszym - tak można - i oba dają się załączyć w czasie jazdy.

Przedni napęd kosztuje trochę na stacji, więc i tak wszyscy jeżdżą na RWD. W tym modelu systemy trakcyjne są wyśmienite.

Reduktor tylko ciężki teren lub takie wyciąganie jak pisze Inhalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega pytał ogólnie o 4wd auto . Takie oznaczenie występuje w autach z automatycznie dołączanym tylnym /na ogół/ napędem i w tym ustawieniu można jeżdzić po bardzo krętych i przyczepnych nawierzchniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.