Skocz do zawartości

Hamulce do przyczepy


dzialus

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry ,że na raty ale coś w miedzy czasie ogarniam więc jeszcze jedna uwaga.

Łożyska możesz kupić na allegro .Kup orginał gdzie mamy cały komplet czyli łożysko ,nakrętkę i pierścienie .Orginał będzie miał logo firmy czyli brand KONOTT-a i będzie  w orginalnym opakowaniu . Woreczek albo jak było dawniej ori kartonik .

Takie coś: TYLKO NIE SUGERUJ SIĘ TĄ AUKCJĄ BO NIE WIEMY JAKI MASZ ROZMIAR ŁOŻYSKA !!!   

Mamy ori z całym kompletem :  https://allegro.pl/oferta/lozysko-dwurzedowe-39x72x37-knott-alko-bpw-peitz-15791317230

albo tu https://allegro.pl/oferta/lozysko-bebna-200x50-piasty-knott-34-64-37-mm-al-ko-laweta-przyczepa-1350kg-13934745159?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=NzgyN2ZiMmUtZTM2Yy00ODgzLWJmZTctMmE3YzMzNWVhODk5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=12183460-a52c-4e00-a28a-f00a64aa202d  

 

a tu inna aukcja ,też łożysko też pierścień i też nakrętka  ale łożysko na 100% to zamiennik !!

 https://allegro.pl/oferta/lozysko-200x50-do-osi-knott-al-ko-34-x-64-x-37-os-6663138253 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, lbuster napisał(a):

Obyło się bez wymiany elementów?

3 godziny temu, czyś napisał(a):

Zmachałeś się czy spociłeś? :)

 

Obyło się bez strat w ludziach i sprzęcie, ale przetestowałem maksymalny nacisk prasy oraz jej konstrukcję.  A swoją drogą,  wytrzymałość tego pierścienia i bębna jest godna podziwu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maras napisał(a):

Łożysko ma lekkie podtoczenie z jednej strony i tą stroną wkładasz do bębna  ( oczyszczonego) ważne aby było na samym początku prostopadle do otworu w bębnie ( pamiętaj o tym) potem już ono samo się układa

Tak, o tym już się doszkoliłem :) 

2 godziny temu, Maras napisał(a):

I teraz śmiało możesz zrobić tak ,że na nowe łożysko kładziesz stare na stare możesz położyć albo nasadkę albą tą starą nakrętkę i pompujesz prasą do momentu wyczuwalnego oporu. zapinasz pierścienie i to wszystko.

Ciekawe podejście. Zastanawia mnie tylko fakt, że nakrętka będzie tylko na wewnętrznej stronie łożyska, więc według mnie może przenosić siłę wnętrzem starego łożyska na nowe i je zniszczyć. Lepsza od nakrętki by chyba była nasadka o zewnętrznej średnicy łożyska :hmm:

Tak czy siak, problem w tym, że nie mam prasy :( 

2 godziny temu, Maras napisał(a):

widać dwa pierścienie . pod spodem widać ,że jest drugi zamontowany po przeciwnej stronie. 

Dokładnie tak, chciałem to napisać ale mnie uprzedziłeś ;) 

2 godziny temu, eastnomad napisał(a):

ja miałem nawet na myśli by tylko z samymi bębnami pojechać żeby zaprasowali.

Jest taka opcja, ale problem z tym, że mogę pojechać tylko z jednym bębnem na raz, więc przez weekend tego nie zrobię. Ale mam to rozwiązanie w zanadrzu :ok:

1 godzinę temu, Maras napisał(a):

Kup orginał gdzie mamy cały komplet czyli łożysko ,nakrętkę i pierścienie .Orginał będzie miał logo firmy czyli brand KONOTT-a i będzie  w orginalnym opakowaniu . Woreczek albo jak było dawniej ori kartonik .

Tak zrobiłem, kupiłem oryginalne łożyska i oryginalne szczęki, bo podobno są bardziej wytrzymałe ;) Mam tylko nadzieję, że przyjdą do weekendu.

1 godzinę temu, Maras napisał(a):

a tu inna aukcja ,też łożysko też pierścień i też nakrętka  ale łożysko na 100% to zamiennik !!

 https://allegro.pl/oferta/lozysko-200x50-do-osi-knott-al-ko-34-x-64-x-37-os-6663138253 

Jest tam nawet jawnie napisane, że marka to "Kam".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maras napisał(a):

a tu inna aukcja ,też łożysko też pierścień i też nakrętka  ale łożysko na 100% to zamiennik

Właściwe łożysko już jest zidentyfikowane. Numer na łożysku to nr łożyska jako pojedynczej części, w handlu są zestawy pod innym oznaczeniem (zestawu, a nie łożyska). Ale gdy się dotrze po n-rze łożyska do jego wymiarów, można dobrać bez pudła odpowiedni zestaw (średnica zewnętrzna, wewnętrzna, wysokość, rozmiar i skok gwintu na czopie i w nakrętce, oraz nośność - to się liczy. Może być tak, że w cepie jest nakrętka M24x1,4 na klucz 36, a w zestawie KNOTTa będzie nakrętka M24x1.5 ale na klucz 32 mm, co akurat nie ma znaczenia, jeśli nośność łożyska się zgadza się z masą cepy/nośnością osi). 

Raczej ne ma co brać tych zamienników (chociaż - nie zawsze, bo zależy jakie łożysko tam siedzi). Tu akurat jest łożysko CX, ogólnie: słabo. Ale i CX też ma dobre jakościowo serie, musiałbym poszperać, jak to zidentyfikować (po liczbie znaków w ozanczeniu łożyska, już po prostu nie pamiętam). Ale są zestawy, gdzie jest łożysko Koyo, SNR, FAG, SKF, Nachi - których raczej nie ma się co obawiać, prawdopodobnie któraś z tych firm, albo i wszystkie po trochu, robią dla Al-ko, Knott-a (ani al-ko, ani Knott nie produkują przecież łożysk). 

Z zamiennikami wschodniej proweniencji czasami są drobne ale upierdliwe problemy - jak np. łożysko jest ok (z "dobrego" typodszeregu), nakrętka ok, to np. pierścienie segera są o kant, bo za grube  i nie wchodzą w rowki, i trzeba np. zeszlifowywać, albo za cienkie i łożysko ma luz, a najlepiej - założyć stare. Akurat segery warto wydłubać na tyle delikatnie, żeby sie do czegoś jeszcze nadawały, bo to z nimi najczęciej jakiś zonk się dzieje przy wymianie, kilka razy podpierałem się starymi, bo nowe za grube/za cienkie/pękały albo odkształcały się już przy wkładaniu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lbuster napisał(a):

Lepsza od nakrętki by chyba była nasadka o zewnętrznej średnicy łożyska

Tak.  Ja, jeżeli nie mam odpowiedniej tulei, to demontuję ze starego łożyska zewnętrzną bieżnię i tym wprasowuje nowe łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lbuster napisał(a):

ale problem z tym, że mogę pojechać tylko z jednym bębnem na raz

Czemu tylko z jednym? Nie możesz z obu stron podeprzeć środka na kobyłkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, brakuje w Łodzi warsztatu p. Wróbelewskiego na Wólczańskiej. Zawoziłeś, miałeś wszystko co na prasie zrobione dobrze. I zawsze dobrze. Przy odbiorze instruktaż jak to prawidłowo złożyć, żeby nie było skuchy, nie ważne, czy odbierał dłubek, czy warsztat.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, czyś napisał(a):

Akurat segery warto wydłubać na tyle delikatnie, żeby sie do czegoś jeszcze nadawały, bo to z nimi najczęciej jakiś zonk się dzieje przy wymianie, kilka razy podpierałem się starymi, bo nowe za grube/za cienkie/pękały albo odkształcały się już przy wkładaniu. 

Zanotowałem :ok:

40 minut temu, eastnomad napisał(a):

Czemu tylko z jednym? Nie możesz z obu stron podeprzeć środka na kobyłkach?

No właśnie moja wypożyczalnia w postaci braciaka miała teraz dostępną tylko jedną kobyłkę (trzy w użyciu), więc od kilku dni lewa strona przyczepy stoi na lewarku i kobyłce, dyszel na haku Mazdy (więc uziemiona bryka), asekuracja kołem pod ramą i stabilizacja podporami. Bałem się, by jakaś wichura nie przyszła :blink:

Jak skończę jedną stronę, to zacznę drugą. Niestety, jak brak sprzętu to trzeba robić dostępnymi środkami :( 

PS. tutaj filmik pokazujący wiele rzeczy, o których rozmawiamy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, lbuster napisał(a):

Jak skończę jedną stronę, to zacznę drugą. Niestety, jak brak sprzętu to trzeba robić dostępnymi środkami :( 

Teraz wszystko jasne. Jakbyś wcześniej dał znać to bym Cię kobyłkami poratował ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, eastnomad napisał(a):

Jakbyś wcześniej dał znać to bym Cię kobyłkami poratował ;) 

By była okazja się spotkać :ok: W którym "mazowieckim" urzędujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lbuster napisał(a):

@eastnomad Zastanawiałem się na poprzedniej stronie(w zeszłym tygodniu), teraz czas na zabawę :D

@Maras, wielkie dzięki za Twoje porady :dzieki:

Jak będę miał sprzęt, to będę to musiał zebrać do kupy.

Klucz odpowiedni mam jak coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, rolf napisał(a):

Klucz odpowiedni mam jak coś :)

Mówisz o kluczu dynamometrycznym?

Ja zamówiłem zestaw Yato YT-25412, więc mam nadzieję, że zabawa będzie przyjemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lbuster napisał(a):

Mówisz o kluczu dynamometrycznym?

Ja zamówiłem zestaw Yato YT-25412, więc mam nadzieję, że zabawa będzie przyjemnością.

Tak, dynamometryczny. Jak ja robiłem, brat miał akurat praskę, to łatwo poszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.