Skocz do zawartości

Z 3.5 na 4.25 dla kat. B - next episode...


Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, Voku napisał(a):

Ciekawe jak to działa bo są przecież kampery na Ducato czy Citroenie na 4t czy 4,25T kwestia czy da się to zmienić po opuszczeniu fabryki? 

jak auto ma dwie homologacje to tak  ale raczej to będą sporadyczne przypadk, wątpię  żeby ktoś zamawiał   podwozie  na DMC 4T i starał się o drugą homologację na 3,5 T. Kiedyś było to możliwe  dziś nawet jeśli było by nadal  to szansa że ktoś zamówi droższe , mocniejsze, cięższe podwozie  i będzie rejestrował na 3,5T jest znikoma bo masa własna takiego kampera będzie oscylować w granicach  min . 3200-3300 kg więc rejestracja na 3500 w ogóle nie wiem czy była by możliwa ( przecież w papierach musi być zapasa na kierowcę, pasażerów itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Voku napisał(a):

Ciekawe jak to działa bo są przecież kampery na Ducato czy Citroenie na 4t czy 4,25T kwestia czy da się to zmienić po opuszczeniu fabryki? 

No jeśli w homologacji masz zakres DMC jak w przypadku budek, i są faktycznie takie przypadki o których pisał @maarec no to powinno się dać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Voku napisał(a):

co w tym ciekawego ?  :-]

normalnie występują na 4 tony nawet na 4,4 T na Ducato

w Knausie dopłata do podwozia w zeszłym roku z 3,5 T na 4 T wynosiła 7970e + dodatkowo 354e za zwiększenie z  4 na 4,4T czyli wersja z DMC 4,4T była łącznie droższa o 8324e od takiej samej wersji o DMC 3500 (na leżejszym podwoziu) ;)

Cytat

PODSTAWOWA WERSJA SILNIKA: 2.3 Multijet 120 KM, 6-cio stopniowa skrzynia
Dopuszczalna masa całkowita 3 500 kg

Fiat Ducato 4.000 kg; 180 (130 KW /177 PS) 7 970 EUR

201869 Podniesienie ładowności z 4000kg na 4400kg 354 EUR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maarec napisał(a):

Pytanie ilu z nas pójdzie w zwiększenie o 200-500-750kg dla wpakowania się w Etoll i wszystkie europejskie pudełka do poboru opłat. Już widzę jak nie położą na to łapy ;)

Na moje coś się porobiło z Etolem, trasa  Oborniki Szczecin 80 parę złotych oczywiście w obydwie strony z przyczepą, wsumie około 460km pierwsze dwa screen jechałem 3 stycznia, wczoraj Łódź Oborniki (dwa drugie screen) też ponad 80zl. Drogo się robi jak ktoś trochę jeździ to nie ma co trzeba zwrócić uwagę czy warto przekroczyć 3,5T, nie wspomnę że na A2 jeszcze są bramki x2 po 41zl suma się robi a kilometrów nie dużo.

Screenshot_20230110-181429_e-TOLL PL.jpg

Screenshot_20230110-181443_e-TOLL PL.jpg

Screenshot_20230110-181042_e-TOLL PL.jpg

Screenshot_20230110-181059_e-TOLL PL.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Suzu4x4 napisał(a):

w Knausie dopłata do podwozia w zeszłym roku z 3,5 T na 4 T wynosiła 7970e + dodatkowo 354e za zwiększenie z  4 na 4,4T czyli wersja z DMC 4,4T była łącznie droższa o 8324e od takiej samej wersji o DMC 3500 (na leżejszym podwoziu) ;)

Czyli dopłata na poziomie zamówienia. Potem pewnie już się nie da?
O to mi tylko chodzi, czy to kwestia papierka czy konstrukcyjna? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Voku napisał(a):

Czyli dopłata na poziomie zamówienia. Potem pewnie już się nie da?
O to mi tylko chodzi, czy to kwestia papierka czy konstrukcyjna? 

potem się da w zakresie widełek jeśli  takowe są w homologacji ( w zależności od producenta podwozia , np 3,3 - 3.7 T czy 4 - 4,4T )

ale generalnie 3,5 - 4T  to różne podwozia i mogą mieć różne nazwy w zależności od producenta (light, hevy, maxi itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie
A ja mam inne pytanie - co do dopuszczalnej masy - czy ktoś wie od kiedy obowiązuje 3,5T na podstawowe prawko?
Pzdr
Wł.
O ile dobrze pamiętam to od jakiś lat 60. Natomiast możliwość ciągnięcia przyczepy innej niż lekka na samo B (wcześniej mogła być to tylko przyczepa lekka) weszło w latach 80 albo na początku 90 - trzeba by było dokładnie sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, danielpoz napisał(a):

To znaczy jak będą jeździć zgodnie z prawem?

Mam na myśli, że będą mogli mieć większą dmc (pod warunkiem odpowiedniego wpisu w DR - czyt. odpowiednią homologację na pojazd).

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.