Skocz do zawartości

Holownik do przyczepy 2600 kg DMC


daromz

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Temat dotyczy przyczepy (chociaż nie kempingowej). Dużo czytałem na różnych forach. Mianowicie.

Kategoria B+E. Chcę ciągnąć przyczepę o DMC 2600 kg. Z tego wynika, że mój holownik musi mieć DMC +- 3500 (min. 1,33 przyczepy)  lub przyczepa musi mieć hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy. Ducato ma 3500 kg dmc ale tym wygodnie się nie ciągnie. Szukam jakiegoś auta 4x4, które by spełniło ten warunek lub rozwiązania zamontowania hamulca uruchamianego z miejsca kierowcy (może jakiś elektryczny). Fajnym wyborem byłaby Kia Sorento ale ona ma DMC chyba 2700 kg więc pociągnie max 2000kg. Ktoś znalazł rozwiązanie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tomii zmienił(a) tytuł na Holownik do przyczepy 2600 kg DMC
15 minut temu, Cezarr napisał:

Albo holownik albo hamulec trzeciego raczej nie ma :hmm:

Tak to wiem, że to lub to. Ale jakiś konkret czyli jaki holownik 4x4 - czyli jakiś terenowy z dmc 3500 kg. A jeśli jest możliwość hamulca to kupiłbym sorento i założył hamulec. Pytanie czy da się to założyć żeby było legalne, kto zakłada coś takiego i ile to kosztuje (może być droższe od przyczepy i holownika :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, danielpoz napisał:

Pickup jakis. Nawet taki zwykły.

Z tego co przeglądałem to pickupy te takie dedykowane na nasz rynek maja najczęsciej DMC 2900-3200, chyba że tam jakies opcje zwiekszenia DMC bywały i się trafiają 3500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu porównanie DMC pickapów z Europejskiego rynku. Żaden nie spełnia warunku po przeliczniku.

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/amarok/pick-up-double-cab-facelifting/silnik-diesla-3.0-tdi-258km-2019-2021/ranking/?konfiguracja=67&cid=31571

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie może jakieś busy...Ducato - niewygodne (tak, zgadzam się), ale może jednak Sprinter, ewentualnie Crafter, Man (tylko tu bardzo małe silniki :( ) to są zupełnie inne auta...

Ale na pewno dużo lepszy komfort będzie w amerykańskim pickupie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2022 o 10:20, golob napisał:

Z tego co przeglądałem to pickupy te takie dedykowane na nasz rynek maja najczęsciej DMC 2900-3200, chyba że tam jakies opcje zwiekszenia DMC bywały i się trafiają 3500.

Masz rację?

Sprawdziłem i ranger ma 3270kg DMC. Nie słyszałem o jakiś opcjach podniesienia DMC ale też się tym zbytnio nie interesowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.