Skocz do zawartości

Słowacja 2010 - zniesione winietki dla kamperów i przyczep


NICKT

Rekomendowane odpowiedzi

Dla posiadaczy przyczep kempingowych oraz caravanów, którzy w 2010 roku planują wyjazd do Słowacji wspaniała wiadomość. W 2010 roku pojazdy kategorii M1 będą jeździć po słowackich drogach bez opłat i nie potrzebują także winiet. Celem akcji promocyjnej jest wspieranie ruchu turystycznego na Słowacji oraz zachęcenie turystów „caravaningowych” do wypoczynku w Republice Słowackiej.

 

 

http://slowacja.hej.pl/sl-auto.htm

 

POZDRAWIAM :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto chyba w tym temacie powiedzieć że otwarto już najdłuższy tunel w Polsce który prowadzi do przejścia w Zwardoniu, co pozwoli nam omijać Czechy jadąc na południe europy.

 

http://moto.onet.pl/1602178,1,otwarto-najdluzszy-tunel-w-polsce,artykul.html?node=15

 

Wracając do sprawy Słowacji to czy przypadkiem nie trzeba będzie miec jakiegoś kwitu meldunkowego żeby być uprawnionym do zwolnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dostałem odpowiedź z ambasady. Niestety nie popisali się zbytnio:

 

Uprzejmie informuję, że z zapytaniem należy zwrócić się do Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Warszawie, ul. Krakowskie Przedmieście 13 pok. 17.

Podaję adres e-mail sacr@poczta.onet.pl

 

Z poważaniem

Teresa Kaminska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dostałem odpowiedź z ambasady. Niestety nie popisali się zbytnio:

 

witam

to jest prawda i tu napisane https://www.emyto.sk/web/guest/spoplatnene-vozidla

mozna poczytac w inglis lub german

 

Vozidlá kategórie M1, ani ke─Ć majú hmotnos┼ą nad 3,5 tony (napr. obytné prívesy) v sú─Źasnosti nepodliehajú spoplatneniu. Jazdná súprava tvorená vozidlom kategórie M1 a prípojným vozidlom spoplatneniu rovnako nepodlieha. Tieto vozidlá nie sú ani nákladnými vozidlami ani autobusmi a nemajú stanovenú sadzbu mýta pod─ża nariadenia vlády ─Ź. 350/2007 Z. z.

Vozidlá kategórie N1 do 3,5 tony sami o sebe nepodliehajú spoplatneniu. Jazdné súpravy nad 3,5 t tvorené vozidlom N1 a prípojným vozidlom podliehajú spoplatneniu, preto┼że ide o jazdné súpravy ur─Źené na prepravu tovaru pod─ża zákona ─Ź. 25/2007 Z.z. o elektronickom výbere mýta, ─Źo vyplýva z kategorizácie vozidla N1 ako vozidla projektovaného a konštruovaného na prepravu tovaru, teda nákladného vozidla.

 

 

 

 

najlepiej przed jazda wydrukowac

pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google translate:

[code:1]M1, nawet jeśli wadze powyżej 3,5 tony (np. kempingowe) są obecnie przedmiotem opłaty. Pojazd kombinacja składająca się z M1 i przyczepy ładowania ten sam temat. Pojazdy te nie są pojazdy ciężarowe i autobusy i nie ustalanie opłat na podstawie rozporządzenia rządu nr. 350/2007 Coll z.N1 pojazdów do 3,5 tony w sobie nie podlegają opłaty. Kombinacje 3,5 tony i składa się z N1 przyczepa pojazdu podlega opłacie powodu kombinacji przeznaczonych do transportu towarów przez prawo. 25/2007 Z.z. elektronicznych bramkach wjazdowych, co wynika z kategoryzacji pojazdów N1 pojazd zaprojektowany i zbudowany do przewozu towarów, a tym samym ciężarówki.[/code:1]I dalej niewiele zrozumiałem ;):look:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Czyli co ? Przez Czechy jeździmy ? :look:

 

A, tak na poważnie to z tego co ja zrozumiałem to jest tak : osobowy (tak jest w dowodzie rejestracyjnym, tu pamiętajcie o tych co ciężarówke nabyli w polskim salonie), kempingowy, osobowy + przyczepa (tylko kempingowa, nieważne ile razem ważą) - nie ma ani winietki, ani elektronicznego myta. Pozostaje jeszcze inny problem. Jak już zajedziemy na jakiś kemping w Słowacji i zostawimy tam przyczepę, to jak samą osobówką będziemy jechać po autostradzie to trzeba chyba winietkę zanabyć, co ?

 

Tak teraz patrzę, to jest też po polsku :

 

https://www.emyto.sk/web/guest/spoplatnene-vozidla

 

wybrać PL

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z w/w linku Tomka:

 

Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich masa przekracza 3,5 t (np. przyczepy mieszkalne) nie mają obecnie obowiązku uiszczania opłaty drogowej. Zespół pojazdów utworzony przez pojazd kategorii M1 ze sprzężonym pojazdem również nie podlega opłatom drogowym. Takie pojazdy nie są ani samochodami ciężarowymi, ani autobusami i nie ustalono dla nich stawek myta zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 350/2007 Dz. U.

 

Pozdrawiam :look:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Zwróćcie tylko uwagę na to, czy aby nie będą mieć zastrzeżeń jeśli będzie w dowodzie wpis - ciężarowy. Tak jakby wtedy podchodził do kategorii N1. Jeśli już tak podejdzie, to przeczytajcie sobie jakie kryteria są jeszcze do terenówek. Coś mi się zdaje, że będzie tak, czy siak polowanie na polskie tablice.

Aha, jest jeszcze jedna zagadka, której nie potrafię rozgryźć. To wszystko dotyczy myta elektronicznego, a co z winietkami dla pojazdów osobowych ? Dalej są w sprzedaży.

 

Pozdrawiam

 

PS Pozwoliłem sobie wkleić cały tekst po polsku.

 

 

Pojazdy zobowiązane do opłaty drogowej

Pojazdy zobowiązane do opłaty myta

 

 

Pojazdy zobowiązane do uiszczania opłaty drogowej za korzystanie z wyznaczonych odcinków drogowych (┬ž2, ust.2 ustawy 25/2007 Dz. U. o elektronicznym poborze opłaty drogowej za korzystanie z wyznaczonych odcinków drogowych oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych przepisów w pełnym brzmieniu oraz Rozporządzenie Rządu nr 350/2007 Dz. U., które określa wysokość stawki opłaty drogowej za korzystanie z wyznaczonych odcinków dróg) to pojazdy silnikowe o łącznej masie powyżej 3,5 t albo zespoły pojazdów o łmasie całkowitej powyżej 3,5 t przeznaczone do transportu towaru oraz pojazdy silnikowe umożliwiające transport ponad dziewięciu osób łącznie z kierowcą.

 

Dla autobusów istnieją dwa podstawowe kryteria opłat, które muszą obowiązywać jednocześnie:

 

1. autobus musi być klasyfikowany jako pojazd samochodowy umożliwiający przewóz ponad dziewięciu osób łącznie z kierowcą (kategoria M2 i M3) i jednocześnie

2. jego największa dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t (w zgodzie z ustawą nr. 135/1961 D.U. (Ustawa Prawo o ruchu drogowym) płaci: do 3,5 t winiety autostradowe; ponad 3,5 t opłata drogowa).

 

Z punktu widzenia opłaty drogowej tzn.

 

* Autobus o największej dopuszczalnej masie całkowitej > 3,5 t i ilości przewożonych osób > 9 osób łącznie z kierowcą (a więc 10 i więcej) podlega obowiązkowi uiszczenia opłaty drogowej - płaci opłatę drogową (kategorie M2, M3).

 

* Autobus o największej dopuszczalnej masie całkowitej <3,5 t i ilości przewożonych osób > 9 osób łącznie z kierowcą (a więc 10 i więcej) nie podlega opłacie drogowej, ponieważ dla danej kategorii w zależności od masy nie istnieje stawka opłaty drogowej – nie płaci opłaty drogowej (kategoria M2, ale podlega opłacie według Prawa o ruchu drogowym = winiety autostradowe).

 

* Autobus o największej dopuszczalnej masie całkowitej > 3,5 t i ilości przewożonych osób < 9 osób łącznie z kierowcą (a więc 9 i mniej) nie podlega opłacie, ponieważ nie znajduje się w ustawowej definicji z punktu widzenia ilości przewożonych osób – nie płaci opłaty drogowej.

 

Typ pojazdu Kategoria pojazdu oraz liczba osi s

 

Samochód ciężarowy 3,5 t – do 12 t

12 t oraz więcej

 

2 osie

3 osie

4 osie

5 oraz więcej osi

Autobus 3,5 t – do 12 t

12 t oraz więcej

 

W dniu 30.11.2009 Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji RS wydało następujące rozporządzenie, w którym określa szczegóły dotyczące pojazdów silnikowych podlegających opłatom drogowym (www.telecom.gov.sk).

 

Cytat: “W rozumieniu Rozporządzenia Rządu RS nr 350/2007 Dz. U., które określa wysokość stawki myta za korzystanie z wyznaczonych odcinków dróg, pojazdem podlegającym opłatom drogowym są pojazdy wymienione w załączniku nr 1, część B, punkty 2,3 oraz 5 ustawy nr 725/2004 Dz. U. o warunkach eksploatacji pojazdów w ruchu drogowym w brzmieniu późniejszych przepisów oprócz pojazdów M1, czyli:

 

1. Kategorie pojazdów M (załącznik nr 1, część B, punkt 2 ustawy nr 725/2004 Dz. U. ) – pojazdy silnikowe co najmniej czterokołowe, projektowane i skonstruowane do transportu podróżnych dzielą się na:

a) kategoria M2 – pojazdy projektowane i skonstruowane do transportu osób, mające więcej niż osiem miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, z najwyższą dopuszczalną masą całkowitą nie przekraczającą 5 000 kg,

:look: kategoria M3 – pojazdy projektowane i skonstruowane do transportu osób, mające więcej niż osiem miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, z najwyższą dopuszczalną masą całkowitą powyżej 5 000 kg.

Decydując o włączeniu pojazdu do kategorii M oraz N za miejsce służące do transportu osób uważa się miejsce do transportu osób na siedząco, stojąco, leżąco lub miejsce, w którym na stałe zamocowano uchwyt siedzenia, przy czym obojętne jest to, czy w tym miejscu siedzenie jest lub nie jest umieszczone.

 

2. Kategorie pojazdów N (załącznik nr 1, część B, punkt 3 ustawy nr 725/2004 Dz. U. ) - pojazdy silnikowe co najmniej czterokołowe, projektowane i skonstruowane do transportu towaru (pojazdy kategorii N są więc samochodami ciężarowymi lub pojazdami przeznaczonymi do transportu towaru według ustawy nr 25/2007 Dz. U. o elektronicznym poborze opłaty drogowej) dzielą się na:

a) kategoria N1 – pojazdy projektowane i skonstruowane do transportu towaru o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3 500 kg,

;) kategoria N2 – pojazdy projektowane i skonstruowane do transportu towaru o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3 500 kg, jednak nie przekraczającej 12 000 kg,

c) kategoria N3 – pojazdy projektowane i skonstruowane do transportu towaru o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 000 kg.

 

W przypadku pojazdu ciągnącego przeznaczonego do sprzężenia z naczepą lub przyczepą z osią (-ami) środkową (-ymi) za masę do celów klasyfikacji pojazdu uważa się masę pojazdu ciągnącego w stanie eksploatacji, zwiększoną o masę odpowiadającą największemu statycznemu obciążeniu pionowemu, które przenosi na pojazd ciągnący naczepa lub przyczepa z osią (-ami) środkową (-ymi) i ewentualnie o największą masę ładunku pojazdu ciągnącego.

 

3. Pojazdy terenowe (symbol G) (załącznik nr 1, część B, punkt 5 ustawy nr 725/2004 Dz. U. )

a) pojazdy kategorii N1 o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 2 000 kg są uważane za pojazdy terenowe, jeśli

- co najmniej jedna oś przednia i co najmniej jedna oś tylna są skonstruowane tak, że mogą być napędzane jednocześnie, wliczając pojazdy, u których napęd jednej osi można wyłączyć,

- są wyposażone w przynajmniej jedną blokadę dyferencjału lub w jedno urządzenie o podobnym działaniu oraz jeśli zdolność obliczeniowa pokonywania wzniesień pojazdu solo wynosi przynajmniej 30 %.

Oprócz tego powinno być spełnionych przynajmniej 5 z sześciu poniższych wymagań:

- przedni kąt natarcia wynosi przynajmniej 25o,

- kąt zejścia wynosi przynajmniej 20o,

- kąt rampy wynosi przynajmniej 20o,

- wysokość w świetle pod przednią osią wynosi przynajmniej 180 mm,

- wysokość w świetle pod tylną osią wynosi przynajmniej 180 mm,

- wysokość w świetle między osiami wynosi przynajmniej 200 mm,

 

;) pojazdy kategorii N1 o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 2 000 kg albo kategorii N2 oraz M2, albo M3 o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej 12 000 kg są uważane za pojazdy terenowe, jeśli wszystkie koła są napędzane jednocześnie, łącznie z pojazdami, u których napęd jednej osi można wyłączyć lub jeśli spełniają trzy poniższe wymagania:

- co najmniej jedna oś przednia i najmniej jedna oś tylna są napędzane jednocześnie, wliczając pojazdy, u których napęd jednej osi można wyłączyć,

- są wyposażone w przynajmniej jedną blokadę dyferencjału lub w jedno urządzenie o podobnym działaniu,

- zdolność pokonywania wzniesień dla pojazdu solo wynosi przynajmniej 25 %,

 

c) pojazdy kategorii M3 o najwyższej dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 000 kg albo pojazdy kategorii N3 są uważane za pojazdy terenowe, jeśli wszystkie koła są napędzane jednocześnie łącznie z pojazdami, u których napęd jednej osi można wyłączyć lub jeśli spełniają poniższe wymagania:

- przynajmniej połowa kół jest napędzana,

- pojazd jest wyposażony w co najmniej jedną blokadę dyferencjału lub w jedno urządzenie o podobnym działaniu,

- zdolność pokonywania wzniesień dla pojazdu solo wynosi przynajmniej 25 %,

- oraz z poniższych sześciu wymogów są spełnione przynajmniej cztery:

kąt natarcia wynosi przynajmniej 25o,

kąt zejścia wynosi przynajmniej 25o,

kąt rampy wynosi przynajmniej 25o,

wysokość w świetle pod przednią osią wynosi przynajmniej 250 mm,

wysokość w świetle pod tylną osią wynosi przynajmniej 300 mm,

wysokość w świetle między osiami wynosi przynajmniej 250 mm,

 

d) oznaczenie łączone.

Symbol "G" łączy się z oznaczeniami "M" albo "N". Na przykład pojazd kategorii N1, który można wykorzystywać jako pojazd terenowy, zostanie oznaczony symbolem N1G.

 

Na podstawie powyższego, Ministerstwo Transportu, Poczty i Telekomunikacji RS wydało rozporządzenie:

 

W przypadku, gdy kategorie te znajdują się w dowodzie rejestracyjnym pojazdu powyżej 3,5 t, podlegają opłatom drogowym łącznie z utworzeniem zespołu pojazdów.

 

Pojazdy kategorii M1, nawet jeśli ich masa przekracza 3,5 t (np. przyczepy mieszkalne) nie mają obecnie obowiązku uiszczania opłaty drogowej. Zespół pojazdów utworzony przez pojazd kategorii M1 ze sprzężonym pojazdem również nie podlega opłatom drogowym. Takie pojazdy nie są ani samochodami ciężarowymi, ani autobusami i nie ustalono dla nich stawek myta zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 350/2007 Dz. U.

 

Pojazdy kategorii N1 do 3,5 ton nie podlegają opłacie drogowej. Zespoły pojazdów powyżej 3,5 t utworzone przez pojazd N1 ze sprzężonym pojazdem podlegają jednak opłacie drogowej, ponieważ chodzi o zespoły pojazdów przeznaczone do transportu towaru zgodnie z ustawą nr 25/2007 Dz. U. o elektronicznym poborze opłaty drogowej, co wynika z kategorii pojazdu N1 jako pojazdu projektowanego i skonstruowanego do transportu towaru, czyli chodzi o samochód ciężarowy.

 

Stosunek Kategoria pojazdu – Rodzaj pojazdu – Rodzaj karoserii

 

M2 - autobus do 5 000 kg, więcej niż 8 miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy

 

M2G – mały autobus terenowy

 

M3 - autobus nad 5 000 kg, więcej niż 8 miejsc siedzących oprócz miejsca kierowcy

 

M3G – autobus terenowy

 

[POJAZ NIEDOKOŃCZONY]

 

[POJAZD PRZEZNACZONY NA DOKOŃCZENIE]

 

AUTOBUS MIEJSKI KLASY I

 

CA JEDNOPIĘTROWY

 

CB DWUPIĘTROWY

 

CC PRZEGUBOWY JEDNOPIĘTROWY

 

CD PRZEGUBOWY DWUPIĘTROWY

 

CE JEDNOPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CF DWUPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CG PRZEGUBOWY JEDNOPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CH PRZEGUBOWY DWUPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

AUTOBUS MIĘDZYMIEJSKI KLASY II

 

CI JEDNOPIĘTROWY

 

CJ DWUPIĘTROWY

 

CK PRZEGUBOWY JEDNOPIĘTROWY

 

CL PRZEGUBOWY DWUPIĘTROWY

 

CM JEDNOPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CN DWUPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CO PRZEGUBOWY JEDNOPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

CP PRZEGUBOWY DWUPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

AUTOBUS EKSPRESOWY KLASY III

 

CQ JEDNOPIĘTROWY

 

CR DWUPIĘTROWY

 

CS PRZEGUBOWY JEDNOPIĘTROWY

 

CT PRZEGUBOWY DWUPIĘTROWY

 

AUTOBUS MIEJSKI KLASY A

 

CU JEDNOPIĘTROWY

 

CV JEDNOPIĘTROWY NISKOPODŁOGOWY

 

AUTOBUS EKSPRESOWY KLASY B

 

CW JEDNOPIĘTROWY

 

AUTOBUS SPECJALNY

 

SC SANITARNY PCHR

 

SD POGRZEBOWY

 

SG STRAŻACKI

 

SG POLICYJNY

 

SG TECHNICZNO-INTERWENCYJNY

 

SG RATOWNICZY

 

N1 - ciężarowe do 3 500 kg dopuszczalnej masy maksymalnej

 

N1G – ciężarowy pojazd terenowy

 

N2 - ciężarowe nad 3 500 kg ale do 12 000 kg dopuszczalnej masy maksymalnej

 

N2G - ciężarowy pojazd terenowy

 

N3 - ciężarowe nad 12 000 kg dopuszczalnej masy maksymalnej

 

N3G - ciężarowy pojazd terenowy

 

[POJAZ NIEDOKOŃCZONY]

 

[PODWOZIE PRZEZNACZONE DO DOKOŃCZENIA]

 

[POJAZD PRZEZNACZONY NA DOKOŃCZENIE]

 

SAMOCHÓD CIĘŻAROWY

 

BA PICK UP

 

BA WYWROTKA

 

BA SKRZYNIOWY

 

BA SKRZYNIOWY CHŁODNICZY

 

BA SKRZYNIOWY IZOTERMICZNY

 

BA MRO┼╣NIA

BA SKRZYNIA ŁADUNKOWA OTWARTA

 

BA SKRZYNIA ŁADUNKOWA Z PLANDEKĄ

 

BB DOSTAWCZY

 

BB FURGON

 

BB CHŁODZIARKA

 

BB IZOTERMA

 

BB MRO┼╣NIA

 

SAMOCHÓD CIĘŻAROWY – POJAZD CIĄGNĄCY NACZEPĘ

 

BC POJAZD CIĄGNĄCY NACZEPĘ

 

SAMOCHÓD CIĘŻAROWY - POJAZD CIĄGNĄCY PRZYCZEPĘ

 

BD POJAZD CIĄGNĄCY PRZYCZEPĘ

 

SPECJALNY SAMOCHÓD CIĘŻAROWY

 

BA CYSTERNA ADR

 

BA CYSTERNA NA CEMENT

 

BA CYSTERNA NA MLEKO

 

BA CYSTERNA NA MĄKĘ

 

BA CYSTERNA NA WODĘ

 

BA CYSTERNA DO WYWOZU NIECZYSTOŚCI

 

BA ZABUDOWA HAKOWA DO TRANSPORTU KONTENERÓW

 

BA TRANSPORTER OTWARTY

 

BA TRANSPORTER DO DRZEWA

 

BA DO TRANSPORTU BETONU

 

BA DO TRANSPORTU DRZEWA

 

BA DO TRANSPORTU KONTENERÓW

 

BA DO TRANSPORTU ŁODZI

 

BA DO TRANSPORTU ODPADÓW

 

BA DO TRANSPORTU POJAZDÓW

 

BA DO TRANSPORTU ZWIERZĄT

 

BA PODPORY NADBUDOWY WYMIENNEJ

 

BA Z ŁAWĄ POKRĘTNĄ

 

BA Z ŁAWĄ POKRĘTNĄ Z KŁONICAMI

 

BA ŁADOWARKA ŁAŃCUCHOWA

 

BA SSĄCO- KANALIZACYJNA

 

BA ŁADOWARKA SSĄCO- PRÓŻNIOWA

 

BA DO TRANSPORTU MATERIAŁÓW SYPKICH

 

BA CYSTERNA NA PASZĘ

 

BA DO TRANSPORTU SZKŁA

 

POJAZD SPECJALNY (N1, N2, N3)

 

SB OPANCERZONY

 

SF D┼╣WIG SAMOJEZDNY

 

SG GAŚNICZY

 

SG SPRĘŻARKA

 

SG LABORATORYJNY

 

SG MONTAŻOWY

 

SG WARSZAT POJAZDOWY

 

SG BIBLIOTEKA POJAZDOWA

 

SG KUCHNIA POJAZDOWA

 

SG JEŻDŻĄCA KOLEJ LINOWA

 

SG SKLEP POJAZDOWY

 

SG POLICYJNY

 

SG RADIOWY

 

SG POSYPOWY

 

SG TECHNICZNO INTERWENCYJNY

 

SG TELEWIZYJNY

 

SG ZESTAW WIERTNICZY

SG RATOWNICZY (DO WYCIĄGANIA POJAZDÓW)

 

SG REMONTER

 

SG RATUNKOWY

 

SG PLATFORMA PODNOSZONA

 

SG KOPARKA

 

SG PRĄDNICA

 

SG CYSTERNOWY DO POLEWANIA

 

SG GAŚNICZY Z DRABINĄ

 

SG KRUSZARKA DO KAMIENIA

 

SG POMPA DO BETONU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.