Skocz do zawartości

Dethleffs Camper 470


mikawajos

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

Pora się przywitać z mojej strony. Już jakiś czas cepke mam, ot już prawie rok strzelił, ale co nieco mogę wkleić i tutaj, może komuś się przyda co tam zrobiłem, a i mi również jakbym jakieś błędy robił (tfu tfu oby nie). zatem, DMC 1700, masa własna jak załaduje ;-)

Wyposażenie standardowe: trumna gazowa, boiler na ciepłą wodę, WC, lodówka, klima.

Jeździmy w 4-ke zwykle, na razie trochę po Polsce, ale w tamtym roku Grecja i Pelo udało się zwiedzić. A wygląda ten mini domek tak:IMG_20230719_091223898_HDR.thumb.jpg.d1215aa042049373630cdaa1c0204f01.jpgimage.thumb.jpeg.1c39b8f0ec9badeb10e741e68a34b9ae.jpeg

z wyposażenia co dorobiłem, to na razie, z racji iż jest akumulator od movera na pokładzie, to hebel na korzystanie z tego Aku na postojach. (Choć po prawdzie to są 2 heble już, jeden do właśnie załączenia obwodu całości CEPKI do tego Aku movera, zaś drugi hebel to do uruchamiania ładowania Aku CEPKI podczas jazdy).

IMG_20230714_233742.jpg

Edytowane przez mikawajos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, mikawajos napisał(a):

DMC 1700, masa własna jak załaduje ;-)

Zapewne chodziło o masę rzeczywistą ;)

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ino poszukam fotek bo telefok nie jest moim przyjacielem do wrzucania fotek.

Z robót własnych znalazłem w necie takie artykuły:

https://www.schlagercity.de/wohnwagen-elektrisch-autark/

https://www.schlagercity.de/autarken-wohnwagen-ueber-zugfahrzeug-laden/

gdzie ktoś sprytnie wykorzystał produkt Victrona Orion TR 12-12-9 do powolnego, aczkolwiek jednak ładowania aku cepki podczas jazdy.  Pomysł wykorzystałem i zrobiłem tak samo, gdyż na pokładzie mam tak samo zasilacz SMP301-01 Dometic. I tutaj właśnie jest jeden hebel na załączanie tego po uruchomieniu silnika. Manual do SMP można na necie znaleźć gdzie która zworka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, konradk napisał(a):

Ten For🐗 daje radę jakoś z tą masą? 

Generalnie samochody na "F" dają radę 🤪

Mój "F" z 2000 kg na haku śmiga aż miło.🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czyś napisał(a):

Chyba daje, Marek (nick: Marec) też sobie chwalił.

Ja tam sobie chwalę. U mnie na haku jest 2000 kg, buda o DMC 1600 kg nie robi na nim żadnego wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jacek00 napisał(a):

Ja tam sobie chwalę. U mnie na haku jest 2000 kg, buda o DMC 1600 kg nie robi na nim żadnego wrażenia

Składam zasłużoną samokrytykę, skojarzyłęm Marka, a o Tobie zapomniałem. Wybacz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacek00 napisał(a):

Ja tam sobie chwalę. U mnie na haku jest 2000 kg, buda o DMC 1600 kg nie robi na nim żadnego wrażenia

Też masz S-Maxa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też masz S-Maxa? 
Tak, ale MK2. Odkąd mam S-Maxa to buda nawet realnie może ma i więcej niż 1600 (ona jest z możliwością podniesienia do 1700 kg). Super auto do przyczepy. Naprawdę inny komfort jazdy niż wcześniej z Renault Scenicem i tą samą budą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Espace 4 też fajnie idzie.Tylko automat trochę wkurza bo nie wie na jakim biegu jechać tak przy 80-85 km/h. I wachluję ręcznie. Wymieniłem dziś te okładziny - haka nie jestem w stanie ręką ruszyć 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jacek00 napisał(a):
54 minuty temu, konradk napisał(a):
Też masz S-Maxa? 

Tak, ale MK2. Odkąd mam S-Maxa to buda nawet realnie może ma i więcej niż 1600 (ona jest z możliwością podniesienia do 1700 kg). Super auto do przyczepy. Naprawdę inny komfort jazdy niż wcześniej z Renault Scenicem i tą samą budą

Smax robi robotę. Bardzo dobre zawieszenie, stabilny zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, w Polsce u nas nie było górki (tfu tfu, licho nie śpi ;-) ) pod którą by nie wjechał. Oczywiście na suchym i w naszych temperaturach, bo na mokrym podejrzewam że rwd może mieć problem. Zjechaliśmy trochę Grecji już, i problemy, jeśli można to tak nazwać, pojawiły się w okolicach Peloponezu, gdzie podjazdy i temperatura robiła swoje. Tutaj ciekawostka, chociaż pewnie starzy wyjadacze znają ją, ale ja doczytałem i stosowałem - jak temperatura szła w górę to my szyby w aucie w dół, ogrzewanie na maxa, i temperatura spadała. Inną ciekawostką jest to, że komputr auta sam coś takiego też stosuje, w sensie włącza drugi obieg i wyłącza klimę. Zauważyłem to w pewnym momencie, z tym że wolałem wcześniej zareagować nim on to zrobi, bo co jak co trochę daleko było wszędzie (ciekawe czy każde auto to ma). a poniżej droga gdzieś na Pelo, i słynny most, którym się można na Pelo dostać

IMG_20230718_135640906.thumb.jpg.2a43e3a335d2495e06c503b5800d2d8c.jpg

IMG_20230718_161951904.jpg

IMG_20230718_162404725.jpg

Edytowane przez mikawajos
nowe fotki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.