Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam mały zgryzik :bukiet:

 

DMC przyczepy 1600kg - MS (masa własna) holownika 1585kg. Brakuje 25kg.

 

I pytanie, czy ktoś z Was był, jest w podobnej sytuacji? Czy w Europie czepiają się gdy holownik odrobinę lżejszy, czy też patrzą tylko w dowód gdzie producent określił DMC przyczepy u mnie 2190kg.

 

-------------------------

Według kodeksu:

kategorii B:

 

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

 

2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego...

------------------------

 

No i tutaj mając B+E można ciągnąć ponad 3,5t. ale nadal przyczepa musi mieć mniejsze DMC niż MS holownika.

 

I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś z Was zmieniał masę własną pojazdu? Czy przeszło gładko w urzędzie? Z tego co wiem ciężko jest załatwić zmniejszenie DMC przyczepy, może komuś się udało?

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Eeeee, tam znowu trollowanie.

Albo masz samochód i do tego kupujesz przyczepę, albo idziesz spać i nie gadasz.

Kto kupuje przyczepę przekraczejącą ciężar holownika???

Ktoś nas znowu podpuszcza, a jesli nie, to jest niespełna rozumu.

Dobranoc

Opublikowano

No jasne najprościej skomentować - skoro nie możesz pomóc to po co zabierasz głos?

 

W sierpniu będę miał samochód o MW ok. 1750kg, więc może nie jestem taki niespełna rozumu. Przyczepę kupiłem za granicą w dobrej cenie, początkowo miała iść do sprzedania, ale jednak stwierdziliśmy z żoną, że zostaje u nas.

Opublikowano
jak już przyczepa jest to ciągnie no nie?

 

Kolego, jeśli masz zamiar ciągnąć przyczepę lżejszym holownikiem od niej samej to czy pomyślałeś o bezpieczeństwie swoim i innych uczestników ruchu na drodze nie wspominając już o przepisach? Na przyszłość przemyśl takie pytania, a nie rozczarujesz się odpowiedziami tu uzyskanymi. Uważam, że odpowiedz otrzymałeś i temat zakończony. Pozdrawiam

Opublikowano
No jasne najprościej skomentować - skoro nie możesz pomóc to po co zabierasz głos?

 

W sierpniu będę miał samochód o MW ok. 1750kg, więc może nie jestem taki niespełna rozumu. Przyczepę kupiłem za granicą w dobrej cenie, początkowo miała iść do sprzedania, ale jednak stwierdziliśmy z żoną, że zostaje u nas.

Ja bym zrobił tak: po naszym wesołym kraju jeździłbym bez stresu bo co najwyżej mandat. No chyba że jakiś poważny wypadek to wtedy problem. Za granicę to raczej bym nie wybywał bo może być z tego gruba sprawa. Gestapowcy potrafią ważyć cycepkę i w papiery też czasami się wczytują (chociaż czasami nie czytają kompletnie niczego). Z trzeciej strony: "jest ryzyko jest zabawa".

Opublikowano
macieku napisał/a:

Z trzeciej strony: "jest ryzyko jest zabawa".

w tamtych czasach na pytanie "jak będzie" odpowiadaliśmy: będzie dobrze albo źle bo inaczej być nie może. (to były czasy egzaminów na studiach ale powiedzenie jest ponadczasowe)

Opublikowano
bez stresu bo co najwyżej mandat

Nie do końca bo misiaczki nie pozwolą Ci jechać dalej w załatwiaj teraz holownik na końcu Polski :bukiet:

Opublikowano

Tak kolego ROBICAR pomyślałem o bezpieczeństwie i tak jak napisałem w pierwszym poście:

 

MW - masa własna pojazdu holującego 1585kg (bez kierowcy)

DMC - dopuszczalna masa całkowita przyczepy 1600kg

 

Więc jeżeli wsiądę do samochodu to masa całkowita samochodu ze mną wyniesie już 1671kg (ważę jakieś 86kg) czyli więcej niż DMC przyczepy - więc jak łatwo zauważyć czytając holownik będzie cięższy od przyczepy i bezpieczeństwo zostanie zachowane.

 

W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

To tyle odnośnie bezpieczeństwa - chodzi mi o przepisy. Orientuje się ktoś jak to jest traktowane za granicą, tak samo jak u nas, że DMC przyczepy musi być mniejsze od MW holownika? No i po co jest ten wpis O2 - 2000kg?

Opublikowano
W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

Pozycja w dowodzie O2 to jest maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego, a taka przyczepa może być tylko do 750kg.

Opublikowano

Macieku! Jakie masz prawo moralne nazywania Niemca (nawet policjanta) gestapowcem? Puknij sie w główke człowieku!!!!

Opublikowano
W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

Pozycja w dowodzie O2 to jest maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego, a taka przyczepa może być tylko do 750kg.

 

 

Sorry pomyliłem jedynkę z dwójką - Oczywiście wbite jest 2000kg w rubryce O1 (jeden).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.