Jump to content
adamkwiatek

UFO -" kosmiczne patenty"

Recommended Posts

adamkwiatek

UFO to moja filozofia "dzikiego" karawaningu, unikania serwisów i specjalistycznych sklepów, wreszcie studium nad przyczepą "idealną", którą planuję wykonać.

Założenia UFO są proste: wytrzymać w naszym klimacie, minimum tydzień, na "patelni" bez cienia lub pod wyciągiem narciarskim na mrozie oraz dostateczna dzielność w lekkim terenie.

UFO to kapsuła do skutecznego przetrwania, bez specjalnego nacisku na estetykę.

Opowiadanie kieruję raczej do posiadaczy starych przyczep, którym już wiele nie zaszkodzi i do osób lubiących majsterkować, przesiąkniętych dymem harcerskich ognisk.

Pomyśleć, że kupiłem Helmuta, by postawić go na działce jako "domek".

Relacja może być chaotyczna i gdyby Was nudziła, to przestanę, jak dacie cynk :):hehe:

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 07:54 ]

Panel słoneczny jest przymocowany do kółka od wózka, z blokadą obrotu i kąta pochylenia.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 07:58 ]

Śledzenie słońca.

 


Zmiana pozycji z blokadą.

post-134142-imported-8be1a773-17c5-4727-9257-b9a3aa86cfe4_thumb.jpg

 

Panel słoneczny z regulacją i "kluczem" do blokady.

post-134142-imported-de1e8065-a6a1-4d13-93f8-d3f61b6fe614_thumb.jpg

 

Zieleniec 17IV 2010

post-134142-imported-1d0b9283-da36-4cfb-860e-262106be9434_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek
Panel słoneczny jest przymocowany do kółka od wózka, z blokadą obrotu i kąta pochylenia.

 

Jeszcze jakby to dało się obracać z wnętrza przyczepy ( podobnie jak anteny TV SAT) - rozwiązanie idealne.

 

Z drugiej strony pytanie czy gra warta świeczki - ile więcej solar naładuje aku gdy będzie skierowany na słońce - robiłeś pomiary czy warto się za to brać.

Jak wiadomo solar ładuje od natężenia światła , a nie ilości promieni słonecznych ( te bardziej do opalania potrzebne :hehe: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus
Relacja może być chaotyczna i gdyby Was nudziła, to przestanę, jak dacie cynk.

 

Pisz, pisz !!! Ja jestem fanem Twoich rozwiązań, wkurza mnie, że ogranicza mnie w moich przeróbkach estetyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gfizyk

Adam - pisz. Jestem ciekaw pomysłów!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radecki

Pisz, nie ma to jak nietypowe patenty !

Share this post


Link to post
Share on other sites
patriks

Ja też jestem ciekawy Twoich rozwiązań... i dużo fotek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adamkwiatek

Cieszę się, że dostarczam Wam rozrywki więc brnę dalej: szyberdach.

Mój szyberdach, to druga jego wersja.

Oryginalny odleciał, i przeciekał, mój plastikowy prototyp rozpadł się na słońcu.

Aktualny jest z blachy ocynkowanej, ocieplony od środka kilkoma warstwami pianki, z zewnątrz osłonięty jest przed słońcem blaszanym daszkiem, posiada też podwójne, szklane okienka, dające nieco światła.

Pokrywa z zewnątrz oklejona jest taśma aluminiową, celem lepszego dobijania promieni.

Najciekawsze jest mocowanie: prowadnice umożliwiają jego blokowanie w dowolnej pozycji, oraz zdjęcie i położenie na dachu, by móc wyjść przez otwór szyberdachu.

Łańcuchy uniemożliwiają wyrwanie szyberdachu z powodu włamania lub niedomknięcia.

Miejsce kontaktu pokrywy z dachem jest uszczelką wykonaną z warstw siatki szklanej budowlanej, zatopionej w silikonie.

W okół pokrywy stoją "murki" chroniące od przedmuchów, wykonane z aluminiowych kątowników.

Zimą otwór szyberdachu maskuje piankowa osłona na rzepy, następna osłonka jest w pokrywie, dalej wspomniane ocieplenie.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:04 ]

Etapy zamykania szyberdachu.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:23 ]

Etapy zamykania szyberdachu.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:25 ]

Założenie docisków regulacji uchyleń szyberdachu.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:28 ]

Pozycja uchylona z zabezpieczeniem antywłamaniowym.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:30 ]

Zabezpieczenie przed zimnem.

 

[ Dodano: Sro 21 Kwi, 2010 15:34 ]

Zabezpieczenie przed zimnem nr. 2, czyli pianka na rzepach.

Przy okazji widać element oświetlenia w postaci diodowej lampy warsztatowej na 12V.

 


Drugie zabezpieczenie przed zimnem.

post-134208-imported-220f54d7-3302-475e-84f0-9467a9299e5a_thumb.jpg

 

Pierwsze zabezpieczenie przed zimnem/gorącem

post-134208-imported-02155998-dcd9-4ab1-890c-8aad17fe422f_thumb.jpg

 

Pozycja uchylona z zabezpieczeniem antywłamaniowym.

post-134208-imported-071453c8-14f5-445f-b2d5-ce532a9821b0_thumb.jpg

 

 

post-134208-imported-654e0f2a-cec1-4ea8-adb1-055e00e8071f_thumb.jpg

 

Wpięcie łańcucha zabezpieczającego przed odlotem.

post-134208-imported-5c9fa2d5-5aec-47dc-a72e-6448fca25d68_thumb.jpg

 

Etapy zamykania szyberdachu

post-134208-imported-8ee2bf18-12c1-42e4-9d02-d981186f6df8_thumb.jpg

 

Szyberdach całkowicie otwarty- leży na dachu na "prowadnicach" z naklejonych profili.

post-134208-imported-40c81c15-be52-4643-a5fb-00c5d58fe2a4_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andreas

no powiem Ci że Adam Słodowy MC Giver i Coperfield mogli by być zawstydzeni..

Pytanie tylko czy to przyczepa czy wóz pacerny na misje w Afganistanie.

 

wiesz twórca AIRSTREAM'a 50 lat poświęcił aby osiagnąc idealną przyczepę sprawdzającą się w każdych warunkach.

http://www.airstream.com/

 

także trzymam kciuki za kolejne rozwiązania :hehe:

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
ditto
bez specjalnego nacisku na estetykę.

 

Rzeczywiście trudno się z tym nie zgodzić. :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
pietrek

Co prawda w czasie jazdy nikt w niej nie siedzi, ale wyobrażam sobie jak te wszystkie łańcuszki, kłódeczki i inne ustrojstwa muszą dzwonić w czasie jazdy :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stu
Panel słoneczny jest przymocowany do kółka od wózka, z blokadą obrotu i kąta pochylenia.

 

Jeszcze jakby to dało się obracać z wnętrza przyczepy ( podobnie jak anteny TV SAT) - rozwiązanie idealne.

 

Z drugiej strony pytanie czy gra warta świeczki - ile więcej solar naładuje aku gdy będzie skierowany na słońce - robiłeś pomiary czy warto się za to brać.

Jak wiadomo solar ładuje od natężenia światła , a nie ilości promieni słonecznych ( te bardziej do opalania potrzebne :hehe: )

 

Witam

Różnica w prądzie ładowania w zależności od pochylenia solara jest znaczna. Bawiłem się w pomiary w zeszłym roku. W dwa najsłoneczniejsze miesiące, czerwiec i lipiec, tylko w okolicach południa (jakieś dwie godziny), prąd ładowanie jest podobny niezależnie od pochylenia baterii (oczywiście związane jest to z wysokością słońca w zenicie. Natomiast w godzinach rannych i popołudniowych różnice w działaniu solara w zależności od pochylenia wynoszą od 30 do 70% skuteczności). Na podstawie mojego solara tak to wygląda w liczbach:

maksymalny prąd ładowania (przy 14,5V) - 3,5A

po południu, ok 16,17 przy solarze ustawionym prostopadle do słońca - ok. 2,5 A, zaś w przypadku gdy solar leży poziomo - poniżej 1 A.

Oczywiście różnice są tym większe, im mniej słoneczny jest dzień.

 

Inaczej sprawa wygląda wiosną i jesienią - tu praktycznie nie da się uzyskać efektywnego prądu ładowania bez korekty położenia baterii - różnice są jeszcze bardziej widoczne.

 

Zimą, przy maksymalnie słonecznym dniu, największy prąd ładowania przy płaskim solarze to ok 0,5A....

 

Wnioski nasuwają się same...

 

Pzdr, Kuba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wirek

Stu, Dzięki za tą informację z Twoich pomiarów wynika, że warto pomyśleć o obrotowym panelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafko
Dzięki za tą informację z Twoich pomiarów wynika, że warto pomyśleć o obrotowym panelu.

Nie lepiej dodać drugi panel.

Zima z 0,5 będzie 1A.

Nie wiem czy dobrze kombinuję z tą matematyką?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kramer32

Hm.... A co myślicie o ociepleniu ( izolacji termicznej styropianem od spodu. Np 5 cm styropianu folia i płyta 6mm wiórowa ze stelarzem od spodu. Oczywiście całość w miarę dostosowana do kształtu spodu podwozia. Mam przyczepkę głównie do stacjonarnego zastosowania ale mam w planach wypady i nie chcę podnosić masy przyczepy. Co wy na to???

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Adam a ile teraz ta twoja budka waży? no przyznam że nakombinowałeś ostro :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...