Skocz do zawartości

Przyczepa kempingowa z USA


hornet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chce kupić przyczepę z USA, jak wygląda sprawa z opłatami akcyza cło ? Czy są jakieś ulgi przy sprowadzania zabytkowych przyczep, i jak wygląda z dopuszczeniem właśnie starych przyczep do ruchu lub ich ewentualna modyfikacja (napewno renowacja ramy, hamulce itp) pod swoje potrzeby, mowie tu o przyczepie 8-10m, masa 2-3,5T.Nie chcialbym zeby tak sie stalo ze po zakupie nic z nia nie będę mógł zrobić, chodziarz będzie bardziej traktowana jak stacjonarna niz mobilna, ale chce zeby było jakieś wyjście. Ciężko znaleźć takie informacje na forum. Bede bardzo wdzięczny za info !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że najlepiej jakbyś poszedł do WK i SKP

może nawet na piśmie uda się uzyskać coś w WK :hmm:

 

Tak jasne przed jakim kolwiek krokiem sprwadze to 1000 razy w rożnych urzędach, ale na razie chce sprawdzić czy nie będzie większych przeszkód. Przyczepa będzie do celów komercyjny nie do mieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zapraszam do działu powitania. :)

 

Nie ćwiczyłem rejestracji kempingu sprowadzonego z USA, ale przerabiałem rejestrację przyczepy podłodziowej. Z różnych powodów została zarejestrowana jako "sam". Kemping też możesz "przerobić" na SAMa. Ale nie wiem czy warto w przypadku przyczepy zabytkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hmm: przy sprowadzaniu pojazdów z poza terenu Unii musisz ponieść spore koszty, mniej-więcej: akcyza od 3% do 14%, cło - chyba - 10%, potem Vat od całości ( liczone włącznie z transportem i akcyzą i cłem , transport kontener od 1200$ , opłata portowa około 1500 zł ). Przy czym najlepiej ściągać do portu w Niemczech, gdzie wszelkie formalności w porcie, na cle trwają 2 do 4 godzin, a nie tak jak u nas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z Niemiec jest szybciej i mniej się czepiają formalności, tylko problem polega ze nie wiem czy przyczepa sama może "jechać" w sensie prawa, bo koszt z Gdańska do Krakowa będzie dużo niższy niż Niemiec . Ogólnie nie znam się w ogole na przyczepach jeszcze czekam mnie duzoooooooooo lektury, na temat wymogów długości, szerokości, zawieszenia i ramy i jeszcze dużo drobnych szczegółów o których nawet nie wiem ze jeszcze nie wiem haha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata temu sprowadzałem z Chicago swojego T&C (właśnie sprzedanego) .

Całą procedurę od zakupu do rejestracji w PL opisałem na forum voyagerów ( http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/ ) pod tym samym nickiem.

Jest to referat z opisanymi detalami, tu przytoczę tylko fragment, proszę tylko wziąć poprawkę na 3 lata wstecz:

Autocytat:

"...należności wyliczonych na podstawie obowiązujących przeliczników.

Czyli :

Wartość auta w/g dokumentu zakupu + koszt frachtu, razy aktualny kurs dolara + cło od tego + akcyza od tego +VAT od tej całości.

Przykładowo:

1000$auto+1150$fracht razy 2.15zł kurs =4622.50zł+10%cło=5084.75+13,6%akcyza=5776.27zł+22%VAT=7047.05zł.

Opłata w tym przypadku wychodzi 2424.55zł ale stosuje się zaokrąglenie do pełnej złotówki , czyli opłaty w UC łącznie będzie 2425zł.

Proszę zwrócić uwagę, że to wyliczenie dotyczy auta o przykładowej wartości zakupu 1000$.

Wróćmy do tematu.

 

Urzędnik zapoznał się z posiadaną dokumentacją ..."

 

Proponuję odwiedzić najbliższy UC, poprosić o chwilę uwagi i dowiesz się wszystkiego. Ja wiedziałem wszystko zanim statek odbił od brzegów USA i jak przybił w Gdyni. W tym wszystkim pomogli mi urzędnicy UC w Zielonej Górze i Gdyni i nie było najmniejszego problemu, który opóźniałby procedurę.

Powodzenia.

Edytowane przez Wojtek Chrysler (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak z Niemiec jest szybciej i mniej się czepiają formalności, tylko problem polega ze nie wiem czy przyczepa sama może "jechać" w sensie prawa, bo koszt z Gdańska do Krakowa będzie dużo niższy niż Niemiec . Ogólnie nie znam się w ogole na przyczepach jeszcze czekam mnie duzoooooooooo lektury, na temat wymogów długości, szerokości, zawieszenia i ramy i jeszcze dużo drobnych szczegółów o których nawet nie wiem ze jeszcze nie wiem haha :)

 

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz sprawdzić, to system hamowania. W juesej mają w przyczepach hamulce elektryczne, a u nas najazdowe. Jeśli Twój holownik nie ma gniazda hamerykańskiego z miejscem na podłączenie hamulców, to nie pojedziesz :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.