EwaMarek Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 dowiedziałem się niedawno, że w Niemczech zmieniają się przepisy i prawo jazdy czy to prawda? że nie mogę ciągnąc przyczepy 2 osiowej na B+E???? lub pow 3,5 t zestaw!!!!!! w Polsce jak mam B+E to mogę ciągać wszystko do 7t pod warunkiem możliwości technicznych pojazdu ( wpis ile dmc na haku) czy to towarowa czy kempingowa - na własne potrzeby oczywiście bo inaczej tacho... proszę o info w tej sprawie szanowne grono forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
k Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 no właśnie - gdzie mogę znaleźć informacje o uprawnieniach wymaganych do ciągnięcia przyczepy za granicą? pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy45 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 POszukaj na stronie którą PODAJE PONIŻEJ: http://www.mypolacy.de/serwisy/poradniki/niemiecki-kodeks-drogowy.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EwaMarek Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 nic na temat nie znalazłem na tej stronie :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy45 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 To może tutaj znajdziesz: http://www.google.pl/search?hl=pl&lr=&rlz=1R2ADBR_enPL336&ei=U40vS9-WEZuTsAbTq5jFBw&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAYQBSgA&q=pRAWO+O+RUCHU+DROGOWYM.nIEMCY&spell=1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EwaMarek Posted December 21, 2009 Author Share Posted December 21, 2009 w wyszukiwarce dawno szukałem - nie ma tematu ciągniecia przyczep :-( miałem nadzieje że ktoś ma doświadczenie z pobytu w Niemczech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy45 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ja ciągałem przyczepy po terytorium Niemiec,Belgii oraz Francji ale nigdy nie interesowałem się uprawnieniami jakie musi posiadać kierowca gdyż posiadam uprawnienia na wszystko ( oczywiście mowa o pojazdach mechanicznych ) co możliwe do prowadzenia.POZDRAWIAM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekwwa Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 EwaMarek, a nie jest przypadkiem tak, że jeśli masz uprawnienia zezwalające na prowadzenie pojazdów w Polsce to bez względu na specyfikę przepisów w kraju UE, Twoje uprawnienia będą ważne? Nie jestem pewien na 100%, ale wydaję mi się to logiczne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmikunda Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Panowie, przecież wszystkie przepisy odnoszące się do kategorii praw jazdy i uprawnień do kierowania nimi są spójne i takie same w całej UE, także raczej nie powinno być problemu. Zresztą 2 osie umieszczone w przyczepie obok siebie są traktowane jak jedna oś, podobnie jak w naczepach ciężarowych. Także raczej nie powinno być problemu. Jedne co mi przychodzi na myśl to przyczepy z osią przednią na obrotnicy, coraz częściej takie lawety się widzi, może coś kombinują z takimi przyczepami, bo to już inna jazda niż zwykłą przyczepką. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jule Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 Nic takiego nie slyszalam moze chodzi o to ze Niemcy w Brukseli wywalczyli ze obowiazkowa wymiana prawka (do tej pory obowiazywaly i stare - papierowe z innymi kategoriami i nowe plastikowe juz z nowymi) nastapi dopiero w 2032 r. ? EU koniecznie chcialo zeby do 2012 roku wszystkie stare prawojazdy zostaly wymienione na nowe ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie65 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Może wniesie to coś nowego do dyskusji: Konwencja Wiedeńska (o ruchu drogowym z 1968 roku, ratyfikowana przez wszystkie państwa Unii Europejskiej). Jednym z praktycznym aspektów tej konwencji jest to, że policja drogowa nie ma prawa nakładania mandatu na kierowców samochodów zagranicznych, wyposażonych zgodnie z wykazem wynikającym z rodzimego prawa o ruchu drogowym, ale niewystarczająco z punktu widzenia kraju, przez który przejeżdżają. W szczególności na przykład policja niemiecka nie może w Niemczech karać polskich kierowców za brak lub nieodpowiednio wyposażoną apteczkę samochodową (w Polsce jest ona zalecana, ale nieobowiązkowa, natomiast pojazdy zarejestrowane w Niemczech muszą ją mieć i to wyposażoną w ściśle określone środki medyczne), a polska policja w Polsce - kierowców niemieckich za brak gaśnicy, która w Niemczech nie jest obowiązkowa. Należy zauważyć, że w Polsce, biorąc pod uwagę stan prawny na dzień 10 kwietnia 2008 r. (patrz 3), w przypadku kolizji przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym i Konwencji wiedeńskiej, pierwszeństwo mają przepisy zawarte w Konwencji. Zdarzają się jednak przypadki karania przez policję kierujących za zachowania sprzeczne z ustawą Prawo o ruchu drogowym choć prawidłowe w świetle Konwencji. W Polsce po przyjęciu mandatu karnego nie ma możliwości odwołania się od niego więc jeżeli karany ma pewność co do błędnej interpretacji prawa przez policję, musi odmówić przyjęcia mandatu karnego i zgodzić się na skierowanie sprawy do sądu grodzkiego. Więc jeżeli prawo w polsce pozwala nam jeździć autem DMC 2tony z przyczepą DMC 1,5tony (razem dokładnie 3,5t) to możemy z nim jechać do niemiec, i w świetle prawa nie powinniśmy dostać mandatu. I to samo tyczy się wszystkich dodatków, czyli problemy ze światłami, obrysówkami itp itd. Przepisy unijne zawsze mają wyższość nad przepisami wewnętrznymi poszczególnych krajów. Praktyka jest taka, że ponieważ zawodowo dużo jeżdżę, właśnie z kempingami, to mimo iż zawsze mam ze sobą wydrukowane wszystkie paragrafy konwencji po polsku i angielsku, również polskie paragrafy zawsze mam ze sobą, to w Polsce grzeczna dyskusja z Panami w niebieskim zawsze zakończyła się przyjaźnie i bez problemów, a w Niemczech jeszcze nigdy nie uniknąłem mandatu. Nakładają kiedy chcą, jaki chcą, odmowy przyjęcia nie ma, albo płacisz albo rekwirują auto przyczepę i mandat będzie x10 albo i więcej, a jak chcesz dochodzić swoich praw to w sądzie. Belgia, Holandia, Luksemburg, Francja, Austria i Szwajcaria - ani razu przy kontroli nie miałem problemów. Pozostaje mi życzyć wszystkim szczęścia na drodze i szczęścia do panów policjantów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michalc3 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 To jeszcze przy tej okazji przypomnę wspominane wielokrotnie przez różnych naszych kierowców wymagania stawiane przez policjantów na Słowacji i w Czechach, którzy wymagają odpowiedniego wyposażenia w postaci kamizelek odblaskowych (nadal u nas nie są wymagane), jak również odpowiedniego wyposażenia apteczek. Te ostatnie, to sprawdzane są w wielu innych krajach. W takiej sytuacji nie wiem, czy Policje krajów Europy nie znają tego przepisu, czy też jest on już unieważniony? Faktem jest, że jest on martwy :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJoe Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 prawda jest całkiem prosta. policjanci czy w polsce czy w innych krajach szkoleni są przepisów obowiązujących w danym kraju i wymagaja tego co jest potrzebne w tym konkretym kraju. Bo nie nie jest wstanie ten biedny mundurowy spamiętać co w którym kraju jest wymagane a co nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michalc3 Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Niby racja, też nie chciałbym wszystkiego pamiętać. Ale, moim zdaniem, powinny być odpowiednie materiały porównawcze dla nich.... Dobra, co powinno być. Ale takie up... Czechy czy inne Słowaki doskonale wiedzą, że te kamizelki u nas nie są wymagane i z czystej złośliwości ich wymagają... A my, dla świętego spokoju podporządkowujemy się .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJoe Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Ale takie up... Czechy czy inne Słowaki doskonale wiedzą, że te kamizelki u nas nie są wymagane i z czystej złośliwości ich wymagają... A my, dla świętego spokoju podporządkowujemy się .... fakt. Bo kupując sobie tą kamizelkę za 5zł na targu mamy spokój Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.