Skocz do zawartości

Prosze pomozcie. Jaka moge wage calkowita przyczepy - dowod rejestracyjny O2 - 1100kg| tabliczka przy drzwiach samochodu jest 1-1000kg i 2-1030kg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie, czy ktos moze  pomoc w sprawie max wagi przyczepy (MPTLM) . Mam fiata doblo 2005 diesel - na dowodzie rejestracyjnym O2 jest 1100kg ale na tabliczce metalowej przy drzwiach samochodu jest 1-1000kg i 2-1030kg wiec nie wiem czy trzymac so dowodu rejestracyjnego czy tabliczki metalowej na samochodzie. zamierzamy pojezdzic po europie wiec nie chcemy ryzykowac. Bylabym wdzieczna za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ilonab napisał(a):

Mam pytanie, czy ktos moze  pomoc w sprawie max wagi przyczepy (MPTLM) . Mam fiata doblo 2005 diesel - na dowodzie rejestracyjnym O2 jest 1100kg ale na tabliczce metalowej przy drzwiach samochodu jest 1-1000kg i 2-1030kg wiec nie wiem czy trzymac so dowodu rejestracyjnego czy tabliczki metalowej na samochodzie. zamierzamy pojezdzic po europie wiec nie chcemy ryzykowac. Bylabym wdzieczna za pomoc 

szczerze powiedziawszy to ja pojechałbym do WK gdzie masz zarejestrowane auto i tam sprawę wyjaśniał.

Bo wygląda na to, że ktoś coś pokręcił.

Kiedyś miałem sytuację podobną z dużą rozbieżnością MW auta.

W teorii w kraju zawsze możesz podpierać się zapisami w DR ale czy zrobisz to skutecznie poza krajem to wątpię?

Także pojedź i wyjaśnij sprawę - nawet jak wyjaśnisz na Swoją niekorzyść, ale będziesz wiedzieć na czym stoisz.

pzdr

Wł.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ilonab napisał(a):

na dowodzie rejestracyjnym O2 jest 1100kg 

Na pewno w O2?
To jest pozycja do wpisania masy przyczepy bez hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce znamionowej w samochodzie. 

Na tabliczce z rzeczy odnoszących się do przyczzepy będzie tylko podana DMC zespołu pojazdów. 

A dane z "1" i "2" - to m.zd. max naciski osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ilonab napisał(a):

Witam. Mam pytanie, czy ktos moze  pomoc w sprawie max wagi przyczepy (MPTLM) . Mam fiata doblo 2005 diesel - na dowodzie rejestracyjnym O2 jest 1100kg ale na tabliczce metalowej przy drzwiach samochodu jest 1-1000kg i 2-1030kg wiec nie wiem czy trzymac so dowodu rejestracyjnego czy tabliczki metalowej na samochodzie. zamierzamy pojezdzic po europie wiec nie chcemy ryzykowac. Bylabym wdzieczna za pomoc 

A wiesz w ogóle co oznaczają dane z tabliczki, które przytaczasz?

8 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

szczerze powiedziawszy to ja pojechałbym do WK gdzie masz zarejestrowane auto i tam sprawę wyjaśniał.

Ale po co?

8 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Bo wygląda na to, że ktoś coś pokręcił.

Kręci jedynie @ilonab :D

8 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Kiedyś miałem sytuację podobną z dużą rozbieżnością MW auta.

Na tabliczce znamionowej nie ma mas przyczepy. Więc z tabliczką i DR jest wszystko w porządku, tylko trzeba je prawidłowo czytać :) 

5 godzin temu, czyś napisał(a):

A dane z "1" i "2" - to m.zd. max naciski osi.

Dokładnie tak. Wartość z pozycji 1 tyczy się przedniej osi, a wartość z pozycji 2 tyczy się tylnej osi. Są to maksymalne obciążenia osi. Dlatego na tabliczkach w przyczepach mamy tylko 1 nacisk na oś, bo oś jest jedna :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

szczerze powiedziawszy to ja pojechałbym do WK gdzie masz zarejestrowane auto i tam sprawę wyjaśniał.

W teorii w kraju zawsze możesz podpierać się zapisami w DR ale czy zrobisz to skutecznie poza krajem to wątpię?

Gdy ktoś pyta o MPTLM przyczepy - domyślam się że już jest poza krajem. 

Ostatnio w kraju dane w DR (DMC zestawu) uzupełniałem tylko i wyłącznie na podstawie danych z tabliczki znamionowej i adnotacji diagnosty w zaświadczeniu z przeglądu o danych pojazdu (odczytanych z tabliczki), więc nie dokońca jest tak, że WK ma "lepsze" i "pewniejsze" dane. To co jest na tabliczce:

nazwa producenta,
numer świadectwa homologacji
numer VIN
maksymalna masa całkowita pojazdu,
maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów dla pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy,
maksymalne obciążenie osi – kolejno od przodu do tyłu

można powiedzieć że jest w braku innych danych w DR "święte" - tabliczka musi być zgodna z  świadectwem homologacji, na podstawie którego rejestruje się samochód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzieki bardzo wszystkim za odpowiedz. 

@Marcin T masz racje, tak chodzilo mi o O1 -1100kg.

Hey @jacek00 moze troche pokerecilam bo sie nie znam wogle :niewiem: wiec mialam nadzieje ze ktos pomoze. :blagac: Dopiero zaczynam sie wglebiac w temat bo szukam przyczepy. Myslalam ze waga 1 i 2 na tabliczce znamionowej to cos dotyczace wagi przyczepy. Nie rozumiem nacisku osi - zaczelam czytac na ten temat ale w sumie to nadal nie rozumiem.

Moze ktos podpowie czy przy wyborze przyczepy musze tez brac pod uwage nacisk osi jak ta tabliczce znamionowej samochodu 1-1000kg i 2-1030kg, czy tylko wage przyczepy O1- 1100 i samochodu. 

Jeszcze raz dzieki i bede wdzieczna za porade

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalne naciski osi w samochodzie oznaczają obciążenia, które może przenieść oś. W przypadku samochodów osobowych i dostawczych jest to mało istotny parametr (ciężko przekroczyć, jeżeli nie przekracza się ładowności), on może mieć praktyczne znaczenie np. przy wybieraniu niefabrycznych felg żeby dobrać takie, które wytrzymają dane obciążenie (a już co do opon ich rozmiar i nośność określa homologacja).

Naciski osi mają większe znaczenie w samochodach typowo ciężarowych dla prawidłowego załadunku (rozłożenia ładunku), i np. czy dopuszczalne jest poruszanie się danym pojazdem w danym kraju, po danej drodze, czy obiektach infrastruktury drogowej (mosty itp), a czasem do naliczania opłat. Także tym się nie przejmuj, węgla tym fiatem wozić nie będziesz.

Do prawidłowego doboru przyczepy z hamulcem liczy się O1=1100kg, i jest to najwyższa wartość DMC przyczepy, którą wolno holować tym samochodem.

W praktyce te 1100 kg DMC oznacza przyczepy do około 4m długości zabudowy mieszkalnej - wśród pi razy oko takich trzeba szukać, pamiętając żeby była jakaś  sensowna ładowność (czyli różnica między MW i DMC), a najlepiej sprawdzić przed zakupem na wadze (skup złomu, skład węgla czy stali), czy realnie waga przyczepy mieści się w DMC z DR. Przy przyczepach z DMC 1100kg jest to dość istotne, tym bardziej, im lepsze będzie wyposażenie i doposażenie (np w przedsionek ze stelażem, markizę, solar, akumulator, bojler gazowy, klimę, mover, koło zapasowe). Żeby nie okazało się że nawet po rozładowaniu nie zejdzie się z masą rzeczywistą poniżej DMC. 
Przy tak skromnej DMC, Doblo daje przynajmniej ten margines, że część gratów. (np. koło zapasowe czy przedsionek i inne ruchome bambetle można upchnąć w samochodzie, nawet w wersji osobowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey @czyś wielkie dzieki za wytlumaczenie. :dzieki: Wiem ze nie bedzie latwo znalesc przyczepe bo wiekszosc to ponad 1100 masa wlasna. Wiem ze sa takie bo widzialam kilka modeli z MW 800-900kg. i tak jak mowisz czesc mozna w samochodzie 

dzieki jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pilnować żeby DMC była do 1100 kg (nie masa własna), i żeby MR (masa rzeczywista) w stanie gotowym do jazdy (załadowanym) nie przekroczyła DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ilonab napisał(a):

Wiem ze nie bedzie latwo znalesc przyczepe bo wiekszosc to ponad 1100 masa wlasna. Wiem ze sa takie bo widzialam kilka modeli z MW 800-900kg. i tak jak mowisz czesc mozna w samochodzie 

dzieki jeszcze raz

Mam przyczepę Adria Aviva 400 PS i oficjalnie to ona ma 1100 DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 18/02/2024 at 19:46, czyś said:

Musisz pilnować żeby DMC była do 1100 kg (nie masa własna), i żeby MR (masa rzeczywista) w stanie gotowym do jazdy (załadowanym) nie przekroczyła DMC.

Wiem, bedziemy musieli sie pilnowac. Dzieki @czyś

 

On 19/02/2024 at 00:25, Mars said:

Mam przyczepę Adria Aviva 400 PS i oficjalnie to ona ma 1100 DMC.

O tymm modelu nie wiedzialam. Jest wiec nadzieja :thank:

 

Dzieki wszystkim za pomoc :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz po prostu patrzeć na ofert tych nieco mniejszych przyczep. Nie ma cudów, w zasadzie nic co będzie miało długość mieszkalną (często w nazwie/kodzie modelu) powyżej 4,20-4,40m, nie "zmieści" się w DMC 1100 kg. A jeśli chodzi o model - tym się nie przejmuj, bardziej liczy się to, co będzie dostępne. To nie tak jak z samochodami, że wskaże się producenta, model, wersję. Sami dealerzy danej marki nie mają archiwalnych danych sprzed lat do sprzedanych kilkanaście lat temu przyczep, więc zostaje szukać w tym, co jest na bieżąco w ogłoszeniach, powiedzmy w przedziale 43,60-4,20 do 4,40 długości mieszkalnej (dlugości "pudła" bez dyszla). I sprawdzać co faktycznie jest podawane dla danego modelu w papierach dla tego egzemplarza. Marcin ma DMC 1100 w Avivie 400PS, ale już ten sam model (ta sama wielkość, aranżacja) wnętrza cepy, może mieć np. 1300, jak ktoś kiedyś kupując cepę u dealera zamówił egzemplarz z osią i kołami o większej nosności i wyższą DMC, i nadal będzie to Aviva 400PS, chociaż dla CIebie nie "podejdzie".    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czyś napisał(a):

 Marcin ma DMC 1100 w Avivie 400PS, ale już ten sam model (ta sama wielkość, aranżacja) wnętrza cepy, może mieć np. 1300, jak ktoś kiedyś kupując cepę u dealera zamówił egzemplarz z osią i kołami o większej nosności i wyższą DMC, i nadal będzie to Aviva 400PS, chociaż dla CIebie nie "podejdzie".    

Ba, ja faktycznie mam obniżoną do 1000 DMC, bo taką zamówiłem z fabryki pod ówczesne auto. 

Czego teraz serdecznie żałuję :) :)

 

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim. 

Mam jeszcze dodatkowe pytanie, tym razem nie o wage. Znalazlam ogloszenie na Adria Altea 2004, 4ro osobowy z lozkiem na stale (fixed bed) masa wlasna 825kg DMC 1100kg. Ale kurde jeden z trzech palnikow nie dziala (nie wiem czemu). Nie wiecie czy cos takiego bylo by drogie do naprawienia, wiem ze to zalezy co tam jest zepsute ale tak w najgorszym wypadku?  Czy to moze byc niebezpieczne? 

Byla bym wdzieczna za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.