Skocz do zawartości

Fiat Ducato


cinekis87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, czyś napisał(a):

I zwróć uwagę jak to jest faktycznie rozlokowane, bo coś mi się widzi że może być trochę mylące na pokrywach, przynajmniej na tezj z przedziału silnikowego. Wydaje mi się że lokalizować właściwy bezpiecznik musisz tak, jakby pokrywa była założona na miejscu, a ty patrzyłbyś z góry, jakgdyby była przezroczysta.

W manualu masz widok na włożone bezpieczniki w otwartej skrzynce. Przyjrzyj się dobrze, i pamiętaj, jeśli coś gmerać z bezpiecznikami wyciągasz tylko 1 za jednym razem zapamiętując skąd. Dopiero jak go sprawdzisz, i włożysz tam skąd wyjąłeś, wolno Ci się wziąć na następny. 

Tak robiłem a nawet wcześniej zrobiłem zdjęcie. Za dużo podłączyłem bo przetwornica na zapalniczkę laptop telefony. Dzisiaj śnieg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie widzieć, że macie sporo radości z podróżowania kamperem :).

Czy po przyjeździe do Polski planujecie jakieś kamperowe podróże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2024 o 11:22, Łuki napisał(a):

Fajnie widzieć, że macie sporo radości z podróżowania kamperem :).

Czy po przyjeździe do Polski planujecie jakieś kamperowe podróże?

Tak zamierzamy jeździć głównie po kraju ale jeszcze na południe będziemy cisnąć. Dzisiaj bie udało nam się dostać na prom bo atak zimy przez 3 dni i drogi zamknięte także musimy czekać kolejny tydzień i już spędzamy w ferdku a on załadowany po brzegi hehe

Z wczoraj jeszcze lajtowo żona nagrywała w drugim aucie.

https://vm.tiktok.com/ZGeq61uuN/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cinekis87 napisał(a):

Pytanie z natury technicznej od butli z gazem. Jakie są rodzaje butli w Polsce? Są te wciskane od góry?

Najpopularniejsze są z zaworem i gwintem do nakręcenia reduktora osadzonym na stałe w butli, jak na zdjęciu poniżej.

Są też butle z nakładanym reduktorem quick-on, ale nigdy takiej nie miałem w rękach i nie wiem jak szeroka jest dostępność oraz czy to dokładnie to samo, co masz aktualnie z IS.

Na Twoim foto Seyðisfjörður?

butla.jpg

Edytowane przez Łuki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawór z gwintem W21,8"LH (lewy), tzw. KLF (Kleinflasche), inaczej G.12. Tak się to formalnie nazywa (gdybyś szukał przejściówki itp). Są w Europie stosowane niby te same gwinty, ale trochę inne końcówki (np. G.5 - Francja)

Jeżeli chodzi o wyjścia click-on, w PL stosowane są fi 27mm. 

W Europie stosowane są różne średnice, np. click-on JUMBO 35mm (G.56) - dla Danii, Finlandii, Francji, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Szwecji, Hiszpanii i Cypru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potrzebuje halka adapter? Tak to Seyðisfjörður czekamy na prom

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

To jest zawór z gwintem W21,8"LH (lewy), tzw. KLF (Kleinflasche), inaczej G.12. Tak się to formalnie nazywa (gdybyś szukał przejściówki itp). Są w Europie stosowane niby te same gwinty, ale trochę inne końcówki (np. G.5 - Francja)

Jeżeli chodzi o wyjścia click-on, w PL stosowane są fi 27mm. 

W Europie stosowane są różne średnice, np. click-on JUMBO 35mm (G.56) - dla Danii, Finlandii, Francji, Irlandii, Norwegii, Portugalii, Szwecji, Hiszpanii i Cypru

Dziękuję będę musiał szukać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butle rozprowadzane przez Olisa wyglądają na to samo co butle BP - z wyjściem click-on (nawet na stronie mają sfocone butle z logo BP). Jeżeli trzpień Twojej butli na który wciskasz reduktor ma ~27 mm średnicy (wystarczy zmierzyć), to ten reduktor który masz, powinien pasować na butle amerigas-u (nano, domlight) czy gaspolu (butla 8kg propan) dostępne w PL. 

Co co zamieśił Łuki na foto, to KLF (G.12). 

Inna rzecz, że w karawaningu w "kontynentalnej" Europie nie stosuje się przyłączeń węży gazowych do reduktora na cybant, tylko na gwint. Ponieważ nie ma reduktorów na click-on-a z wyjściem gwintowanym (do przykręcenia węża z zarobioną gwintowaną końcówką bezpośrednio do reduktora), stosuje się przejściówkę z click-on-a na gwint KLF (jeśli jest to 27 mm - kamperfit, typ 513), do którego przykręca się reduktor typowo karawaningowy (odpowiednio oznaczony) z wyjściem niskiego ciśnienia na gwint. Ten sposób podłączenia reduktora jest uznawany wszędzie, natomiast z wężem na cybancie formalnie ani kamper, ani przyczepa np. nie przejdzie przeglądu gazowego w Niemczech itp. i takie przyłącze może być podstawą np. do tego, żeby np. nie zezwolić na przewóz cepy/kampera promem, o ile ktoś zdecydowałby się zajrzeć (formalnie nie wolno przewozić butli gazowych jako ładunku, tylko w zasadzie butla połączona pod instalację cepy jest dopuszczalna - inna rzecz, że przeważnie nikt tego tak drobiazgowo nie sprawdza).   

O reduktorach masz m.in. tu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź co masz w swojej butli. Średnicę trzpienia zaworu, na który zakładasz reduktor. Nikt nie jest jasnowidzem, ale wysoce prawdopodobne że 27 mm, co podpasiłoby do dostępnych butli z porpanem. Podałem średnicę. 

Żeby mieć uniwersalne rozwiązanie, z którym mógłbyś korzystać z każdej butli, i click-on (reduktor wpinany od góry), i z gwintowanym KLF-em, kupujesz:

1) wąż gazowy z obu stron na gwint;

2) reduktor klasy karawaningowej (piktogram przyczepy i kampera), z zaworem PRV i wyjściem na gwint - GOK (o odpowiednim ciśnieniu wg tabliczki w kamperze - 30 albo 50mbar)

3) przejściówkę kamperfit na butlę "wciskaną" z wyjściem KLF (G.12) - jeśli 27mm, "typ 513"

4) parę (2-3 szt) uszczelek na zapas.

Montuje się nowy wąż niskiego ciśnienia, przykręca do węża reduktor. Do zwykłej butli gazowej nakręcasz reduktor bezpośrednio na zawór butli (KLF), do butli z click-onem zakładasz przejściówkę, do przejściówki przykręcasz reduktor. Gdyby butla Olis-a miała wyjście na 27 mm, mógłbyś korzystać z butli i w Islandii, i z butli z propanem w PL, i z każdej zwykłej butli z najbardziej zagwazdranego punktu wymiany na zabitej dechami wiosze. 

Możesz jeszcze pomyśleć, żeby zamiast zwykłego reduktora dać zestaw trumy monocontrol/duocontrol albo Caramatica Drive one/two (reduktor z zabezpieczeniem zderzeniowym/wężem wysokiego ciśnienia SBS [z zaworem] + filtr) - jeśli korzystasz z kampera też na Islandii i zależałoby ci na tym, żeby korzystać z gazu także podczas jazdy (lodówka, ogrzewanie gazowe części mieszkalnej). Wymiana reduktora jest dobrą okazją ku temu (zestaw caramatic-a na jedną butlę to koszt cirka 600PLN, zwykły reduktor 50-60PLNPLN, upgrade będzie tańszy o koszt zwykłego reduktora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czyś napisał(a):

Sprawdź co masz w swojej butli. Średnicę trzpienia zaworu, na który zakładasz reduktor. Nikt nie jest jasnowidzem, ale wysoce prawdopodobne że 27 mm, co podpasiłoby do dostępnych butli z porpanem. Podałem średnicę. 

Żeby mieć uniwersalne rozwiązanie, z którym mógłbyś korzystać z każdej butli, i click-on (reduktor wpinany od góry), i z gwintowanym KLF-em, kupujesz:

1) wąż gazowy z obu stron na gwint;

2) reduktor klasy karawaningowej (piktogram przyczepy i kampera), z zaworem PRV i wyjściem na gwint - GOK (o odpowiednim ciśnieniu wg tabliczki w kamperze - 30 albo 50mbar)

3) przejściówkę kamperfit na butlę "wciskaną" z wyjściem KLF (G.12) - jeśli 27mm, "typ 513"

4) parę (2-3 szt) uszczelek na zapas.

Montuje się nowy wąż niskiego ciśnienia, przykręca do węża reduktor. Do zwykłej butli gazowej nakręcasz reduktor bezpośrednio na zawór butli (KLF), do butli z click-onem zakładasz przejściówkę, do przejściówki przykręcasz reduktor. Gdyby butla Olis-a miała wyjście na 27 mm, mógłbyś korzystać z butli i w Islandii, i z butli z propanem w PL, i z każdej zwykłej butli z najbardziej zagwazdranego punktu wymiany na zabitej dechami wiosze. 

Możesz jeszcze pomyśleć, żeby zamiast zwykłego reduktora dać zestaw trumy monocontrol/duocontrol albo Caramatica Drive one/two (reduktor z zabezpieczeniem zderzeniowym/wężem wysokiego ciśnienia SBS [z zaworem] + filtr) - jeśli korzystasz z kampera też na Islandii i zależałoby ci na tym, żeby korzystać z gazu także podczas jazdy (lodówka, ogrzewanie gazowe części mieszkalnej). Wymiana reduktora jest dobrą okazją ku temu (zestaw caramatic-a na jedną butlę to koszt cirka 600PLN, zwykły reduktor 50-60PLNPLN, upgrade będzie tańszy o koszt zwykłego reduktora).

Super dziękuję za dogłębne informacje. Sprawdzę. Masz duże dobre piwo jak będziesz na Podlasiu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperaj na forum, wszystko jest opisane.

Jak tak dalej pójdzie, to przez trunki z Podlasia popadnę w nałóg. I to w sumie przez to właśnie forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.