Skocz do zawartości

Dobór i kupno opon do przyczepy


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

Na własnej skórze przerabiałem przejście 185 R14 na 195 R14.

1 cm - niby nic ale gołym okiem widać było różnicę wielkości po założeniu koła w nadkole, po "przykryciu" rolki Movera.

Na oko opony obok siebie to prawie jak Flip i Flap.

Opona jest wyższa , grubsza i całe koło robi wrażenie większego. Tyle tylko ,że zmieniłem przy okazji producenta opony.

Goowniany zużyty Chińczyk był być może "cienki" wizualnie sam z siebie - Barum nie wygląda na tandetę więc i wrażenia właściwe.

Najchętniej poszedłbym w 205 R14 - niestety , najprawdopodobniej za mała przestrzeń w nadkolu.

 

Jak zmieniałeś 185 na 205 to mierzyłeś wcześniej przestrzenie w nadkolu skok koła ?

Odległość od mocowania amortyzatora ?

Co z szerokością felgi ?

Jeśli 5,5 " to na styk wg teorii powinna wystarczyć bo akurat 195 i 205 łapie się wyjątkowo na wymiar 5,5.

I jeszcze jedno - dlaczego w tak szybko zmieniałeś dwa razy kapcie od 185 poprzez 195 do 205 ?

Tyle robiłeś kilometrów czy jakiś inny powód ?

 

1) Opona 195r14 jest o 1cm szersza jak napisałeś ale też o 16mm ma większą średnicę w porównaniu do 185r14...to jeszcze nie tak dużo ale już różnica w pełnej 205 kontra 185 to 20mm szerokości i 32mmna średnicy...ale...185r14 kontra 205/70r14 to już -9mm na średnicy ...

2) Jakoś nie widzę powodów fascynacji "pełnymi profilami"...

3) Opona o dużo większej nośności jest też cięższa... oczywiście warto mieć zapas ale też nie przesadzać...

4) Zmieniając opony mierzyłem w porównaniu do opony poprzedniej...dodam że u mnie za każdym razem było koło mniejsze na średnicy od wyjściowego 185r14...

5) Akurat teraz mam te 205 na feldzie 6,5 cala albo 6 calowej (nie jestem w 100%pewien teraz)...ale uważam ze nawet na 5 calówce przy wysokim profilu i jazdą wmiarę z przepisami nie będzie większych problemów...problemy mogą być przy pokonywaniu szybkich ciasnych zakrętów co dla auta jest ważne, dla przyczepy mniej no i np 205/40 nie wiem czy by się w ogóle dało prawidłowo ułożyć na feldze przez zbyt krótkie burty opony...

6) na 185 kupiłem Hobby ale to już były stare opon i ogólnie nie byłem z nich zadowolony, więc szybko wymieniłem na 195...po 2latach (2,5sezonu) chciałem mieć aluminiowe (i chciałem wrócić do 14 bo 195 maiłem na 15calowych felgach), no i jak coś robić to chciałem już mieć na dłużej więc fundnąłem sobie nowe oponki (szczególnie że alu mam dość szerokie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 937
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Obejrzałem jeszcze raz twoją plakietkę - musisz rozkminić oznaczenie 6PR i 8PR.

Na oponie powinno być oznaczone ciśnienie zalecane przez producenta.

 ad1.  PR - to taka wytrzymałość opony a dokładnie ilość warstw osnowy

 ad.2   Ciśnienie na oponie będzie podane max ,które można dmuchnąć ale nie ma to pokrycia z tym co podaje producent pojazdu /przyczepy

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misio "2) Jakoś nie widzę powodów fascynacji "pełnymi profilami"..."

 

To kolego nie fascynacja - to praktyczne podejście do tematu. Kamping to nie Ferrari do lansu :-)

 

W moim rozmiarze 195 w profilu 80 ... ofert na oponeo ..ca 80 typów

profil 70 to 3 oferty

profil 75 to 5 ofert .

Przeważnie noname bez określenia daty wyprodukowania.

Poza tym przy szerokości 205/70 nośność jest w zasadzie ta sama co 195/80.

Nie ma więc sensu iść w szerokość wizualną względem niższych profili.

 

Samochody to inny temat ale w przypadku przyczep jak dla mnie decyduje praktyczność i wygoda .

 

Oczywiście każdemu wolno założyć sobie 40-tki ;-)

ad1.  PR - to taka wytrzymałość opony a dokładnie ilość warstw osnowy

 ad.2   Ciśnienie na oponie będzie podane max ,które można dmuchnąć ale nie ma to pokrycia z tym co podaje producent pojazdu /przyczepy

Dzięki za wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dmuchać to podane z opony czy to w cepie?

To co w budzie

.Ale wiadomo ,że guma gumie nie równa . I w razie potrzeby robisz korektę czyli to co napisał Bartek .

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym przy szerokości 205/70 nośność jest w zasadzie ta sama co 195/80.

Nie ma więc sensu iść w szerokość wizualną względem niższych profili.

Nadal nie widzę tej praktyczności...czy fascynacji...

Szerokość opony...a nośność...akurat tu też nie do końca zawsze jest związek...a w moim przypadku indeks 98 jest moim zdaniem idealny...

Co do szerszej opony to w przyczepie żaden lans bo niemalże jej nie widać...zresztą pisałem akurat powody dlaczego wybrałem szerszą i jestem z niej bardzo zadowolony...dlatego chciałem się tym podzielić, ale czy komuś nakazuję taką drogę?

Dla opony 195/80 205/70 jest kiepskim zamiennikiem (obawiam się że mógł bym mieć problem ze zmieszczeniem pełnej 195, a już nie wierzę by się zmieściła pełna 205, nie mówiąc już o drastycznie większej średnicy która ma wprost przełożenie na siłę hamowania...)...205/70 jest odpowiednia dla 185/80 a te 2cm szerokości już uzasadniałem dlaczego w moich oczach jest lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła laczki zamówione myślę, że będą ok stosunek jakości do ceny :yay:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainmax-185-75-r14-102-100-q-c#134669125

Bardzo dobre opony .Produkcja 2017 i rzeczywiście okazyjna cena. Do tego 5 lat gwarancji.

Nie ma się nad czym zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła laczki zamówione myślę, że będą ok stosunek jakości do ceny :yay:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainmax-185-75-r14-102-100-q-c#134669125

Przy takiej ofercie jaki jest sens kupowania chińskich wynalazków? :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem Semperit VanLife2 184R14 po 239 zeta - cena z poniedzialku, klasa C/B, 102, od 2015 produkowana, produkcja 2017, 5 lat gw.

 

Za tydzien pierwszy wyjazd na nich - 450km wyjdzie 50na50 krajowka i autostrada...

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/semperit-van-life-2-185-80-r14-102-100-q-c#135382381

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem i też doszedłem do wniosku że nie ma co kusić losu, nadszedł czas na zmianę, rozpoczynający  sezon poturlam się na : http://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-vanhawk-185-80-r14-102-100-r-c#136360638

Edytowane przez Roobertino (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.