Skocz do zawartości

Wymiana kół w starej przyczepce - problem z demontażem


grego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Zakupiłem bardzo wiekową przyczepkę Kipp, w zasadzie to zabytek z 79 roku, ale z papierami - bardziej na działkę, ale z możliwością przewożenia jej samemu. Chciałem ją doprowadzić do porządku, z jednego koła schodzi niestety powietrze, a i opony są do wymiany. Niestety nie wiem jak mogę zdjąć koła. Pomimo podniesienia przyczepki na lewarkach z obu stron, nie ma możliwości zdjęcia kół. Są jakby schowane w przyczepkę. Nie wiem, czy przypadkiem nie jest to problem z osią skrętną, może uszkodzenie osi? Nie miałem nigdy przyczepki,  nie mam doświadczenia. Proszę o jakieś wskazówki i pomoc. Dołączam dwa zdjęcia, jedno przed podniesieniem a drugie na lewarku.

Pozdrawiam,

Grzegorz

IMG_20230623_210451.jpg

IMG_20230623_203620.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fotkę z drugiej strony, ale niestety niewiele widać. Natomiast porównywałem jak wygląda ugięcie w mojej przyczepce towarowej. Wrzucę rysunek na szybko narysowany.

IMG_20230623_203551.jpg

zawieszenie_przyczepki.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to ,że ugięcie przekroczyło nośność  osi !!  I pewnie już nie ma żadnego luzu w nadkolu o ile jeszcze nadkole żyje .

Pozostaje chyba odkręcenie osi ,opuszczenie jej aby zdjąć koła. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Misio napisał(a):

A za co podnosisz tą przyczepę?

Za wahacz?

Tu mi się wydaje jest problem, wygląda jakby podnosił za wahacz i koło zostaje w nadkolu. Jakby podniosł za ramę To koło zwisło by w dół. 
 

u mnie w lmc jest podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach