Skocz do zawartości

Waga przyczepy vs waga holownika


Łukasz01

Rekomendowane odpowiedzi

Poszedłem za ciosem i będąc w UM odwiedziłem przy okazji Wydz. Komunikacji, gdzie uciąłem sobie sympatyczną rozmowę z jednym z zastępców tegoz Wydziału. Pan ten, o dziwo, rozumiał, że bzdurą jest narzucanie górnej wartości DMC skoro w Niemczech jest jak byk np. DMC 900-1100, 1100-1300 a w moim przypadku 20 kg zakrawa na dowcip. Dodał jednak od razu, że jest to jego prywatna opinia a lobby ze Stacji Kontroli Pojazdów trzyma się mocno obawiając się utraty znacznych wpływów. Każdywie, że przegląd to pic na wodę bo nawet nie fatygują sięwyjść z kanciapy tylko od razu proszą o DR. Podpowiedział mi po koleżeńsku aby udać się do biegłego rzeczoznawcy, który napisze czarno na białym, że w tej przyczepce nie ma przeciwskazań do obniżenia DMC i diagnosta nie powinien polemizować a Wydz. Komunikacji wyda bez problemu nowy DR po wpisaniu do karty pojazdu nowych danych.

Próbuję dalej bo przegląd się zbliża!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Z trzeciej strony: "jest ryzyko jest zabawa".

 

:niewiem:

 

Zgadzam się z balthurem .. a dla tych co nie mają wyobraźni polecam ten filmik

Może jest i zabawa ale gdyby za tą przyczepą był przystanek nie byłoby już właścicielowi do smiechu.

 

Liczę że co niektórym poruszy się pewien ośrodek w mózgu który odradzi ciągnięcie przyczepy cięższej od holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak przez 20 kg muszę co roku bulić 90 zł za przegląd! Paranoja!

A ja myślałem, że przeglądy przeprowadza się także dla własnego i innych bezpieczeństwa :niewiem:

nie fatygują sięwyjść z kanciapy

Nie wiem gdzie mieszkasz i tym samym gdzie robisz przeglądy ale w Poznaniu odbywa się to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdywie, że przegląd to pic na wodę bo nawet nie fatygują sięwyjść z kanciapy tylko od razu proszą o DR

Nieprawdą jest jakoby...

Zdziwiłbyś się widząc mój ostatni przegląd. Wszystko zależy od stacji kontroli i ludzi którzy tam pracują.

A ja myślałem, że przeglądy przeprowadza się także dla własnego i innych bezpieczeństwa

I może dobrze, że niektórzy podchodą do tego poważnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem opiszę procedurę zmiany dopuszczalnej masy całkowitej w pojazdach :niewiem:

Można zmienić dopuszczalną masę całkowitą w prawie każdym pojeździe.

Każdy pojazd posiadający homologacje ma zakres mas dopuszczalnych które są dobierane do konkretnego modelu pojazdu (model ten jest zapisany w symbolu numeru VIN). Nie znam innych przykładów więc podam przykład przyczepy popularnej marki Wiola :brawo: Model homologacyjny W-600 to przyczepa lekka o dopuszczalnych masach całkowitych od 350-750kg w przypadku zarejestrowania takiej przyczepy np. na 700kg DMC nie będzie problemu bo mieści się wymogach homologacyjnych. Jeśli chcemy zmienić jej masę na np. 500kg bo kupiliśmy mniejszy samochód wystarczy poprosić producenta o aneks do homologacji, następnie należy udać się do wydziału komunikacji który zmienia nam DMC (trzeba tylko zapłacić za nowy dowód rejestracyjny).

Problem pojawia się w momencie w którym chcemy tą masę zmienić np. z przyczepy 2000kg DMC na 1200kg DMC wtedy zmienia się model przyczepy (bo 2000kg to przedział dla modelu W2 natomiast 1200kg to model W1). Jak pisałem wcześniej model homologacyjny jest wpisany w numer VIN, w przypadku przyczepy 2000kg DMC jego początek to SUCW2... a w przypadku przyczepy o DMC 1200kg - SUCW1... . Z takim przypadkiem trzeba jechać na stację diagnostyczną gdzie jej pracownik oceni czy przyczepa spełnia wymogi związane z "przebudowową" i wyda stosowne zaświadczenie dla wydziału komunikacji.

 

Mam nadzieje że napisałem to czytelnie dla wszystkich i przepraszam że zrobiłem reklamę ale najprościej jest to wytłumaczyć na własnych przykładach :ok:

 

Pozdrawiam

Ariel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem, że przeglądy przeprowadza się także dla własnego i innych bezpieczeństwa

 

 

Z całym szacunkiem ale to, co stanowi o bezpieczeństwie w przyczepce kempingowej każdy w miarę rozgarniety potrafi sam sprawdzić. Jaki problem przetestować na własnym podwórku działanie hamulca najazdowego, stan opon czy oświetlenie? Jak widzę, że przyczepka siedzi, to nie czekam na przegląd tylko wymieniam amortyzatory. W mojej bagażowej niewiadówce mam w DR przegląd "bezterminowo". Czy nie dając zarobic diagnostom nie dbam o "własne i innych bezpieczeństwo"? Twoje stwierdzenie wydaje mi się trochę na wyrost. Bez urazy.

Czy naprawdę sądzisz, że zmniejszenie DMC o 20 kg wpłynie na bezpieczeństwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomano, Masz racje... bo nawet coroczne badanie techniczne nie gwarantuje że przyczepa przez ten okres będzie bezawaryjna i nic po drodze się nie stanie. Myślę że "bawiąc" się w caravaning każdy powinien mieć jakąś wiedzę techniczną na temat przyczep, ich obsługi oraz eksploatacji :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecałem opiszę procedurę zmiany dopuszczalnej masy całkowitej w pojazdach :niewiem:

 

wszystko fajnie, tylko opisałeś sprawę dość prostą - jest producent na miejscu, przyczepka jest nadal produkowana

 

spróbuj uzyskać dokumenty z niewiadowa np na jakiegoś starego pingponga

albo lepiej, na jakąś 15letnią cepkę za zachodniej granicy

 

Tak jak pisałem, gdzieś na forum jest dokładnie napisane jak wygląda taka procedura

i pokrywa się z tym co napisałeś tutaj, tzn kolega uzyskał wyciąg z homologacji, że jego model przyczepki może mieć mniejsze DMC, z tym wyciągiem droga już była prosta.

 

Niemniej potwierdza się że nie ma możliwości "zważyć i zrobić przegląd" aby obniżyć obniżenie DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b, nie znam procedur wystawiania takich aneksów przez innych ale nie powinno być z tym problemu, jeśli nie można dostać tego u producenta to może trzeba uderzyć do importera. Wiem że są inne sposoby bo można też taką przyczepę przerejestrować jako SAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b, nie znam procedur wystawiania takich aneksów przez innych ale nie powinno być z tym problemu, jeśli nie można dostać tego u producenta to może trzeba uderzyć do importera.

 

jest tak jak napisałeś, problemem jest jak producent/imprter powie nie mam/nie dam

wtedy zaczynają się schody, a wiem z forum niewiadówek że włąśnie dla niewiadowa stanowi to problem :hehe:

 

Wiem że są inne sposoby bo można też taką przyczepę przerejestrować jako SAM

bagażową pewnie tak, z kempingiem nie jest to takie proste :hehe:

jeżeli droga SAMa była by prosta, to nie trzeba by wiele zachodu,

wtedy faktycznie waga, nabicie tabliczki i WK :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.