Skocz do zawartości

Moje Hobby 495 classic - potrzebuję Waszej porady w sprawie naprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

na wstepie chciałbym się przedstawić na forum gdyż jestem nowym użytkownikiem i świeżakiem w karawaningu. Nazywam sie Tomasz i pochodze z Warszawy. Od lat jeżdziłem pod namiot z żoną a od kąd mamy córkę dojrzewaliśmy do zakupu przyczepy. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem przyczepy Hobby 495 Classic.

W związku z tym, że przyczepa ma 19 lat wymaga drobnych prac konserwacyjnych. Chcialbym się Was poradzić jak dokonać naprawy i jakich do tego użyć materiałów. Naprawy wymagają dwie rzeczy:

- narożniki podłogi od spodu przyczepy, są wyłuszczone oraz jej całkowite zabezpieczenie przed wilgocią, nie wiem czym ją pomalować

- kufer przedni który jest w dwóch miejscach pęknięty, czym go pokleić.

Wcześniej na forum czytałem że w hobby obie te rzeczy występują w leciwych przyczepach. Kolejną sprawą jest modernizacja przyczepy. Kupiłem ją bez jakich kolwiek zbiorników na wodę. Czy moglibyście opisać lub zaprezentować na zdjęciach gdzie macie umieszczone zbiorniki na wodę.

Stan przyczepy po dokładnym obejrzeniu oceniam na dobry, uszkodzenia które opisuje były zauważone podczas zakupu i przeze mnie akceptowalne.

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi. Poniżej prezentuje zdjęcia przyczepy oraz miejsc wymagających naprawy.

post-5347-0-47821600-1298454689_thumb.jpeg

post-5347-0-13050200-1298454706_thumb.jpg

post-5347-0-71560400-1298454773_thumb.jpg

post-5347-0-60564700-1298454796_thumb.jpg

post-5347-0-53845700-1298454817_thumb.jpg

post-5347-0-02492900-1298454835_thumb.jpg

post-5347-0-24916200-1298454847_thumb.jpg

post-5347-0-32570900-1298454860_thumb.jpg

post-5347-0-01208500-1298454871_thumb.jpg

post-5347-0-00476500-1298454885_thumb.jpg

post-5347-0-49599800-1298454895_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy następnego własciciela Hobby!

 

Akurat mam podobne "bolączki" więc postaram się cospodpowiedzieć.

1. Peknięty kufer - faktycznie TTTM (ten typ tak ma) w moim hobbicie poprzedni własciciel (niemiaszek) rozwiązał to w następujacy sposób:

post-5296-0-51945900-1298456370_thumb.jpg

jak widzisz - kawałek wyprofilowanej blachy zanitowany wokół pęknięcia. Jak dotąd działa i nie ma większego problemu z zamykaniem klapy. Na twoich zdjęciach widać, że ktoś zadbał o szczelność kufra, pozostaje ci tylko wzmocnić miejsca pęknięć.

 

2. Wyłuszczone narożniki - ma ten problem z lewym tyłem przyczepy. Jak tylko zrobi się ciepło mam zamiar ten kawałek wykroić i jeśli wilgoc nie poszła dalej (podłoga od góry jest ok) - w te miejsce wkleić i zakonserwowac kawałek sklejki. Trochę będzie zabawy z odpowietrznikami ale od czego narzędzia?

 

3. Zbiorniki na wodę. Tutaj pewnie przydadzą się równiez rady innych właścicieli Hobby, ja powiem tylko, że w mojej 420-stce zbiornik na czystą wodę został przewidziany w luku technicznym - po lewej stronie patrząc na przód przyczepy. Tam podprowadzona jest pompka i wężyk. W twoim przypadku poszukaj gdzie masz pomkę wody - w tym właśnie miejscu powinien być zbiornik :blagac: Dodam tylko, że oglądałem kilka Hobbitów i lokalizacja zbiornika była diametralnie różna - od typowej szafki wewnątrz przyczepy koło kuchenki właśnie na dedykowany zbiornik, luk techniczny lub osobną klapę serwisową z boku przyczepy.

 

Dasz radę :-]

Edytowane przez GregorY (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narożniki faktycznie typowe, jednak tu są już dość mocno nadwyrężone, sprawdź dobrze czy nie jest miękko

u mnie było lepiej na oko, tylko zaciek, a jak wbiłem śrubokręt do wszedł do środka hehe%281%29.gif - choć wszystko na dotyk jest twarde

listwa.jpg

jednak po roku nic się złego z tym nie dzieje, więc jeśli nie jest miękki narożnik ściany, to nie wiem ruszać

 

kufer kiepska sprawa z naprawą, można by próbować żywicą na macie od spodu, ale czy to wytrzyma ?

ten plastik jest dość elastyczny czyli pracuje, a żywica czy inne kleje robią sie sztywne ... więc raczej odpadnie

 

u mnie jest tylko delikatnie zarysowane na kilka mm, więc na razie nie badałem tematu

 

czym zamalować podłogę - tu jest tyle opinii ilu użytkowników - pokost, czy preparaty asfltowe/gumowe

ja na razie zamalowałem bezbarwnym drewnochronem, a na wiosnę chyba nałożę jakiś "bitex"

w oryginale było jakieś czernidło, więc niech tak będzie dalej

 

wracając do narożników, oderwałem u siebie te gumowe paski schodzące z listew alu,

bo to IMO po nich woda spływa na podłogę i powoduje takie zniszczenia :blagac:

jak to naprawić nie wiem, chyba jak pisał GregorY- wyciąć kawałek i wstawić nowy,

ew jest jest twardo to tylko zasmarować jakąś masą uszczelniającą i zamalować ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę Konrad_b na twoją fotę (w moim temacie też ja przedstawiłeś) i musze powiedzieć, że u mnie nie jest tak źle jak u roadwarriora - wyłuszczenie nie sięga do podłużnicy (konstrukcji stalowej) i nie jest rozwarstwione - widac że poszczegolne elementy sklejki już odpadają. Tak czy tak Twoja uwaga o wyciąciu gumowych zakończeń jest cenna - woda ścieka po nich w najlepsze i osiada na sklejce powodując problemy.

 

Tak czy siak roadwarrior ,wydaje mi się że trzeba sie tym zająć.

dobry temat w tej kwestii jest tu: http://forum.karawaning.pl/topic/197-naprawa-podlogi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze to jest typowe dla starszych Hobby :) Ja niedawno kupiłem 510- tkę i jest podobnie czyli sklejka z zaciekami i rozwarstwiona przy narożnikach i wzdłuż jednego boku(podłoga od środka twarda bez zgnilizny czyli woda chyba jakoś podchodzi z góry przyczepy) Zrobi się trochę cieplej to chyba wytnę najbardziej zniszczone kawałki i zastąpię ją nową sklejka wodoodporną i prysnę jakimś środkiem konserwującym podwozie :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do poczytania wątku o remoncie jaki musiałem przeprowadzić w swojej przyczepie.

http://forum.karawaning.pl/topic/4969-zgnily-prog/page__view__findpost__p__130097__fromsearch__1

Myślę że nie masz zbyt dużo pracy z tymi rogami.

Dla chcącego nic trudnego.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie spodu to ja pomalowałem 2 razy pokostem lnianym, a potem farbą kauczukową czarną też 2 razy.

Wszystkie szparki uszczelniłem Sikaflexem.

Powodzenia dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze to jest typowe dla starszych Hobby :klnie:

 

też mi się tak wydaje, byłem w lecie w komisie i oglądałem kilka hobby z tych lat i wszystkie miały w mniejszym a przeważnie większym stopniu problem na narożach

tak jak pisałem, powodem jest woda która spływa po listwach alu i zamacza podłogę od spodu, dlatego nie jest to wielki problem - podłoga jest dwuwarstwowa a gnije warstwa zewnętrzna

jeśli nie poszło na konstrukcję i narożnik jest twardy, to chyba nie ma się czym przejmować :blagac:

 

ja też mam zamiar wyciąć kawałek jeśli nie będzie już do czego złapać, bo może uda się to uszczelnić sikaflexem czy czym podobnym, bez robienia wstawek :pupa:

potem wszystko zamalować i :):piwo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzie, oczekuje więcej. Wlazlem wczoraj pod przyczepe obejrzalem cala podloge dokladnie, opukalem i wbijalem śrubokręt :) ale nie wchodził. Widać że narożniki są wyłuszczone na milimetr albo dwa, tyle sklejki odeszlo. Czy ktoś z Was wie jaką ona ma grubość? Jak sie do tego dobrać czy jest sens od góry to rozwalać, odchylilem wykladzine i jest czyste drewno. Od dołu wyciąć to jakąć pilarką? Moj pomysł, żeby nie robić demolki niepotrzebnej jest taki: dłutem oderwe to co się łuszczy przeczyszcze szczotką drucianą i papierem. Następnie opcje są dwie wiem że jest coś takiego jak szpachla do drewna i tym mam zamiar wypełnić ubytki, następnie można by było na to przykęcić oraz wysmarować klejem cieńką sklejkę a następnie wszystko pomalować odpowiednią farbą.Szparki wysmarować tym Skilaflexem. Problem występuję tylko przy rogach. Przy kołach np. tego nie ma. Kolejna sprawa to skrzynia, użyje chyba tej maty szklanej i zywicy, kolega tym kleił kufer i już kilka lat nie pęka a dodatkowo wypelnie Silaflexem. Wymyśliłem sobie że na rogach zrobie z cieńkiej blachy coś w stylu rynienek na 5cm żeby woda sciekała na ziemie a nie na podłogę. Co sądzicie o zamontowaniu chlapaczy, przy kołach. Zauważyłem że podłoga zamaka od kół po jeżdzie na ok 50 - 75 cm.

Czy w przyczepie przed sezonem należy gdzieś położyć świeże uszczelnienie?

Przypominam o moim pytaniu dotyczącym zbiorników na wodę, ten kto ma niech powie gdzie, ew wymiary.

 

PS. Nie mogę sie doczekać sezonu, 5 tygodni w przyczepie planuję z rodzinką:blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wcześniej, jak jest twardo to chyba nie ma co ruszać sklejki :) tylko zaszpachlować na równo, wypełnić szpary

wyciąć można by multiszlifierką z malutką tarczą http://www.narzedzia...135-W,4998.html :piwo:

 

co do szpachlowania szpachlą do drewna, nie wiem czy się utrzyma, powinno być coś elastycznego

może środek który wrzucał jeden z kolegów - Beko ALLCON 10 klej konstrukcyjny ?

 

też myślałem o daniu cienkiego plastra sklejki na samo naroże :blagac:

oryginalna sklejka ma coś koło 1cm :klnie:

 

zbiornik na wodę mam w kufrze po lewej stronie, jest wyprowadzony przewód wodny i 12V do pomki

jest to zwykły kanister, tyle że z szeroką pokrywką żeby można wrzucić pompkę http://allegro.pl/ka...1479655436.html

jeśli nie masz nic, to można pomyśleć o zabudowie wewnątrz przyczepy w luku bagażowym

ma to wiele plusów - woda nie wyziębią się przy niskich temp, ciężar i miejsce w luku przenosi się bliżej osi

 

u siebie chlapacze przykręciłem :pupa:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o zamontowaniu chlapaczy, przy kołach.

Ja zamontowałem chlapacze przy kołach , jest to dobra sprawa , bo woda podczas jazdy w deszcz nie niszczy tak podłogi.

Edytowane przez janbas56 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecałem ten klej, niestety nie wiem jak się będzie trzymał do starej, zaimpregnowanej czymś ( niewiadomo czym) sklejki.:)

Spytajcie blacharza czy szpachla taka do np. zderzaków plastikowych( chyba elastyczna) nie byłaby rozwiązaniem?

Czym byś tego nie robił to najpierw wyczyść i dokładnie odtłuść powierzchnię !

Będzie się trzymać:klnie:

 

 

tak jak pisałem wcześniej, jak jest twardo to chyba nie ma co ruszać sklejki :blagac: tylko zaszpachlować na równo, wypełnić szpary

wyciąć można by multiszlifierką z malutką tarczą http://www.narzedzia...135-W,4998.html :pupa:

 

co do szpachlowania szpachlą do drewna, nie wiem czy się utrzyma, powinno być coś elastycznego

może środek który wrzucał jeden z kolegów - Beko ALLCON 10 klej konstrukcyjny ?

Edytowane przez maciek76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do serwisu HOBBY może wiedzą i może powiedzą czym to zmyć , odtłuścić.

Mi przy remoncie dużo podpowiedział pan Włodek właściciel firmy DUNI z Nowego Sącza ( kontakt znajdziesz na allegro),ale i części kupowałem u niego.

 

 

Czy w takim razie ktoś wie czym w fabryce są zabezpieczane podwozia naszych przyczep, jak sie nazywa ten preparat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.