Skocz do zawartości

Waga przyczepy vs waga holownika


Łukasz01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam mały zgryzik :bukiet:

 

DMC przyczepy 1600kg - MS (masa własna) holownika 1585kg. Brakuje 25kg.

 

I pytanie, czy ktoś z Was był, jest w podobnej sytuacji? Czy w Europie czepiają się gdy holownik odrobinę lżejszy, czy też patrzą tylko w dowód gdzie producent określił DMC przyczepy u mnie 2190kg.

 

-------------------------

Według kodeksu:

kategorii B:

 

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

 

2. pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego...

------------------------

 

No i tutaj mając B+E można ciągnąć ponad 3,5t. ale nadal przyczepa musi mieć mniejsze DMC niż MS holownika.

 

I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś z Was zmieniał masę własną pojazdu? Czy przeszło gładko w urzędzie? Z tego co wiem ciężko jest załatwić zmniejszenie DMC przyczepy, może komuś się udało?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Eeeee, tam znowu trollowanie.

Albo masz samochód i do tego kupujesz przyczepę, albo idziesz spać i nie gadasz.

Kto kupuje przyczepę przekraczejącą ciężar holownika???

Ktoś nas znowu podpuszcza, a jesli nie, to jest niespełna rozumu.

Dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne najprościej skomentować - skoro nie możesz pomóc to po co zabierasz głos?

 

W sierpniu będę miał samochód o MW ok. 1750kg, więc może nie jestem taki niespełna rozumu. Przyczepę kupiłem za granicą w dobrej cenie, początkowo miała iść do sprzedania, ale jednak stwierdziliśmy z żoną, że zostaje u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już przyczepa jest to ciągnie no nie?

 

Kolego, jeśli masz zamiar ciągnąć przyczepę lżejszym holownikiem od niej samej to czy pomyślałeś o bezpieczeństwie swoim i innych uczestników ruchu na drodze nie wspominając już o przepisach? Na przyszłość przemyśl takie pytania, a nie rozczarujesz się odpowiedziami tu uzyskanymi. Uważam, że odpowiedz otrzymałeś i temat zakończony. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne najprościej skomentować - skoro nie możesz pomóc to po co zabierasz głos?

 

W sierpniu będę miał samochód o MW ok. 1750kg, więc może nie jestem taki niespełna rozumu. Przyczepę kupiłem za granicą w dobrej cenie, początkowo miała iść do sprzedania, ale jednak stwierdziliśmy z żoną, że zostaje u nas.

Ja bym zrobił tak: po naszym wesołym kraju jeździłbym bez stresu bo co najwyżej mandat. No chyba że jakiś poważny wypadek to wtedy problem. Za granicę to raczej bym nie wybywał bo może być z tego gruba sprawa. Gestapowcy potrafią ważyć cycepkę i w papiery też czasami się wczytują (chociaż czasami nie czytają kompletnie niczego). Z trzeciej strony: "jest ryzyko jest zabawa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macieku napisał/a:

Z trzeciej strony: "jest ryzyko jest zabawa".

w tamtych czasach na pytanie "jak będzie" odpowiadaliśmy: będzie dobrze albo źle bo inaczej być nie może. (to były czasy egzaminów na studiach ale powiedzenie jest ponadczasowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego ROBICAR pomyślałem o bezpieczeństwie i tak jak napisałem w pierwszym poście:

 

MW - masa własna pojazdu holującego 1585kg (bez kierowcy)

DMC - dopuszczalna masa całkowita przyczepy 1600kg

 

Więc jeżeli wsiądę do samochodu to masa całkowita samochodu ze mną wyniesie już 1671kg (ważę jakieś 86kg) czyli więcej niż DMC przyczepy - więc jak łatwo zauważyć czytając holownik będzie cięższy od przyczepy i bezpieczeństwo zostanie zachowane.

 

W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

To tyle odnośnie bezpieczeństwa - chodzi mi o przepisy. Orientuje się ktoś jak to jest traktowane za granicą, tak samo jak u nas, że DMC przyczepy musi być mniejsze od MW holownika? No i po co jest ten wpis O2 - 2000kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

Pozycja w dowodzie O2 to jest maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego, a taka przyczepa może być tylko do 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O2 - maksymalna masa całkowita przyczepy mam wbite 2000kg, jest to homologacja od producenta.

 

Pozycja w dowodzie O2 to jest maksymalna masa przyczepy bez hamulca najazdowego, a taka przyczepa może być tylko do 750kg.

 

 

Sorry pomyliłem jedynkę z dwójką - Oczywiście wbite jest 2000kg w rubryce O1 (jeden).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.