Skocz do zawartości

Nowy pisze


jazzbal

Rekomendowane odpowiedzi

PRZEPRASZAM, PALEC MI SIĘ OMSKNĄŁ . MYŚLĘ ŻE TERAZ WSZYSTKO "DOJDZIE".

Witam serdecznie !!!

Trochę Was ponudzę. Podejrzewam że będzie to najdłuższy liścik na tym forum. Wybaczam wszystkim którzy do końca nie dotrwają hehe%281%29.gif. Jestem "nowy" w temacie choć nie do końca. Użytkuję przyczepę od 10-ciu lat "KIP DuLux 470" (staroć totalna-rocznik 1979). Kupiona była z zamiarem osadzenia na działce rekreacyjnej i tak też była eksploatowana (rocznie 5 miesięcy na działce, a na zimę zaprzyjaźniony gospodarz podpinał pod traktor i do stodołysmirk%281%29.gif). Mimo takiego rocznika sprawowała sie bardzo dobrze,ogrzewanie,nadmuch,oświetlenie,pompka przy zlewie wszystko działa do dzisiaj choć podniszczone. Podłoga zdrowizna. Nie znam pochodzenia -ja jej nie kupowałem. W rogach od strony przedsionka próchno,a w tym roku przedsionek przy obfitych opadach przecieka znacznie.. Decyzja zapadła. Kupujemy przyczepę z zamiarem podróżowania (2-3 tygodnie rocznie) reszta na działce stacjonarnie j.w.

W związku z powyższym proszę o radę,uwagi kierując się n/w:

1. DMC przyczepy 1300kg/3.2 tony zespół. Holownik Vw Golf Variant (kombi) 1.9TDI 100KM

2. Przedział cenowy to 18 000 - 23 000zł.

a)3 dorosłe osoby, musowo 2 oddzielne łóżka/miejsca do spania.

 

B) pełna łazienka (toaleta,umywalka,prysznic)

Pytanie: na jakiej zasadzie działa prysznic ? Wszędzie piszą o bojlerze, a nie o przepływowym ogrzewaczu wody. Czy prysznic w przyczepie jest po to aby sie spłukać gdy musisz ?, czy 3 osoby mogą swobodnie wziąć przysznic przed

pójściem spać:sleep:. ? Czy wogóle przy częstym używaniu prysznica jest to "opłacalne" to znaczy czy za szybko nie będzie gnić. W końcu ta woda oprócz odpływu gdzieś się musi podziać.

 

c) nie wspominam o kuchence,ogrzewaniu,nadmuchu czy lodówce bo z tego co się zorientowałem to w takim przedziale cenowym to już standard.

 

3. Brak doświadczenia w ciągnięciu przyczepy (sporadycznie) - o lusterkach pamiętam Hi,hi.

 

4. Wyznaję zasadę "co tanie to drogie". Niejednokrotnie ta zasada sprawdziła się w moim życiu (jakby nie było 50 lat stuknęło) więc skłaniam się ku "Centrum Campingowym w Kutnie" (największy wybór choć nie tanie, ale i najwięcej Waszych pozytywnych opinii. Mam świadomość że rocznik 1997-2000 nie oznacza że nie będzie niespodzianek ale.......Większość oferowanych przez Kutno przyczep jest do zarejestrowania. Jakie dokumenty powinienem od nich otrzymać (faktura,karta pojazdu itd.....??) aby nie mieć problemów przy rejestracji.

 

5. "Przegrzebałem" forum. Skopiowałem sobie rady "Jacekwwa" z "Kącika dla kupujących".Wielkie dzięki

 

6. Przy kupnie porównać dane z dokumentów z danymi na tabliczce przyczepy to jedno (tabliczka może być z innej). Czy numer identyfikacyjny przyczepy nie jest wybity na ramie ?. Czy będę w stanie to sprawdzić ?

 

Chyba zamęczyłem Was totalnie :slina::slina:ale może coś doradzicie, cos czego nie dostrzegam i nie "widzę".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Kutna to uważaj. Moje zdanie, jak i zdanie innych osób które są doświadczone w bojach wcale nie jest o nich takie pochlebne. Prawda jest że mają duży wybór i przyczepy nie są "okradane" z wyposażenia, ale niestety również tam można natknąć się na palmę skromny.gif (zresztą chyba nie ma w Polsce miejsca gdzie ktoś z forum "palmy" nie widział).

 

Prysznic działa na takiej zasadzie:

- woda musi w jakiś sposób znaleźć się w zbiorniku (przyniesiesz w konewce, będziesz miał wąż ect.)

- jak woda jest w baniaku to pompka pompuje wodę po odkręceniu baterii

- woda w bojlerze jest podgrzewana i po odkręceniu kranu płynie do kranu a w jej miejsce do bojlera napływa nieogrzana woda

- woda wypływa z baterii i tu mamy zmianę z instalacji wodnej na kanalizacyjną smirk(1).gif

- woda jeśli wszystko dobrze idzie trafia do odpływu, jeśli nie trafia to wiadomo - będzie gniło sciana.gif

- no i teraz szara woda trafia do zbiornika na szara wodę (który trzeba wynosić), albo jeśli kemping i Ty macie możliwości trafia do odpływu kanalizacyjnego

To wszystko IThankYou.gif

 

Numery zazwyczaj masz na ramie i na tabliczce znamionowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie dokumentów - przyczepki nie podlegają opłatom typu VAT(25?)-y (jak auta osobowe), celnym. NIe mają też opłaty recyklingowej i karty pojazdu.

Jedyne dokumenty jakie dostaniesz to stary dowód rejestracyjny i umowę/fakturę. Do tego zrobisz przegląd, tłumaczenie i wydział. Koszty z OC jakieś 250-350 zł.

Ta pokazana przez Mariusza wygląda ładnie. Wiele znaczy przegląd i fakt, że ktoś doinwestował ją w mover.

NIesty - tradycyjnie - z fotek nie wiele można wyczytać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Fendt 496 "od Mariusza" też mi się podoba. Pytanie na które muszę sobie odpowiedzieć sam to to czy Mover jest mi tak naprawde potrzebny. To chyba conajmniej 3000zł. dodatkowo w cenie. Nigdy nie ciągnąłem przyczepy ,a tym samym nie byłem na kempingu i nie wiem czy mover jest przydatny. Sprzedawce poprosiłem o dodatkowe zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Jeśli przyśle będę się starał dołączyć do tematu o ile strona je "przepuści".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ponownie !!

W Karcie pojazdu i na tabliczce znamionowej samochodu jest DMC 1300 kg. a w danych technicznych to jest dodatku do instrukcji obsługi jest "do 8% wzniesienia 1500kg" a "do 12 % wzniesienia 1300kg". Tyle producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazzbal - Ty popatrz ile masz wpisane w dmc przyczepy z hamulcem. Dodatkowo sprawdź ile wynosi dmc Twojego Golfa podzielone przez 1,33. Wartość ta musi być wyższa od dmc budki. NIezależnie od dmc budki z dowodu. Obydwa warunki muszą być spełnione.

dmcBudki < dmcGolf/1,33

i

dmcBudki < dmcBudki z dowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem na myśli kwestii prawnych, czy przepisów... Chodzi mi o realny komfort jazdy.

Ciągnąłem przyczepę pustą (zaraz po zakupie) o DMC 900kg, a MW 600kg autem na LPG o mocy 100KM i nie pojechałbym takim zestawem do Rumunii, choć pewnie powoli dałby radę wzniesieniom i zjazdom. Mój Superb ciągnął tam Knausa 1300kg, ale mam TDI 170KM. Wcześniej na haku miałem Adrię 1000kg i Superb śmigał np. we Francji na wysokość 1500mnpm bez żadnej zadyszki.

Refleksje do przemyślenia... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gfizyk : 1) DMC przyczepy z hamulcem to 1300kg (wzniesienie do 12%, a 1500kg przy wzniesieniu do 8%

2) DMC Golfa 1900kg/1.33 wychodzi 1428 więc wyższe od DMC przyczepy (1300kg)

3) dmcBudki < dmcBudki z dowodu i tu 1300kg i 1300kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gfizyk : 1) DMC przyczepy z hamulcem to 1300kg (wzniesienie do 12%, a 1500kg przy wzniesieniu do 8%

2) DMC Golfa 1900kg/1.33 wychodzi 1428 więc wyższe od DMC przyczepy (1300kg)

3) dmcBudki < dmcBudki z dowodu i tu 1300kg i 1300kg

 

OK, ale weź pod uwagę komfort jazdy, 1300kg dla auta 100KM to sporo

jeżdżę 120KM autem z cepką 1000kg i wcale nie ma rewelacji, jakby było koło 150 to wcale bym nie płakał ;)

 

pewnie pojedziesz, ale każda górka to będzie utrapienie, jeździłem tak 60KM astrą i wiem ile się człowiek napocił :-]

krajówka, sznur aut z jednej i drugiej strony, górka a tu trza redukować do 4, 3 ... 2 ! i 40km/h ... a za Tobą już :zly::-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale weź pod uwagę komfort jazdy, 1300kg dla auta 100KM to sporo

jeżdżę 120KM autem z cepką 1000kg i wcale nie ma rewelacji, jakby było koło 150 to wcale bym nie płakał ;)

 

pewnie pojedziesz, ale każda górka to będzie utrapienie, jeździłem tak 60KM astrą i wiem ile się człowiek napocił :-]

krajówka, sznur aut z jednej i drugiej strony, górka a tu trza redukować do 4, 3 ... 2 ! i 40km/h ... a za Tobą już :zly::-]

 

60KM i budka 1000kg? - kurde ładnie

ja ma 68KM i budkę DMC 680 i jedzie wystarczająco - ale w góry nie ma szans abym pojechał.

 

a jesli w dowodzie 1300 i przyczepa 1300 to chyba po płaskim i na krótkich odcinkach. Ja bym się nie podjął tego wyzwania.

Juz szukam nowego holownika - ten będzie zapewne silniejszy min 120KM

myślę o

peugeot 307 2.0 HDi - 136KM/4000obr 340Nm

mondeo 2.0 CDTI - 130KM/3800obr 330Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest współczynnik wynikający z ustawy o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jest to warunek dla przyczep o hamulach najazdowych. Oczywiście dotyczy pojazdu z napędem na jedną oś.

Musisz patrzeć na jedną i drugą wartość. Ja u siebie mam 2T w dowodzie, ale z tego równania wynika, że maksymalne dmc budki to trochę ponad 1,8T. Muszę więc zastosować się do warunku "ostrzejszego". Jeżeli z wyliczeń wynikałoby np 2,1T, to wtedy musiałbym się zastosować do wartości z DR.

Temat był wałkowany. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.