Skocz do zawartości

Styl jazdy z przyczepą


Wrokaz

Rekomendowane odpowiedzi

Jako początkujący mam do Was pytanie o różnice w sposobie jazdy i prowadzeniu przyczepy jedno- oraz wieloosiowej. Czy w przyczepach dwuosiowych opony zużywają się znacznie szybciej? O ile trudniejsze dla normalnego samochodu jest manewrowanie z przyczepą dwuosiową? Chciałbym kupić przyczepe z maksymalnie dobrym komfortem dla sporej rodziny. Czy warto oglądać oferty przyczep dwuosiowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne trudniej sie manewruje na placu o małej powierzchni ,ale ogólnie podczas jazdy, napewno lepiej sie ja prowadzi.

 

 

Niektóre przyczepy jedno czy dwuosiowe z wyższej półki posiadają na wyposażeniu "dżinks", który po odczepieniu holownika umożliwia z pilota ustawienie przyczepy. To tylko kwestia kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbym prosić o więcej informacji o podejściu innych kierowców oraz mundurowych w poszczególnych krajach. Mam na mysli najczesciej odwiedzaną Europe zachodnią. jakie kraje doradzacie początkującemu aby sie nie zrazić. jeśli to już tez bylo na forum to przepraszam ale jeszcze sie przez wszystko nie przekopalem. poprosze wowczas tylko o odnosnik do takiej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrokaz, pride'em to ty zbyt wiele nie pociagniesz... zerknij w dowod i sie przkonasz, pozatym to autko ma strasznie miekkie zawieszenie z tylu i z przyczepka o max dmc z dowodu przyjmuje pozycje startujacego miga...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie Nie chodzi o Kia. Ona ma ciągnąc tylko bagazowa przyczepke. A i to tylko dla tego ze prywatnego auta mi troche szkoda. Prywatnie mam Nissana terano II. I u niego z ciaganiem przyczep jest juz troche lepiej. Tyle tylko ze dalekich wypadow nigdy nie robilem. A przy okazji to czy moze mi ktos doradzic, bo znalazlem taka informacje ze dla kogos kto chce wakacje spedzac w trasie zwiedzajac, a nie na placach dla przyczep, to najlepsze sa przyczepy jedno osiowe. podobno tylko te modele sa dedykowane do duzych przebiegow i wogole do jazdy a nie do stania. Mozecie mi cos doradzic w ktorym kaciku tematycznym znajde cos na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwie osie z regoly masz w przyczepach ktorych dmc przekracza 1500kg - z wzgledow technicznych, poniewaz os z regoly ma max obciazenie 1500kg jesli przyczepa jest wieksza musi miec 2 osie, z papierami jest jak z jedna osia mozesz jechac gdyz jesli rozstaw osi nie przekracza jednego metra jest to traktowane jako jedna os, ale trzeba pamietac o masach - na "B" masa zestawu max 3500kg i masa przyczepy nie moze byc wieksza niz auta, jesli chodzi o podrozowanie z 2 osiami to jest minimalnie wygodniejsze gdyz nie buja tak, aczkolwiek taka przyczepa ciezej sie toczy i przy wykonywaniu ostrych skretow ciezej sie lamie za autem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie manewrowanie z przyczepą jedno czy dwu osiową nie stanowi problemu , wiadomo że gorzej manewruje się z przyczepą dwu osiową kiedy jest lekko grząskie podłoże. Nawet powiedział bym że na normalnym terenie manewrowanie jest wygodniejsze z przyczepą dwu osiową.Łatwiej zachować tor jazdy do tyłu niż z jedno osiową.

Fakt że tak jak już koledzy pisali jedno czy dwu osiowa to kwestia DMC przyczepy. :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa jednoosiowa jest łatwiejsza do wypoziomowania zwłaszcza na dzikim postoju.

Jazda z przyczepą dwuosiową wydaje mi się:

1. stabilniejsza podczas jazdy i postoju

2. mniejsze naciski na hak

3. lepsze hamowanie/przyczepność, bo większa powierzchnia 4 opon

4. bezpieczniejsza, przy złapaniu kapcia, jak się to zauważy w porę.

5. trudniej się zapada w bagno

6. może nawet tańsze opony, bo nie muszą być tak wytrzymałe jak ciężarowe.

7. lepsza do jazdy terenowej, mniej reaguje na dołki.

 

Podsumowując: kiedy będę stary, chory i bogaty, zrobię sobie przyczepę dwuosiową, bo jest zawsze lepsza :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie uwagi. Postaram sie dokladniej zapoznac z mozliwosciami tej strony oraz z innymi postami.

Co do przyczepy to niekieruje sie ograniczeniami kat B poniewaz posiadam kat B+E a terrano II ma spore mozliwosci holowania. I tak mam obawy przed zakupem przyczepy dwu-osiowej i wczesniej chce sie upewnic ze taka przyczepa jest absolutnie konieczna. Osobiscie jesli moglbym znalezc jakas oferte dla 5 osobowej rodziny to wolal bym jedno-osiowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamkwiatek

Jazda z przyczepą dwuosiową wydaje mi się:

1. stabilniejsza podczas jazdy i postoju

2. mniejsze naciski na hak

3. lepsze hamowanie/przyczepność, bo większa powierzchnia 4 opon

4. bezpieczniejsza, przy złapaniu kapcia, jak się to zauważy w porę.

5. trudniej się zapada w bagno

6. może nawet tańsze opony, bo nie muszą być tak wytrzymałe jak ciężarowe.

7. lepsza do jazdy terenowej, mniej reaguje na dołki.

Ad 1 przyczepa dwuosiowa bardziej szarpie na haku w pionie i poziomie

Ad.2 dużo większe przeciążenia na hak gdyż jest większa bezwładność przyczepy

Ad.3 wiekszy ciężar przyczepy dwuosiowej a więc całkiem inne warunki hamowania

Ad.4 ??

Ad.5 Kto przyczepą szaleje po bagnach?

Ad.6 Opony muszą być odpowiednie do ciężaru. Jak kogos stać na na przyczepę dwuosiową to i na porządne opony nie będzie żałował.

Ad.7 patrz ad.2

Postaraj się pojeździć z przyczepami 1 i 2 osiową a wtedy Twoje spostrzeżenia będą takie same jak moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.