Skocz do zawartości

Jak zablokować dźwignie ?


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Hultaj i Szelma napisał(a):

Ostreczować zaczep razem z hakiem, tak żeby zrobiła się mega buła...   :lol::hehe::lol:

Trytki przecież som ;)

31 minut temu, Hultaj i Szelma napisał(a):

A na poważnie to poprawnie zapięty zaczep na haku nie ma prawa się wypiąć. Pozdrowionka

Dokładnie - a jak się wypina, to odkręć te dwie duże śruby, ściągnij zaczep i z dużym rozmachem wyrzuć gdzieś w krzaki. Najlepiej takie z kolcami, żeby ci nie przyszło do głowy pójść kiedyś po niego

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, czyś napisał(a):

Zaczep którego dźwignia wypina się w czasie jazdy, nadaje się do wyrzucenia w krzaki, tzn na złom

A pamiętasz Krzysztof, jak w starych zaczepach była możliwość - były tam fabryczne do tego otwory w zaczepie - założenia na niego po zapięciu kłódki ?

Przed złodziejami to wprawdzie nie zabezpieczało bo każdy szanujący sią złodziej ma nożyce do cięcia, ale zaczep się nie otwierał.

Inna sprawa, że masz rację co napisał to też Piotrekm13.

Pzdr

Wł.

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam. 
Ale to i tak tylko mogło być tylko dodatkowe zabezpieczenie przed zajumaniem przyczepy, czy tylko na postoju, czy zapiętej na hak, i tylko tyle.

Jeżeli zaczep nie zatrzaskuje się po zapięciu na haku i samoczynnie luzuje w czasie jazdy, to śmietnik/złom. To akurat część która albo działa w 100% poprawnie, albo nie działa, i nie ma wartości „pośrednich”. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BuryKocur napisał(a):

A pamiętasz Krzysztof, jak w starych zaczepach była możliwość - były tam fabryczne do tego otwory w zaczepie - założenia na niego po zapięciu kłódki

;) a w Niewiadówkach był wyjmowany zamek na kluczyk jak przy ws-ce do blokowania kierownicy :)

1 godzinę temu, dzialus napisał(a):

W jaki sposób zablokować dźwignię zaczepu by się podczas drogi nie odpieła ?

ale że co ? miałeś taki przypadek ? czy tylko gdybasz co by było gdyby ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zamek to się nadawał na pryszcz jak zgubiłem klucz starczyło mocno szarpnąć i pękała mosiężna wkładka. Mam do tej pory w niewiadówce ale wkładam jedynie jak zostawiam gdzieś na kilka minut przyczepę bez samochodu. Opony w niej mam jeszcze fabryczne z 1992 roku jak brałem przyczepę to też 2x3 opony takie to były czasy Pozdrawiam Hermogenes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janm napisał(a):

ale że co ? miałeś taki przypadek ? czy tylko gdybasz co by było gdyby ????

Ja miałem, ale nie podczas jazdy, tylko na parkingu pod sklepem. Byliśmy na zakupach a w tym czasie ktoś odpiął przyczepę z haka... Do dziś nie wiem czy miał to być taki żart czy próba kradzieży, ale jak mam taką możliwość, to zabezpieczam zaczep...

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tofel napisał(a):

Na zabezpieczenie przed złodziejami mam blokadę na koło

6 godzin temu, Piotrekm13 napisał(a):

Trytki przecież som ;)

Dokładnie - a jak się wypina, to odkręć te dwie duże śruby, ściągnij zaczep i z dużym rozmachem wyrzuć gdzieś w krzaki. Najlepiej takie z kolcami, żeby ci nie przyszło do głowy pójść kiedyś po niego

Nie wypina się ale wolę dmuchać na zimne

4 godziny temu, janm napisał(a):

;) a w Niewiadówkach był wyjmowany zamek na kluczyk jak przy ws-ce do blokowania kierownicy :)

ale że co ? miałeś taki przypadek ? czy tylko gdybasz co by było gdyby ????

Dokładnie. Chciałbym to zabezpieczyć dodatkowo.

W dolnej części wsadziłem kawałek druta średnicy kilku milimetrów i dźwigni na zapiętym haku nie da się odblokować. Więc może znalazłem sposób 

Edytowane przez dzialus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, dzialus napisał(a):

Dokładnie. Chciałbym to zabezpieczyć dodatkowo.

W dolnej części wsadziłem kawałek druta średnicy kilku milimetrów i dźwigni na zapiętym haku nie da się odblokować. Więc może znalazłem sposób 

Czyli na postoju wkładasz między rygle a korpus od spodu kawałek "szpilki" która blokuje dźwignię zaczepu?

Ok, może działa, ale mijające latka udowadniają, że jakkolwiek nietypowe sposoby są nad wyraz skuteczne, ale ktoś, kiedyś, coś nie teges (życzliwy pomocnik, pośpiech, chwila nieuwagi), kiedyś zapomni, mimo to "wciśnie" jakoś cepę na hak z mocniejszego uderzenia o kulę, a ta się nie do końca prawidłowo zapnie na zaczepie (bo np. szpilka przyblokuje zatrzaśnięcie rygla na kuli), i nieszczęście gotowe.

Samemu można się "złowić" na niektóre patenty, i napytać sobie biedy, przez chwilę zwykłej nieuwagi, zamieszania przed wyjazdem, pośpiechu itp. I jakkolwiek sam działam/łem nieraz na patencie (np. felga spięta przewleczonym przez otwory łańcuchem z otworami w podłużnicy ramy tak ciasno, że nie dociągnie się cepy do haka choćby o 10 cm, w pozostawionym na dłużej "na widoku" samochodzie wyjęta kopułka rozdzielacza razem z palcem i przewodami WN, odpięta elektryka centralnego zamka w drzwiach kierowcy i odcięte rygle sterujące bębenkiem - otwieranie z klucza zupełnie  "martwe" w drzwiach kierowcy, którędy wbija złodziej, 2 ukryte, dane szeregowo, wyłączniki na przewodzie pompy paliwowej, i to poprowadzonym "niefabryczną" trasą), to albo tak, że przy obchodzie przed ruszeniem będzie to widać z kilometra, albo że coś nie zadziała w ogóle (np. nie odpali, nie otworzy sie drzwi). Jeśli patent, to tak zrobiony, żeby nie stać się mimowolnie "ofiarą" własnej pomysłowości i chwili nieuwagi/pośpiechu/nieświadomego zadziałania osoby trzeciej. To się tak tylko wydaje, że to przecież wykluczone :)       

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

10 godzin temu, dzialus napisał(a):

W jaki sposób zablokować dźwignię zaczepu by się podczas drogi nie odpieła ?

Udzieliłem już odpowiedzi na to pytanie.

Jednak kolega nie dość dokładnie przyjrzał się produktowi z przesłanego linku.

To jest zabezpieczenie zaczepu a nie antykradzieżowe zabezpieczenie całej przyczepy. Jako zabezpieczenie przed kradzieża stosowane są zwykle bardziej pancerne rozwiązania.

Zatem skoro kolega przyjął założenie, że poznał przeznaczenie linkowanego produktu, rozpoczął poszukiwanie rozwiązania blokady dźwigni zaczepu na własną rękę.

3 godziny temu, dzialus napisał(a):

Na zabezpieczenie przed złodziejami mam blokadę na koło

...ale wolę dmuchać na zimne...

Chciałbym to zabezpieczyć dodatkowo.

W dolnej części wsadziłem kawałek druta średnicy kilku milimetrów i dźwigni na zapiętym haku nie da się odblokować. Więc może znalazłem sposób 

No coż. 

Jeszcze raz polecę przyjrzeć się produktowi z linku powyżej.

A gdyby jednak nie udało się rozkminić do jakiego celu AL-KO przeznacza produkty ze swojej oferty....

Poniżej informacje (na chwilę obecną już archiwalne bo z 2009 roku więc już dobrze znane) z katalogu akcesoriów do przyczep

AL-KO wylicza zalety i korzyści z proponowanego rozwiązania:

166pl.thumb.png.2ea63f1f435d30986809c2bfd0dfc214.png

168pl.thumb.png.c0e968b0cb76bb08ae77a738882048cd.png

 

Zamki w formie szekli na kłodkę występują w dwóch rozmiarach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2024 o 16:39, czyś napisał(a):

Czyli na postoju wkładasz między rygle a korpus od spodu kawałek "szpilki" która blokuje dźwignię zaczepu?

Ok, może działa, ale mijające latka udowadniają, że jakkolwiek nietypowe sposoby są nad wyraz skuteczne, ale ktoś, kiedyś, coś nie teges (życzliwy pomocnik, pośpiech, chwila nieuwagi), kiedyś zapomni, mimo to "wciśnie" jakoś cepę na hak z mocniejszego uderzenia o kulę, a ta się nie do końca prawidłowo zapnie na zaczepie (bo np. szpilka przyblokuje zatrzaśnięcie rygla na kuli), i nieszczęście gotowe.

Samemu można się "złowić" na niektóre patenty, i napytać sobie biedy, przez chwilę zwykłej nieuwagi, zamieszania przed wyjazdem, pośpiechu itp. I jakkolwiek sam działam/łem nieraz na patencie (np. felga spięta przewleczonym przez otwory łańcuchem z otworami w podłużnicy ramy tak ciasno, że nie dociągnie się cepy do haka choćby o 10 cm, w pozostawionym na dłużej "na widoku" samochodzie wyjęta kopułka rozdzielacza razem z palcem i przewodami WN, odpięta elektryka centralnego zamka w drzwiach kierowcy i odcięte rygle sterujące bębenkiem - otwieranie z klucza zupełnie  "martwe" w drzwiach kierowcy, którędy wbija złodziej, 2 ukryte, dane szeregowo, wyłączniki na przewodzie pompy paliwowej, i to poprowadzonym "niefabryczną" trasą), to albo tak, że przy obchodzie przed ruszeniem będzie to widać z kilometra, albo że coś nie zadziała w ogóle (np. nie odpali, nie otworzy sie drzwi). Jeśli patent, to tak zrobiony, żeby nie stać się mimowolnie "ofiarą" własnej pomysłowości i chwili nieuwagi/pośpiechu/nieświadomego zadziałania osoby trzeciej. To się tak tylko wydaje, że to przecież wykluczone :)       

Masz rację  . Pomyślę nad innym patentem 

W dniu 28.02.2024 o 19:44, Tofel napisał(a):

Witam ponownie.

Udzieliłem już odpowiedzi na to pytanie.

Jednak kolega nie dość dokładnie przyjrzał się produktowi z przesłanego linku.

To jest zabezpieczenie zaczepu a nie antykradzieżowe zabezpieczenie całej przyczepy. Jako zabezpieczenie przed kradzieża stosowane są zwykle bardziej pancerne rozwiązania.

Zatem skoro kolega przyjął założenie, że poznał przeznaczenie linkowanego produktu, rozpoczął poszukiwanie rozwiązania blokady dźwigni zaczepu na własną rękę.

No coż. 

Jeszcze raz polecę przyjrzeć się produktowi z linku powyżej.

A gdyby jednak nie udało się rozkminić do jakiego celu AL-KO przeznacza produkty ze swojej oferty....

Poniżej informacje (na chwilę obecną już archiwalne bo z 2009 roku więc już dobrze znane) z katalogu akcesoriów do przyczep

AL-KO wylicza zalety i korzyści z proponowanego rozwiązania:

166pl.thumb.png.2ea63f1f435d30986809c2bfd0dfc214.png

168pl.thumb.png.c0e968b0cb76bb08ae77a738882048cd.png

 

Zamki w formie szekli na kłodkę występują w dwóch rozmiarach.

 

Pozdrawiam

Faktycznie. Jutro jeszcze raz przyjrzę się zaczepowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.