Skocz do zawartości

przyczepka do oceny


s_13

Rekomendowane odpowiedzi

już w innym wątku wspomniałem o niej, a teraz apel w nowym wątku, specjalnie ku temu stworzonym, ogromny wnoszę...;-)

a oto ona:

http://moto.allegro....1432868605.html

pytania ogólne:

- czy ten rocznik, to już trup?

- a jeśli tak, to czy do reanimacji?

- czy też po liftingu pośmiga drugie tyle?

- dizajn się zrobi, ale jak w tym wieku z instalacjami, czy warto w to wchodzić?

pytanie szczególne:

- koledzy z okolicy gdzie przyczepka stoi (Sławno, Słupsk-Koszalin), spojrzycie dokładniej w realu, jeśli będziecie przejeżdżać?

 

pozdrawiam

s_13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już w innym wątku wspomniałem o niej, a teraz apel w nowym wątku, specjalnie ku temu stworzonym, ogromny wnoszę...;-)

a oto ona:

http://moto.allegro....1432868605.html

pytania ogólne:

- czy ten rocznik, to już trup?

- a jeśli tak, to czy do reanimacji?

- czy też po liftingu pośmiga drugie tyle?

- dizajn się zrobi, ale jak w tym wieku z instalacjami, czy warto w to wchodzić?

pytanie szczególne:

- koledzy z okolicy gdzie przyczepka stoi (Sławno, Słupsk-Koszalin), spojrzycie dokładniej w realu, jeśli będziecie przejeżdżać?

 

pozdrawiam

s_13

 

Zachowałbym dużą ostrożność. Sprzedawca motojac próbował parę razy zabłysnąć na forum swoimi ofertami. Specjalizuje się w naprawie przyczep powypadkowych. Do tego metody, których używa, są przez wielu kolegów na forum uważane za niezbyt profesjonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzioklb -> ta emotikona na końcu ma żart symbolizować rozumiem?

 

bo z Twojego stwierdzenia wychodzi na to, że 25-cio letni KIP za 10k PLN w mojej ofercie robi ze mnie grzesznika recydywistę smażącego się w ogniu piekielnym po wsze czasy...

 

Kto jak kto, ale miłośnicy, a przecież użytkownicy tego forum za takowych się mają, powinni wiedzieć, że nie rocznik decyduje o wartości budki. (btw nic nie wiem o przyczepie wspomnianej w linku, nie widziałem jej na żywo ani nie znam sprzedającego, chodzi mi o fakt).

 

Ech, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co można sądzić o sprzedawcy przyczep ( bo ma ich więcej w swojej ofercie), który wypisuje takie rzeczy:

>> nie wymagane są dodatkowe uprawnienia, masa własna 1000 kg, 1300 kg - DMC. Zarejestrowana na 100 km/h <<

Raczej słabo profesjonalne podejście do tematu- Nie DMC samej przyczepy a DMC przyczepy i auta decyduje o właściwym prawie jazdy, a w Polsce z tego co wiem nie ma rejestracji

przyczep na 100km/h i żadna naklejka z tyłu cepki tego nie zmieni. A skoro to pisze zawodowy handlarz, to chyba robi z kogoś .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio - masz rację z tym 100 km/h. Ale ... taka naklejka możę (nie musi) świadczyć, że niemiecki TUV dopuścił ją do jazdy z takimi prędkościami. A to oznacza, że musiała spełnić pewne warunki - m.in stan, hamulce, opony itd (szczegółów nie znam).

 

Co do dmc i prawo jazdy - to nie każdy sprzedawca ma pojęcie na ten temat. Co więcej, nie jednokrotnie już były tutaj dyskusje toczone ;-). Choć temat jest prosty.

 

A co do ceny - Bodzioklb - moja 2 lata temu kosztowała sporo więcej niż 10 tys. I wcale nie przepłaciłem. Jest z 1993 roku. Ta prezentowana na pierwszy rzut oka, wydaje się być ok. Ale tak jak napisał Jacekwwa - biorąc pod uwagę tego konkretnego sprzedawcę, należało by przyczepkę poddać "rentgenowi"

 

Eddie 65 - KIP jak KIP, ale taką ERIBĘ ;-) ....

 

Z rocznikiem w budce jest tak jak z kobietą. Lepiej czasem o wiek nie pytać ..., tylko patrzeć na sta :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodzioklb -> ta emotikona na końcu ma żart symbolizować rozumiem?

 

bo z Twojego stwierdzenia wychodzi na to, że 25-cio letni KIP za 10k PLN w mojej ofercie robi ze mnie grzesznika recydywistę smażącego się w ogniu piekielnym po wsze czasy...

 

bez obrazy... po to byl ten emot...

co nie zmienia faktu iz mozna zaobserwowac ze, duzo ludzi wychodzi z zalozenia ze jak ktos mial prywatna przyczepke i ja uzytkowal to jest godna uwagi - ilu z "karawanigowcow" /nie wszyscy sa tutaj na forum/ kupilo cepke i po jakims czasie odkrywaja ze kupili cepke w stanie agonalnym - nie kazdy porywa sie na remont...

wiekszosc dochodzi do wniosku ze "popcha trupa dalej"...

 

i wlasnie na takowych opiniach nie tylko handlarze zeruja, zapalenicy cenia swoje cepki wysoko a inni dobijaja swoje oferty do ich poziomu

pozatym dla mnie - nienormalna sytuacja jest fakt ze cepki pelnoletnie ceny maja wysokie w porownaniu do tych w miare mlodych

 

no tak szczerze panowie powiedzcie - macie do wyboru jakies auto pelnoletnie "pewniaka" od znajomego za powiedzmy 10 000zl i drugie mlodsze o polowe za zene wyzsza o polowe - kto z Was kupi starsze?

zaraz pewnie beda glosy ze cepka to nie auto - ale wiek jest wiekiem...

 

pozatym walory uzytkowe sa walorami uzytkowymi - a im mlodsze cepki tym i wyposazenie ich mlodsze, nowoczesniejszy design w srodku i na zewnatrz... lepsze wyposazenie np lodowki,podgrzewacze wody czy systemy ogrzewania

 

z drugiej strony jak zauwazono kazda przyczepke mozna dokladnie sprawdzic - czy aby napewno? - sprawdzicie stan profili nosnych, osi czy ramy? cos co jezdzilo po swiecie kilkanascie lat napewno jest bardzie wysluzone niz przyczepki o polowe mlodsze...

 

no i do tego zmierzam aby obalic mity - ze jak stara i droga to dobra, a jak mloda i tania to zla...

 

zreszta to bylo moje zdanie- a za "prawie" kazdy grzech pan w czarnym stroju da nam do odstukanie zdrowaski i jestesmy czysci... amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) Cieszę się, że nie jestem odosobniony w przekonaniu odnośnie wiekowości naszych przyczep. A Eriba... oddzielny temat, na pewno jakiś powód jest dla którego są tak kosmicznie drogie, ewidentnie są bardzo solidne, no ale bez przesady... każdy nawet w Holandii wie że w tym samym układzie i roczniku Eriba jest prawie 2x droższa od np. Dethleffsa (bez urazy dla nikogo!), mnie się zwyczajnie nie kalkuluje kupować Eriby bo potem bym ją musiał po kosztach sprzedać albo i stracić na tym, kto w Polsce doceni taką przyczepę?

 

Jeszcze tylko mała dywagacja na temat tej prędkości. Nie znam podstawy prawnej i opiszę tylko to co doświadczyłem namacalnie. Pierwszym krajem gdzie została wprowadzona zmiana umożliwiająca prowadzenie pojazdów B+E z prędkością do 100km/h o czym mi wiadomo, były Niemcy. Ale, nawet z takim zestawem Niemcy lubili przekraczać prędkości dozwolone np w Holandii czy w Polsce na autostradach, te zasady obowiązywały tylko w D. W zeszłym roku, kurcze, dwa lata temu (2009) była akcja informacyjna, że BOVAG (holenderski odpowiednik niemieckiego TUV) dzięki zmianie przepisów umożliwia otrzymanie takiego samego pozwolenia ("naklejka 100") na przyczepę, dzięki czemu również w Holandii można się poruszać z taką prędkością. Gdzieś mam nawet tą ulotkę po holendersku... Zasady umożliwiające otrzymanie plakietki:

1) aktualny przegląd techniczny przyczepy tzw. "APK" wyrabiany w RDW (hamulec najazdowy, łożyska, itp itd....)

2) zaczep ze stabilizatorem ze sprawnymi okładzinami ściernymi nie starszy niż 5 lat

3) przyczepa amortyzowana, min. 85% sprawności amortyzatorów

4) opony nie starsze niż 3 letnie i min X % bieżnika (nie pamietam ile procent...)

Najciekawsze jest to, że nie ma znaczenia wiek przyczepy oraz nie tylko kempingowe się na to łapią! Widziałem niemieckie lawety z naklejkami 100km/h, Polacy się "wycfanili" i takimi już autka ciągają z zagranicy, dużo szybciej i legalnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak szczerze panowie powiedzcie - macie do wyboru jakies auto pelnoletnie "pewniaka" od znajomego za powiedzmy 10 000zl i drugie mlodsze o polowe za zene wyzsza o polowe - kto z Was kupi starsze?

zaraz pewnie beda glosy ze cepka to nie auto - ale wiek jest wiekiem...

 

 

 

Ja bym wolał "pewniaka" niż sklejoną z 3 samochodów okazję z Niemiec.

 

Panowie, ale to nie na temat. Pytania od s_13 były konkretne. Spróbujcie mu pomóc. Warto ? Czy nie warto ?

 

Ja swoje zdanie wyraziłem w pierwszym poście.

 

Jakie jest Wasze w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie warto...

 

i moze w krotkich zdaniach bedziemy odpowiadac na wszystkie tego typu posty a szczegoly swoich dywagacji bedziemy zainteresowanemu podawac na pw :krzykacz:

 

nie bedzie balaganu

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również bym się nie zdecydował. Mało tego nie pojechałbym jej oglądać gdybym miał ją tuż za rogiem.

Ogłoszenie na allegro wisi wieki. A tekst "Przyczepa przywieziona z Niemiec co dla specjalistów w dziedzinie użytkowania przyczep jest najistotniejszą wiadomością." rozbawia mnie szczególnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jeszcze OT mały, we Francji na autośkach można z budą 110

 

Mnie się ta buda podoba ( łóżka piętrowe ) , gdybym mógł zamienić swoją na tą, to bym od ręki zamienił, zawiózł swoją i przytargał tamtą :-)

 

Oczywiście pod warunkiem, że jet sucha.

Edytowane przez patriks (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.