Skocz do zawartości

Brak oświetlenia Ledy ozdobne nad kuchnią lustro i WC hobby 560 2007r


Łukasz Sz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

5 minut temu, Łukasz Sz napisał(a):

Po naprawie nie podłączałem auta.

No to wszystko wskazuje, że Ci nie naprawił :( Dawaj na reklamację i powiedz mu o tych tranzystorach z załączonego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym mu jeszcze wspomniał o tym przekaźniku na 230V od termy, że nie możesz jej wyłączyć, być może cewka jest uszkodzona i jest sklejony i stałe załączony.

PS. Ja nie jestem elektronikiem i musisz brać na to poprawkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat. Przeczytałem cały wątek wraz z odnośnikami i się wystraszyłem.....;) żeby czegoś nie skopać u Siebie.

Wszystko na ten moment u mnie działa poprawnie (oświetlenie, wszystkie wyłączniki itp.).

Mam mover z akumulatorem. Chciałem podpiąć dodatkowo ten akumulator pod 12v przyczepy, żeby mieć w przyczepie 12V bez podpinania się pod sieć zewnętrzną.

Zrobiłem zdjęcie podłączenie energobloku u mnie. Myślałem, że nie ma z tym specjalnie wielkiej filozofii i wpinam akumulator w miejsce zaznaczone (BATT) - "+" mam niby zaznaczony po prawej stronie. Ale jak przeczytałem, że podłączyliście odwrotnie ("+" z "-") to zwątpiłem czy to takie oczywiste.

Dlatego pytanie czy dobrze rozumiem, że musze wpiąć plus z akumulatora (prawa strona biały) a minus (lewa czarny), czy może źle to rozumiem i pomimo tego opisu + z - może być zmieniony?

20230529_125135.thumb.jpg.26622b87588596172c5943c12c73cead.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować ale tak łopatologicznie rozumiem chyba dobrze: jeśli podpinam auto (wtedy jest napięcie na przyczepie - oświetlenie/woda/lodówka) i miernikiem zrobię pomiar to jeśli polaryzacja jest prawidłowa +/- to będę miał napięcie + (prawidłowo zidentyfikowany "+" ) jeśli odwrotnie to miernik pokarze napięcie "-" (nieprawidłowe podpięcie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kleo77, dokładnie tak, czyli jak na podłączonym samochodzie Ci działa, to wtedy sprawdź, gdzie jest + a gdzie jest - i będziesz miał pewność polaryzacji. Jak czerwonym dotkniesz + a czarnym - (zakładam, że takie masz kolory w mierniku i je prawidłowo w mierniku włożyłeś) to będziesz miał dodatnią wartość. Jak odwrotnie, to będzie wartość ujemna (z minusem).

Upewnij się sto razy, bo potem będzie dłuuuuuuższa robota :( No i oczywiście dobrze zaizoluj odłączone przewody od samochodu ;) O bezpieczniku przy AKU nie będę wspominał ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, lbuster napisał(a):

Upewnij się sto razy, bo potem będzie dłuuuuuuższa robota :( No i oczywiście dobrze zaizoluj odłączone przewody od samochodu ;) O bezpieczniku przy AKU nie będę wspominał

Dziękuję, czyli sprawa wydaje się jasna w kwestii identyfikacji 100% + i - dla mnie. Niestety to co napisałeś dalej już mi się komplikuje. 

Plan miałem do tej pory taki:

- nie odłączać przewodów z energobloku dochodzących z auta (tylko prawidłowo zidentyfikować + i -) następnie w puszce elektrycznej która mam na przedniej ścianie przyczepy odszukać te przewody i wpiąć tam akumulator (puszkę i akumulator mam pod łóżkiem dlatego taka opcja jest dla mnie najłatwiejsza w doprowadzeniu przewodów)

- myślałem że jak będę miał akumulator (z przyczepy) wpięty prawidłowo to podłączenie samochodu spowoduje nawet jego doładowywanie i mogą być dwa źródła wpięte w instalację (aku z przyczepy i aku z samochodu w momencie podłączenia wtyczki)

Czy jeśli podłączę w taki sposób akumulator z przyczepy j/w to muszę odłączyć trwale zasilanie z auta?

Możesz coś więcej napisać o bezpieczniku bo tego to w ogóle nie zamierzałem robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spinając bezpośrednio dwa akumulatory powodujesz sytuację, gdzie dwa akumulatory mogą mieć różny stan rozładowania i wtedy przewodami (dość cienkimi) idzie duży prąd. To samo przy odpalaniu samochodu.

Moim zdaniem to nie jest dobra konfiguracja, ale wiele osób na forum tak ma i sobie chwalą to rozwiązanie, więc decyzja należy do Ciebie. Pozostaje jeszcze kwestia akumulatorów różnych typów i ładowania ich przez alternator "odpowiednim" prądem ;)

2 godziny temu, kleo77 napisał(a):

Możesz coś więcej napisać o bezpieczniku bo tego to w ogóle nie zamierzałem robić.

Podstawa to każdy przewód wychodzący z klemy plusowej akumulatora musi mieć bezpiecznik jak najbliżej klemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kleo77 napisał(a):
4 godziny temu, lbuster napisał(a):

Upewnij się sto razy, bo potem będzie dłuuuuuuższa robota :( No i oczywiście dobrze zaizoluj odłączone przewody od samochodu ;) O bezpieczniku przy AKU nie będę wspominał

Dziękuję, czyli sprawa wydaje się jasna w kwestii identyfikacji 100% + i - dla mnie. Niestety to co napisałeś dalej już mi się komplikuje. 

Plan miałem do tej pory taki:

- nie odłączać przewodów z energobloku dochodzących z auta (tylko prawidłowo zidentyfikować + i -) następnie w puszce elektrycznej która mam na przedniej ścianie przyczepy odszukać te przewody i wpiąć tam akumulator (puszkę i akumulator mam pod łóżkiem dlatego taka opcja jest dla mnie najłatwiejsza w doprowadzeniu przewodów)

- myślałem że jak będę miał akumulator (z przyczepy) wpięty prawidłowo to podłączenie samochodu spowoduje nawet jego doładowywanie i mogą być dwa źródła wpięte w instalację (aku z przyczepy i aku z samochodu w momencie podłączenia wtyczki)

Czy jeśli podłączę w taki sposób akumulator z przyczepy j/w to muszę odłączyć trwale zasilanie z auta?

Możesz coś więcej napisać o bezpieczniku bo tego to w ogóle nie zamierzałem robić.

jak już wszystko zidentyfikujesz to możesz sobie to opisać :). Mój przykład tutaj

Ja swoją rozbudowę instalacji zaczynałem dokładnie tak samo jak Ty...czyli skoro mam już akumulator do movera to warto go wpiąć w "system" i mieć możliwość korzystania z oświetlenia, pompek itp bez wpięcia w słupek. Też mam Hobby z tej samej generacji (2007-2008) i też korzystałem z podpowiedzi kolegi @lbuster  :) Jak się do tego zabierałem opisałem od TEGO miejsca. Może będzie to pomocne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Łukasz Sz napisał(a):

Gdzie mogę ją kupić? 

Spytaj u nich mają do nowszego modelu ale może mają i taką jak potrzebujesz. (System sterowania oświetleniem EL325 (EL300), 2007 + 2008 hobby)

1 minutę temu, Jaśki napisał(a):

Może będzie to pomocne

Podziękować będę czytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kleo77 napisał(a):

Spytaj u nich mają do nowszego modelu ale może mają i taką jak potrzebujesz. (System sterowania oświetleniem EL325 (EL300), 2007 + 2008 hobby)

Podziękować będę czytał.

Czekaj gdzie? Bo coś się zakrecilem i nie wiem do kogo mnie skierowałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.