Skocz do zawartości

Zakup pierwszej przyczepy Cristall Sprint 470tk


JASEL

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim forumowiczom.

Jestem nowy na tej grupie. 
Jestem z Wrocławia i planuję tej zimy zakupić pierwszą przyczepę kempingową dla rodziny 2+2 ( 10 lat i 13 lat). Wcześniej jeździliśmy pod namioty i raz pożyczoną od sąsiada przyczepą.
Ciągnikiem będzie: Qashqai, 4x4, pojemność 2.0 ( PB/LPG).
 
Prosiłbym o Wasze opinie.
Znajomy ma na sprzedaż przyczepę Cristall Sprint 470tk. Ogólnie wszystko mi pasuje: rozkład, DMC, troszkę mniej cena. Szukałem na forum po nazwie przyczepy ale za dużo nie ma informacji. Sprawdzałem na allegro dostępność części i też nic nie znajduję. Zastanawiam się czy kupować przyczepę, do której nie ma części zamiennych? Niestety, prędzej czy później coś się zepsuje. Znalazłem informację, że Cristall Sprint  to inna nazwa handlowa Beyerland.
Mam prośbę, czy podzielicie się opiniami na temat: 
- producenta,
- użytkowania przyczepy,
- który model Beyerland jest odpowiednikiem Cristall Sprint 470tk.
Z góry bardzo dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części jest wszędzie pełno. Nowe i używane. Lodówka Dometic, grzejnik Truma, bojler do wody Truma, toaleta Thetford to typowe, stosowane w przyczepach wszystkich marek urządzenia. Nie ma tu znaczenia marka nadwozia. Cristal czy Bayerland  od siebie dał trochę blachy, drewna i styropianu :)

Jedyne z czym może być większy kłopot to jakieś elementy wykończenia nadwozia w postaci plastików, nietypowe okna itp.

Sprzedający podaje DMC 1300, a ładowność 300 kg. Trudno mi uwierzyć, że przyczepa w tym rozmiarze waży 1000 kg. Jest dodany spory akumulator, solary, markiza i nie wiemy co tam jeszcze. 

Ja zacząłbym od wizyty na wadze, bo może sie okazać, że tak jak stoi, waży tyle, ile ma DMC. Co do ceny to sprawa indywidualna. czasem za tzw. cacko warto dać więcej. Ta budka na cacko nie wygląda. Ja, poszukując przyczepy pominąłbym tą ofertę, ale każdy zwraca uwagę na inne rzeczy więc  temat otwarty.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak klinu uszczelniającego co prawdopodobnie spowodowało, że śruby są już dawno pordzewaiłe, a i może woda przez śruby dostała się i do środka:

image.thumb.png.5017668d8928d42b2997604601ff13ae.png

 

Poza tym zdjęcia są na tyle marnej jakości, że niczego więcej powiedzieć się nie da. A skoro to znajomy to poproś go o lepsze fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2022 o 11:41, Marcin T napisał:

Sprzedający podaje DMC 1300, a ładowność 300 kg. Trudno mi uwierzyć, że przyczepa w tym rozmiarze waży 1000 kg. Jest dodany spory akumulator, solary, markiza i nie wiemy co tam jeszcze. 

Marcinie - a ile wg Ciebie powinna ważyć ta przyczepka ?

Mój Knaus Sport 450 - z całym podobnym wyposażeniem jw. - waży (ważyłem osobiście) 110 kg - w papierach mam DMC 1300 i masę własną 970 kg.

Powiedz - ile waży Twój Knaus 420 ?

Ciekawi mnie jaką różnicę wagi powoduje zmiana wielkości 420 / 450 i tej z ogłoszenia 470 ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał:

Marcinie - a ile wg Ciebie powinna ważyć ta przyczepka ?

Mój Knaus Sport 450 - z całym podobnym wyposażeniem jw. - waży (ważyłem osobiście) 110 kg - w papierach mam DMC 1300 i masę własną 970 kg.

Powiedz - ile waży Twój Knaus 420 ?

Ciekawi mnie jaką różnicę wagi powoduje zmiana wielkości 420 / 450 i tej z ogłoszenia 470 ?

Pzdr

Włodek

Z moim Knausem byłem na wadze zaraz po odbiorze i ważył tyle, ile deklarował producent czyli 1070 kg

Po załadowaniu i doposażeniu (mover, akumulator 70Ah, markiza i przedmioty użytku codziennego) przy kilkukrotnym ważeniu nie przekraczam 1220 - 1240 kg. My zawsze zabieramy wyłącznie to, co jest potrzebne, dlatego połowa szafek świeci pustkami. Chcąc wykorzystać wszystkie na zasadzie "a nóż się przyda" łatwo by było przekroczyć 1300 kg DMC nawet w tak małym bączku.

Wpisem, który cytujesz chciałem raczej zasygnalizować, że może być problem, ale nie musi. Życie pokazuje, że sporo osób nowych traktuje wszelkie wyposażenia jako standardowe i nie śni im się, że zabiera ono cenną ładowność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin T napisał:

waży (ważyłem osobiście) 110 kg

Coś mi nie wyszło z powyższym cytowaniem i nie umiem tego skasować ...

 

11 minut temu, Marcin T napisał:

Życie pokazuje, że sporo osób nowych traktuje wszelkie wyposażenia jako standardowe i nie śni im się, że zabiera ono cenną ładowność.

ano zgadza się - ludzie nawet nie wiedzą, czy przysłowiowe koło zapasowe, butla z gazem (lub butle) wchodzą w skład masy własnej budki czy nie.

Ja ważąc swoją cepkę zważyłem ją ze wszystkim - z pełną butlą, z kołem zapasowym, już założonym mooverem, roletą, garnkami, akumulatorem z ładowarką czy podnośnikiem hydraulicznym i naprawdę byłem bardzo mocno zdziwiony, że waga pokazała tylko 1100 kg.

Niemniej jestem zadowolony - mam jeszcze ok. 200 kg zapasu jakbym chciał zaszaleć z ewent. drugą butlą czy żarciem na długą wyprawę.

Ale tak trochę odeszliśmy od tematu - niemniej dla autora wątku ważna płynie z tego informacja - kupując zważ budkę.

Pzdr

Włodek

2 godziny temu, BuryKocur napisał:

Mój Knaus Sport 450 - z całym podobnym wyposażeniem jw. - waży (ważyłem osobiście) 110 kg

Oczywiście chciałem napisać - 1100 kg - sorka

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, BuryKocur napisał:

Ja ważąc swoją cepkę zważyłem ją ze wszystkim - z pełną butlą, z kołem zapasowym, już założonym mooverem, roletą, garnkami, akumulatorem z ładowarką czy podnośnikiem hydraulicznym i naprawdę byłem bardzo mocno zdziwiony, że waga pokazała tylko 1100 kg.

To dziwne. Mam kolegę, który jeździ sportem 450 z 2019 roku i ma kłopot utrzymać się w 1300.

Jak stanąłeś przyczepą na wadze? Pytam, bo już dwa razy zdarzyło mi się, że stając na końcu wagi tak, aby tylko tylna oś holownika zeszła z wagi, ta wskazała wartość mniejszą niż z fabryki :) Po wycofaniu,  i ustawieniu osi przyczepy równo na środku wagi, wskazanie było prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin T napisał:

Jak stanąłeś przyczepą na wadze? Pytam, bo już dwa razy zdarzyło mi się, że stając na końcu wagi tak, aby tylko tylna oś holownika zeszła z wagi, ta wskazała wartość mniejszą niż z fabryki :) Po wycofaniu,  i ustawieniu osi przyczepy równo na środku wagi, wskazanie było prawidłowe.

Wjechałem na wagę, rozpiąłem budkę od holownika tak, aby wszystkie punkty podparcia przyczepki o ziemię - czyli koła jezdne  + kółko manewrowe - znajdowały się na wadze.

Coś zrobiłem źle?

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał:

Coś zrobiłem źle?

Teoretycznie nic, ale ja już przekonałem się, że miejsce ustawiania przyczepy na długiej wadze ma znaczenia dla wyniku ważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie szanownych forumowiczów.

Na razie odpuściłem temat Cristall Sprint 470tk. Przyczepa ogólnie ok, sucha i czysta do poprawek kosmetycznych w środku i naprawy zawiasów klapy bagażnika. Niestety jest lekko przetrącona tylna krawędź dachu przez co płaszczyzna dachu się lekko zapadła i nie spływa woda. Także ten.

Tym razem chciałem zapytać o Wasze opinie na temat Burstner Flipper 480TK. Przyczepa jest dużo solidniej zrobiona w porównaniu do Cristall. Okna całe i oryginalne. Sucha pod wszystkimi uszczelkami w oknach i w narożnikach. Meble w dobrym stanie. Uszkodzone są dwie moskitiery i jedna osłona przeciwsłoneczna. W cenie jest jeszcze przedsionek. Układ z łóżkami piętrowymi bardzo nam odpowiada bo mamy synów w wieku 10i 13 lat.

Zastanawiają mnie poniższe kwestie:

1. Podłoga nie jest płaska tylko wyczuwalne są jakby poprzeczne pręty co 20-30 cm biegnące w poprzek, prawie na całej podłodze. Czy to oznacza zapadanie podłogi czy takie coś się zdarza i nie oznacza większych problemów - ten typ tak ma?

2. W przyczepie nie ma instalacji do ciepłej wody. Czy w wakacyjnym użytkowaniu jest to dużym problemem, gdzie raczej będziemy korzystali z pól kempingowych? Zastanawiam się czy można zamontować zwykły przepływowy podgrzewacz wody zintegrowany w kranie?

3. Nie ma zbiornika na szarą wodę- ponoć oryginalnie. Jest wyprowadzona rura pod przyczepą, która odprowadza do gruntu. 

4. Nie ma stabilizatora jazdy (nowy Alko 1700 zł).

Co o tym sądzicie?

Link do oferty:  https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-przyczepe-kampingowa-burstner-flipper-480tk-CID5-IDSAMHE.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=7

 

P.S. Mam nadzieję, że tym razem nie będziecie się tylko skupiali na DMC ustalonym jakby nie  było przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, JASEL napisał(a):

1. Podłoga nie jest płaska tylko wyczuwalne są jakby poprzeczne pręty co 20-30 cm biegnące w poprzek, prawie na całej podłodze. Czy to oznacza zapadanie podłogi czy takie coś się zdarza i nie oznacza większych problemów - ten typ tak ma?

Tak na bardzo szybko...

A zaglądałeś Kolego pod spód jak wyglądają w tym miejscu wzmocnienia podłogi i sama podłoga?

Czy nie widać jakiś śladów ewentualnej jej zgnilizny?

Nie jest nigdzie miękka?

Ale to tak na bardzo szybko - niechaj bardziej doświadczenie Koledzy się w tej materii wypowiedzą - sam chętnie poczytam...

35 minut temu, JASEL napisał(a):

W przyczepie nie ma instalacji do ciepłej wody. Czy w wakacyjnym użytkowaniu jest to dużym problemem, gdzie raczej będziemy korzystali z pól kempingowych? Zastanawiam się czy można zamontować zwykły przepływowy podgrzewacz wody zintegrowany w kranie?

Można zainstalować przepływowy podgrzewacz lub myślę jeszcze lepiej to przerobić lekko instalację tak, żeby założyć za zbiornikiem i za pompką mały bojler - jedno i drugie nie jest problematyczne dla samodzielnego wykonania.

35 minut temu, JASEL napisał(a):

Nie ma zbiornika na szarą wodę- ponoć oryginalnie. Jest wyprowadzona rura pod przyczepą, która odprowadza do gruntu. 

Częsty przypadek - można kupić za ok. 200 zeta na allegro zbiornik na kółkach i podstawiać go po wylot wody szarej - sam tak robię i to nie problem.

I nie wiem czy to nie jest de facto lepsze rozwiązanie niż wozić pod spodem duży zbiornik na szarą wodę, ale to już jak kto chce.

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BuryKocur napisał(a):
8 godzin temu, JASEL napisał(a):

1. Podłoga nie jest płaska tylko wyczuwalne są jakby poprzeczne pręty co 20-30 cm biegnące w poprzek, prawie na całej podłodze. Czy to oznacza zapadanie podłogi czy takie coś się zdarza i nie oznacza większych problemów - ten typ tak ma?

Tak na bardzo szybko...

A zaglądałeś Kolego pod spód jak wyglądają w tym miejscu wzmocnienia podłogi i sama podłoga?

Czy nie widać jakiś śladów ewentualnej jej zgnilizny?

Nie jest nigdzie miękka?

Ale to tak na bardzo szybko - niechaj bardziej doświadczenie Koledzy się w tej materii wypowiedzą - sam chętnie poczytam...

Jeżeli laik wyczuł stelaż podłogi, to musi być grubo.

Albo jest jak pisze Włodek, zgnilizna, albo przyczepa po intensywnym użytkowaniu, np. wynajem. Oglądałem trochę po wypożyczalni i podłoga była skrzypiąca, uginająca się, ale nigdy nie było tak źle, aby widoczne były kantówki stelaża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podłodze między łóżkiem piętrowym a stolikiem podłoga lekko trzeszczy i jest  metaliczny odgłos jakby stukania linki hamulca o ramę. Dodam, że przyczepa nie stała na 4 podporach i się lekko kolebała. Przyczepa jest użytkowana przez obecnych właścicieli od 6 lat. Przyczynę skrzypienia podłogi przy łóżku piętrowym chyba znam. Prawdopodobnie dzieciaki zeskakiwały z górnego łóżka no i po iluś tam razach, jest co jest. Pytanie co dalej z tym może się dziać?

Podłoga od spodu wygląda na prostą choć też od spodu widać to rzebrowanie-pręty co 20- 30 cm. W niektórych miejscach łączenia ścian bocznych z podłogą wykruszyła się masa bitumiczna. 

Postaram się załączyć link do dysku z filmikami z oględzin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesyłam link do filmików z podłogą przyczepy i ze środka: https://drive.google.com/drive/folders/18ESGSEBJbpcbgtaWEakb4pbbnQcD2F1C?usp=sharing 

Panowie, pomożecie w temacie tej podłogi? Jest się czego obawiać czy jest ok. Wiem, że film nagrany z d...y ale jak możecie coś podpowiedzieć to będę wdzięczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.