Skocz do zawartości

Dobór przyczepy dla Mirco


Mirco

Rekomendowane odpowiedzi

Masa własna po doposażeniu to 1270kg a homologacja będzie na 1450kg.Tak zapewniał importer. Tą homologację będzie można zmienić, gdyż czepka ma wzmacniają oś do 1700kg. Narazie i tak podróżować będziemy we dwoje to ciężkiego majdanu brać nie będziemy. Do auta mogę załadować 600kg wg. DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

marko6 nie jest to dla mnie zrozumiałe. Według mnie oraz diagnosty, importer lub osoba w ITS zrobił(a) błąd podczas wpisów homologacyjnych modeli Peugeota, które mogą występować w wersji hybrydowej z bezstopniowa skrzynia biegów (CVT). Takie urzędy/urzędnicy made in Polska. Przyczepka jest rozwojowa, bo będzie można, po czasie, poprosić producenta o nowa homologacje. Max do 1700kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podziękować za pomoc w sprawie wyboru przyczepki gdyż właśnie wybór się dokonał. Żona po wejściu do tego modelu Fendt w takiej konfiguracji wnętrza zaczęła w głowie konfigurować nasze mieszkanie

Jeśli czas pozwoli to będziemy chcieli dołączyć do zlotu w Relax-ie.

Jeszcze raz dziękuję za cenne rady oraz uwagi. Mam nadzieje, że spotkamy się kiedyś i będę mógł się odwdzięczyć chłodnym piwem lub smaczną kawą.

Szybko wam poszło...

Zamówiliście nową? Gdzie oglądaliście? My ciągle się jeszcze upewniamy... analizujemy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seal pojechaliśmy do Center-Camp (przedstawiciel Fendt) Bieruń pod Oświęcimiem. Posiadali na placu z 8 nowych przyczep ale interesowały nas 3 egzemplarze.

Wcześniej byliśmy w Burstner w Poznaniu oraz na targach poznańskich. Konfiguracja tej przyczepki była bardzo przyjazna dla dwojga (jak na razie) to nadmetraż :-) , nawet pod deszczowe dni. 200metrow wcześniej tez był handlarz Hobby ale żadna z konfiguracji nam nie przypadła. Czekam na odbiór jak dziecko na prezenty w Wigilie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym poznanskim burnsterze mieli jakies przyczepki? Chcialem jechac ale po fotkach z internetu uznalem ze nie ma po co bo zadnej przyczepki nie widzialem.

 

Adrie moze gdzies ogladaliscie?

 

I na kiedy odbior?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna po doposażeniu to 1270kg a homologacja będzie na 1450kg.Tak zapewniał importer. Tą homologację będzie można zmienić, gdyż czepka ma wzmacniają oś do 1700kg. Narazie i tak podróżować będziemy we dwoje to ciężkiego majdanu brać nie będziemy. Do auta mogę załadować 600kg wg. DR.

 

Mirco, wybacz że drążę temat ale... Zmienić DMC z 1600 na 1450- understand, NP! Ale MW, która w ogłoszeniu widniała 1300kg już raczej nie zmienisz więc dziwi mnie info, że po doposażeniu MW będzie 1270kg a z tego co przeczytałem na początku posta to chcesz zamontować ATC i klimę oraz kupić przedsionek, które swoje kg będą ważyły. Do tego dojdzie butla gazowa, być może koło zapasowe, bagażnik rowerowy i inne pierdoły, które swoje też ważą. Moja nowsza budka ma w DR DMC1350kg przy MW900kg czyli 450kg ładowności. Wow, extra!!!... ale tylko w teorii. A teraz praktyka- poprzedni właściciel zamontował klimę, movera z aku, solar na dach, kupił duży przedsionek ze stelażami aluminiowymi (nie mylić z amelinowymi od Pana AdamaKwiatka :] ), dołożył bagażnik rowerowy na dyszel, wymienił zbiornik wody na 75l i przed zakupem poprosiłem o zważenie cepki na pobliskiej wadze. Dodam, że nie było koła zapasowego oraz butli gazowej i całość wyszła... 1210kg!!! Z ładowności 450kg zrobiło się nagle tylko 140kg! Ja dołożyłem sobie wspomniane przez Ciebie ATC oraz drugi bagażnik rowerowy z tyłu cepki ale niestety nie byłem się jeszcze zważyć- na pewno to zrobię przed wyjazdem, kiedy zapakuję rowery, butlę gazową i inne potrzebne rzeczy do wyjazdu. Dlatego bazując na moim experience proponowałbym Ci podjechać tą cepką i zważyć się kontrolnie- Center-Camp jest niedaleko Klai a ta waga jest raptem minutę drogi od nich. Będziesz wtedy wiedział ile waży Twoja cepka na goło i ile możesz do niej zapakować na wyjazdy zagraniczne żeby nie przeładować bo może być duże "pokutu" jak Cię zważą w Austrii czy gdzie indziej, nie mówiąc o naszym kraju... Poczytaj sobie ten wątek: http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-wa%C5%BCy-wiecej-niz-myslisz/?hl=%20moja%20%20budka%20%20wa%C5%BCy%20%20wi%C4%99cej

Anyway, jeszcze raz GRATULACJE na nowe sprzęcicho- wygląda pięknie!!! I znam to uczucie- pewnie Cię nosi, żeby już po nią jechać, żeby już była i stała na podwórku pod domem :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirco, wybacz że drążę temat ale... Zmienić DMC z 1600 na 1450- understand, NP! Ale MW, która w ogłoszeniu widniała 1300kg już raczej nie zmienisz więc dziwi mnie info, że po doposażeniu MW będzie 1270kg a z tego co przeczytałem na początku posta to chcesz zamontować ATC i klimę oraz kupić przedsionek, które swoje kg będą ważyły. Do tego dojdzie butla gazowa, być może koło zapasowe, bagażnik rowerowy i inne pierdoły, które swoje też ważą. Moja nowsza budka ma w DR DMC1350kg przy MW900kg czyli 450kg ładowności. Wow, extra!!!... ale tylko w teorii. A teraz praktyka- poprzedni właściciel zamontował klimę, movera z aku, solar na dach, kupił duży przedsionek ze stelażami aluminiowymi (nie mylić z amelinowymi od Pana AdamaKwiatka :] ), dołożył bagażnik rowerowy na dyszel, wymienił zbiornik wody na 75l i przed zakupem poprosiłem o zważenie cepki na pobliskiej wadze. Dodam, że nie było koła zapasowego oraz butli gazowej i całość wyszła... 1210kg!!! Z ładowności 450kg zrobiło się nagle tylko 140kg! Ja dołożyłem sobie wspomniane przez Ciebie ATC oraz drugi bagażnik rowerowy z tyłu cepki ale niestety nie byłem się jeszcze zważyć- na pewno to zrobię przed wyjazdem, kiedy zapakuję rowery, butlę gazową i inne potrzebne rzeczy do wyjazdu. Dlatego bazując na moim experience proponowałbym Ci podjechać tą cepką i zważyć się kontrolnie- Center-Camp jest niedaleko Klai a ta waga jest raptem minutę drogi od nich. Będziesz wtedy wiedział ile waży Twoja cepka na goło i ile możesz do niej zapakować na wyjazdy zagraniczne żeby nie przeładować bo może być duże "pokutu" jak Cię zważą w Austrii czy gdzie indziej, nie mówiąc o naszym kraju... Poczytaj sobie ten wątek: http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-waży-wiecej-niz-myslisz/?hl=%20moja%20%20budka%20%20waży%20%20więcej

Anyway, jeszcze raz GRATULACJE na nowe sprzęcicho- wygląda pięknie!!! I znam to uczucie- pewnie Cię nosi, żeby już po nią jechać, żeby już była i stała na podwórku pod domem :slina:

Mandrol, nie zgodzę się z tobą, ja w swojej budce robiłem zmianę DMC, było 1750kg teraz jest 2000kg i tak jest to wykonalne w Polsce. Tak jak pisze Micro wystarczy poprosić o homologacje producenta potem opinie i stacja diagnostyczna i masz zmienione DMC. Nie żałuje tej zmiany - teraz zmieniłbym nawet na 2200kg, ale wtedy ograniczał mnie holownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...teraz zmieniłbym nawet na 2200kg, ale wtedy ograniczał mnie holownik.

Nie ma chyba przyczep jedno osiowych z DMC powyżej 2t. Chyba że piszesz o jakiejś innej przyczepie niż ta którą masz w profilu

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy proponowali mi zamianę osi w przypadku gdybym chciał na 2200 kg. Ale że holownik pozwalał na 2000 kg, wiec zostało tak bez zmiany osi i 2000 kg, oś którą proponowali wydaje mi się że była knota ale nie jestem pewnien, nie doszło do zmiany więc nie drazylem już tematu.

 

Rafal Wosik

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mandrol, nie zgodzę się z tobą, ja w swojej budce robiłem zmianę DMC, było 1750kg teraz jest 2000kg i tak jest to wykonalne w Polsce. Tak jak pisze Micro wystarczy poprosić o homologacje producenta potem opinie i stacja diagnostyczna i masz zmienione DMC. Nie żałuje tej zmiany - teraz zmieniłbym nawet na 2200kg, ale wtedy ograniczał mnie holownik.

 

Kolego rafal.wosik, wydaje mi się, że źle zrozumiałeś mojego posta jak i cały wątek. Kolega Micro musi zmniejszyć DMC z 1600 na 1450 i dla mnie nie ma żadnego NP (No Problem) bo jego holownik ma max DMC cepki 1475kg. W tym momencie zmniejsza mu się ładowność do 150kg (wg ogłoszenia cepka ma MW1300) a z tego co napisał kolega Micro to planuje zamontować klimę, ATC i kupić przedsionek. Do tego butla, koło zapasowe, może zapragnie bagażnika rowerowego a na nim rowery, jakiś stolik, krzesła i jeszcze jakieś inne pierdoły na wyjazd i już jesteśmy w okolicach DMC cepki :oslabiony: I co wtedy- jechać do CR czy IT przez AT z duszą na ramieniu bo słyszałem, że tam nieźle koszą z przeładowaniem. Dlatego poradziłem mu żeby sobie zważył cepkę bo się okaże że może tam tak naprawdę gó#no zapakować :oslabiony:

A co do zmiany DMC na wyższe- niestety nie zawsze jest to wykonalne :oslabiony: Po zważeniu mojej przyszłej cepki postanowiłem spróbować zwiększyć swoje DMC z 1350 na 1500 ​i w tym celu napisałem do producenta mojej cepki. Poniższa odpowiedź nie dała mi żadnych nadziei...

 

post-8122-0-12814100-1470905933_thumb.png

 

Skoro producent nie pozwala to ja nie będę uprawiał partyzantki i igrał z bezpieczeństwem mojej rodziny- po prostu trzeba było kupić większego boxa na dach i dopakować auto zamiast cepki...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rafal.wosik, wydaje mi się, że źle zrozumiałeś mojego posta jak i cały wątek. Kolega Micro musi zmniejszyć DMC z 1600 na 1450 i dla mnie nie ma żadnego NP (No Problem) bo jego holownik ma max DMC cepki 1475kg. W tym momencie zmniejsza mu się ładowność do 150kg (wg ogłoszenia cepka ma MW1300) a z tego co napisał kolega Micro to planuje zamontować klimę, ATC i kupić przedsionek. Do tego butla, koło zapasowe, może zapragnie bagażnika rowerowego a na nim rowery, jakiś stolik, krzesła i jeszcze jakieś inne pierdoły na wyjazd i już jesteśmy w okolicach DMC cepki :oslabiony: I co wtedy- jechać do CR czy IT przez AT z duszą na ramieniu bo słyszałem, że tam nieźle koszą z przeładowaniem. Dlatego poradziłem mu żeby sobie zważył cepkę bo się okaże że może tam tak naprawdę gó#no zapakować :oslabiony:

A co do zmiany DMC na wyższe- niestety nie zawsze jest to wykonalne :oslabiony: Po zważeniu mojej przyszłej cepki postanowiłem spróbować zwiększyć swoje DMC z 1350 na 1500 ​i w tym celu napisałem do producenta mojej cepki. Poniższa odpowiedź nie dała mi żadnych nadziei...

 

attachicon.gifhobby.png

 

Skoro producent nie pozwala to ja nie będę uprawiał partyzantki i igrał z bezpieczeństwem mojej rodziny- po prostu trzeba było kupić większego boxa na dach i dopakować auto zamiast cepki...

Mandrol

 

Przepraszam, faktycznie nie zrozumiałem, że chodzi o zmniejszenie. Ja zwiększałem bo sporo jeżdżę na południe i nie chciałem ryzykować.

Klima, mover, aku, to sporo waży a jak jedzie się na 3 tygodnie lub więcej to faktycznie robi się już waga. Mino wszystko też mam sporego boxa.

 

Co do twojego problemu - napisz na PW, jeśli jesteś zainteresowany podpowiem jak to robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym poznanskim burnsterze mieli jakies przyczepki? Chcialem jechac ale po fotkach z internetu uznalem ze nie ma po co bo zadnej przyczepki nie widzialem.

 

Adrie moze gdzies ogladaliscie?

 

I na kiedy odbior?

Seal niestety w Burstner nie mieli przyczepek tylko 2 kampery ale jechaliśmy do 3miasta i tam na Helu było 2 jego klientów i zgodzili się aby obejrzeć na kampingu. Przy okazji obejrzeliśmy tez 4letnia do sprzedania ale miała 1600DMC i nie wyglądała za ciekawie, Import z Francji, i wyglądała jakby była klejona na tylnej ścianie.

Adri nie obejrzeliśmy, żona weszła do tego modelu z tą konfiguracja i już jej odeszła chęć na cokolwiek innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirco, wybacz że drążę temat ale... Zmienić DMC z 1600 na 1450- understand, NP! Ale MW, która w ogłoszeniu widniała 1300kg już raczej nie zmienisz więc dziwi mnie info, że po doposażeniu MW będzie 1270kg a z tego co przeczytałem na początku posta to chcesz zamontować ATC i klimę oraz kupić przedsionek, które swoje kg będą ważyły. Do tego dojdzie butla gazowa, być może koło zapasowe, bagażnik rowerowy i inne pierdoły, które swoje też ważą. Moja nowsza budka ma w DR DMC1350kg przy MW900kg czyli 450kg ładowności. Wow, extra!!!... ale tylko w teorii. A teraz praktyka- poprzedni właściciel zamontował klimę, movera z aku, solar na dach, kupił duży przedsionek ze stelażami aluminiowymi (nie mylić z amelinowymi od Pana AdamaKwiatka :] ), dołożył bagażnik rowerowy na dyszel, wymienił zbiornik wody na 75l i przed zakupem poprosiłem o zważenie cepki na pobliskiej wadze. Dodam, że nie było koła zapasowego oraz butli gazowej i całość wyszła... 1210kg!!! Z ładowności 450kg zrobiło się nagle tylko 140kg! Ja dołożyłem sobie wspomniane przez Ciebie ATC oraz drugi bagażnik rowerowy z tyłu cepki ale niestety nie byłem się jeszcze zważyć- na pewno to zrobię przed wyjazdem, kiedy zapakuję rowery, butlę gazową i inne potrzebne rzeczy do wyjazdu. Dlatego bazując na moim experience proponowałbym Ci podjechać tą cepką i zważyć się kontrolnie- Center-Camp jest niedaleko Klai a ta waga jest raptem minutę drogi od nich. Będziesz wtedy wiedział ile waży Twoja cepka na goło i ile możesz do niej zapakować na wyjazdy zagraniczne żeby nie przeładować bo może być duże "pokutu" jak Cię zważą w Austrii czy gdzie indziej, nie mówiąc o naszym kraju... Poczytaj sobie ten wątek: http://forum.karawaning.pl/topic/14211-twoja-budka-wa%C5%BCy-wiecej-niz-myslisz/?hl=%20moja%20%20budka%20%20wa%C5%BCy%20%20wi%C4%99cej

Anyway, jeszcze raz GRATULACJE na nowe sprzęcicho- wygląda pięknie!!! I znam to uczucie- pewnie Cię nosi, żeby już po nią jechać, żeby już była i stała na podwórku pod domem :slina:

Mandrol na pewno będzie ważenie, bo lubię wiedzieć jak to wychodzi w realu, gdyż jak wiadomo papier wszystko przyjmie a nie lubię niespodzianek na drodze.

Na całe szczęście auto ma dużą możliwość załadunku.

Przyczepka też ma być doposażona w bagażnik rowerowy na dyszel, roletę 75L zbiornik oraz to co pisałem wcześniej. Posiada tez jakieś nowoczesne ogrzewanie gazowe, które też podgrzewa wodę.Butle gazowe są jakieś lekkie 'NANO' czy coś takiego. Solarów ani napędu narazie nie będzie. Przyczepka powinna być odebrana jeszcze w sierpniu lub na poczatku września i na pewno poinformuje jak z tą waga wyszło.

Teraz jeszcze montaż haka mnie czeka a w salonie maja markę Bosal na 13pin oraz z dedykowaną centralką. Nie znam się ale auto ma gwarancje i chyba nie mam wyboru. Popróbuje jeszcze podpytać w serwisie czy mogę przywieść swój produkt do montażu (Westfalia).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.