Skocz do zawartości

Hyundai i30 maciek76


KiM

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam taki dość duży bagażnik (składany dół łóżka piętrowego) więc upchnę nawet stół 160x 100. Oczywiście takiego nie potrzebuję:klnie: ale poradźcie jaki ten blat w końcu lepszy( pełny czy rolowany) , bo nogi to już wiem.

A i pyfko :blagac: wolę z grubszego szkła wypić.Noi familia bez tego łóżka w trakcie podróży się pomieści :) .

 

A tak apropo kolego witus jak myślisz czy mój ciągnik da radę tak około 1.5 tony ciągać ?

 

Stary dawał radę i 2 T. ale to była towarówka.

 

 

 

 

... i nie przeszkadza w podróży, mój stary obijał się po przyczepie ... a ja lubię jak jadę na wakacje zjechać w boczną drogę czy parking, wskoczyć na chwilę do łóżka, odpocząć - nie przesuwając stołów i innych gratów. Przy małej przyczepie każde miejsce jest na wagę złota.

Edytowane przez maciek76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stół pełny lepszy ten aluminiowy to taki kompromis :) ... oj z 1,5T to chyba komfortowe nie będzie ... poprzedni samochód peugeot 206 męczył się z moją przyczepą, cierpiało sprzęgło ... nie wiem trzeba sprawdzić ... po płaskim pewnie będzie luz ale las, trawa, góry ... będzie gorzej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mojego I 30 to 1.6 CRDi ( takie hyundaiowe TDI) 90 KM.(66 kW)

MW auta to 1291 kg. DMC auta to 1820kg.

DMC przyczepy wg. dowodu rejestracyjnego samochodu to 1400 kg (z chamulcem).

 

 

 

 

 

 

Kolego a co ty masz za silnik w tym i30? No i jakie MW holownika ?

Edytowane przez maciek76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę ,że cudów nie będzie.Pewnie będę się musiał "karawanić".

Z uciągiem to nie problem (mój vitek często ciąga cięższe ładunki) no ale to busik, ma inne przełożenia :) , większą masę i większą pojemność silnika( ale moc podobną). Gorzej z manewrami ( zakręty, podmuchy wiatru, awaryjne hamowanie itp.)

A w tej 206 miałeś dizelka czy benzynę ?

Bo moje spostrzeżenia są takie ,że wolę vitem (90 KM dizelek) ciągnąć przyczepę , niż wcześniej galaxem z silnikiem 2.3 (145 KM) benzyna. Ich masa własna jest podobna.

Stoliki pooglądam :blagac:

Apropo sprzęgła to w galaksie je spaliłem przy manewrach wcofyfania do klienta na posesję:klnie:

 

 

 

stół pełny lepszy ten aluminiowy to taki kompromis :pupa: ... oj z 1,5T to chyba komfortowe nie będzie ... poprzedni samochód peugeot 206 męczył się z moją przyczepą, cierpiało sprzęgło ... nie wiem trzeba sprawdzić ... po płaskim pewnie będzie luz ale las, trawa, góry ... będzie gorzej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik mojego I 30 to 1.6 CRDi ( takie hyundaiowe TDI) 90 KM.(66 kW)

MW auta to 1291 kg. DMC auta to 1820kg.

DMC przyczepy wg. dowodu rejestracyjnego samochodu to 1400 kg (z chamulcem).

 

 

 

 

 

 

 

 

Nie możesz w świetle przepisów w Polsce ciągnąć tej przyczepy swoim I30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli zmieszczę się w DMC przyczepy 1400kg.?

Ale tu chyba nie na ten temat miała być dyskusja.

 

 

Nie możesz w świetle przepisów w Polsce ciągnąć tej przyczepy swoim I30.

Edytowane przez maciek76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.:)

Czyli w myśl przepisów mogę ciągnąć.

A w praktyce zobaczę, jak będzie mocno autkiem poniewierać, trzeba będzie zainwestować ;) w jakiegoś vana.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.:)

Czyli w myśl przepisów mogę ciągnąć.

A w praktyce zobaczę, jak będzie mocno autkiem poniewierać, trzeba będzie zainwestować ;) w jakiegoś vana.:)

 

To ile waży i30 1,6 ???? icon_eek.gif

 

wg danych ze strony producenta 1236-1340 zależenie od wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że masa własna Hyundai'a i30 to 1291kg, a dopuszczalna masa przyczepy to 1400kg. Ciekawe tylko jak z tym 1400kg będzie się jechało ?? Moją przyczepę DMC 900 z 60 l wody, zapasami jedzenia na 2 tyg, toaletą itd to dobrze, że widzę w lusterku bo bym nie wiedział, że coś ciągnę. Jak to samo jechało za peugotem 206 z 75 konnym silnikiem benzynowym to o konfocie podczas wyprzedzania na autostradzie nie było mowy :).

Edytowane przez witus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.;)

Czyli w myśl przepisów mogę ciągnąć.

A w praktyce zobaczę, jak będzie mocno autkiem poniewierać, trzeba będzie zainwestować :ok: w jakiegoś vana.:ok:

 

A jeśli zmieszczę się w DMC przyczepy 1400kg.?

 

Tak jak wyżej napisał jacekwwa nie możesz ciągnąć tym samochodem tej przyczepy :) i też mam takie same zdanie na ten temat.

A w praktyce to niestety może się to skończyć tragicznie dla Ciebie ,Twojej rodziny i innych użytkowników drogi.I w razie czego -odpukać- możesz ten wyjazd pamiętać przez długie długie lata.Aby nie być gołosłowny to mamy tu na forum kilka fotek przyczep leżących na boku... wystarczy poszukać.

Pytasz też cyt.: A jeśli zmieszczę się w DMC przyczepy 1400kg.?

To ja zapytam jakim cudem :) bo z tego co jest mi wiadomo to HOBBY 560KMFe z roku 2008 miały :

wersja De lux - masa własna 1409 kg - DMC 1600kg

wersja Excellent -masa własna 1421kg - DMC 1600kg

wersja Prestige - masa własna 1588kg- DMC 1900kg

Wygląda na to ,że musiałbyś wyciągnąć troche mebli może też lodówke ;)

I pewnie jeszcze sporo bo jak znam życie to do przyczepy to jeszcze sporo gratów ładujemy na każdy wyjazd.

Teraz pytanie ile tak naprawdę ma DMC Twoja przyczepa ?

Wiem ,że można było ją zarejestrować po raz pierwszy z DMC innym ,niewiele mniejszym od fabrycznego tyle tylko jakoś mało by pozostało ładowności patrz dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wielkie dzięki za pomoc :)

W tym roku nigdzie w ciepłe kraje się nie wybieream więc pociągnę ją vitkiem ( bez klimy);)

A do przyszłych wojaży trzeba będzie pewnie zaopatrzyć się w jakiegoś vanika :ok:

DMC mojej w dowodzie to właśnie 1400 kg.Jak ją ważyłem bez akcesoriów wyjazdowych to zaważyła 1150 kg.Nie jak piszesz 1409 kg.

Właśnie z tąd moje pytania :) bo nie wiem, czy ona móże jest jakaś SUPER LIGHT ?

Niby wersja DE LUXE, tzn. ta najlżejsza, na osi (1 oś) pisze max obciążenie 1800 kg.

Piszesz :

"I pewnie jeszcze sporo bo jak znam życie to do przyczepy to jeszcze sporo gratów ładujemy na każdy wyjazd."

 

I myślę,że tak ogólnie to często przeładowujemy nasze kempingi ( oczywiście nieświadomie). Bo kto z nas waży bagaż wkładany do przyczepki ?

Z tąd później na drodze bywa niekoniecznie bezpiecznie.beksa.gif

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady, dorady i poświęcony czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MW auta musi być równa/większa od DMC przyczepy.

 

Kończymy OT. Poszukaj na forum, było na ten temat dużoooo...

 

dotyczy kat B, jeśli mamy B+E sprawa się trochę komplikuje :)

wychodzi że wg pl przepisów mógłby ciągnąc przyczepkę o DMC 1370kg ;) (DMC przyczepy =1.33DMC holownika)

 

faktem jest że taka hobby ma MW na poziomie 1400kg :)

post-2580-0-31943600-1298879518_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.