Skocz do zawartości

Jakie auto ile pociągnie? - zestawienie w 1 poście (dane techniczne)


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Potężne BMW E39 ma tylko 1600 (tyle samo mniejsze e-46, e90-91) , spory avensis ma 1400 kg. Skąd więc aż 1500 u Kijanki?

 

BMW - to, które ma 1600kg., nie jest potężne. Ten model - 520D - ma najsłabszy silnik 1951 ccm. / 136 KM. w serii E39.

 

Ten sam model, ale z silnikiem np. 3 litry, ma już na haku 2000kg.

 

Rzeczywiście potężne E38 - 730D, z tym samym 3 litrowym silnikiem, oraz 740D z 4 litrowym, mają na haku 2100kg.

 

Na tym przykładzie widać dokładnie, że silnik (rodzaj, pojemność) ma duże znaczenie w omawianym przypadku.

:hej:

post-8228-0-82629900-1324257327_thumb.jpg

post-8228-0-02796700-1324257494_thumb.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym przykładzie widać dokładnie, że silnik (rodzaj, pojemność) ma duże znaczenie w omawianym przypadku.

:hej:

 

 

nie do konca...

 

na przykladzie sharana...

 

modele ktore maja silniki tdi - 90,110 czy 130 koni maja na haku 2000kg...

modele benzynowe 2.0 i 1.8T maja roznie bo 1800-2000kg

 

moj 204 konny ma 1530kg na haku :/

a na wczesniej wspomnianej stronie dla V6 podaja 2000kg...

 

z tego co mi wiadomo sharan V6 w poczatkowej fazie produkcji mial homologacje wlasnie na 1530 kg a dopiero po 3 czy 4 latach od modeli z roku 2004/2005 zaczeto podawac 2000kg - VW wtedy chyba zakumal ze ich flagowy i najmocniejszy VAN ma na haku tyle samo co passat :)

 

od dziwo starsza generacja sharana VR6 i silnikiem slabszym /174KM/ ma tez 2000kg na haku...

 

jak dzwonilem do ASO to jest mozliwosc otrzymania wyciagu homologacji gdzie jest 2000kg DMC przyczepy z hamulcem - i na tej podstawie mozna zmienic dane w dowodzie ale tabliczka znamionowa w aucie zostaje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca...

 

na przykladzie sharana...

 

wyjątek potwierdzający regułę ;)

gdzieś to pisałem chyba wcześniej, np w c-max/focus mają od 1200kg do 1500kg, tylko zależne od silnika

najsłabsze silnik benzynowe 1.6 i 1.8 oraz diesel 1.6 mają po 1200kg (te wersje mają najsłabsze hamulca, np tarcza o 2cm mniejsza)

najwięcej ma diesel 1.8 i 2,0 - 1500kg

co ciekawe benzyna 2.0 która jest teoretycznie mocniejsza od diesla 1,8 ma mniej o 100kg, tu byc może kwestia sprzęgła, w dieslu może być mocniejsze

oczywiście za silnikiem idze też MW, ale ta związana jest też z wersją wyposażenia, więc to z DMC przyczepy raczej nie ma znaczenia :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta niemiecka strona całkiem fajna, sprawdziłem kilka aut z rodziny - wszystkie dane prawidłowe.

 

niestety to co chciałem sprawdzić czyli ford S-Max - chyba po 2006 r - brak danych :/

 

ma ktoś ich dane w silnikach benzynowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może po kimś powtórzę ale myślę że to co w dowodzie mamy napisane to nie do końca jest prawda a i tak życie dużo weryfikuje.

Miałem megankę 1.6 i z moją adrią było trochę ciężko (byłem nią na zlocie w Sławie stamtąd Rewal i powrót do domu razem ok 1100km)

Meganka dmc przyczepy u mnie -1100kg u kolegi w tym samym modelu i roczniku 1200kg

dmc przyczepy - 1200kg

czyli prawie masy się zgadzały.

Z fordzikiem już teraz jest lepiej

 

A teraz ktoś kto nie zerknął w DMC no i badań dawno nie robił

 

http://www.youtube.com/watch?v=NgNj1n_Wj4E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault scenik (2000r 1,8 cdi czy jakoś tak) mojej Małgosi (właśnie dotarło do mnie jakim starym autem jeździ ....... ale skoro nie składa reklamacji to nie drążę - tak na marginesie auto ma przebieg 160tys i to jest przebieg autentyczny ... czyli są rarytasy) ma 1300 na haku ale nie wyobrażam sobie ciągnięcia nim przyczepy o masie 1300kg bo ciągałem (kilka razy po kilkaset metrów) moją poprzednią przyczepę o dmc 1500 ale masie własnej 1100 (buda była puściutka) więc typowa MW dla dmc 1300 i ruszenie budy po podwórku to było wyzwanie. Przy przestawianiu po małym placu dym szedł ze sprzęgła. każdym razie w trasę nie wybrałbym się z budą ważąca z bagażem 1200kg bo to szaleństwo. / może troszkę komplikacji wynikło z tego że buda była 4 kołowa/

 

A wracając do tematu:

 

Opel Frontera B 2000r silnik 3,2 V6 24v 205KM (chyba to jest motor od isuzu) MW- 1782; DMC_auta:2450 .............. w dowodzie wbity hak pola Q1 i Q2 puste :-) ale z książki pojazdu DMC przyczepy 2800 (w sumie to jestem zawiedziony bo liczyłem na 3,5t - nie sprawdzałem wcześniej) to pewnie bez hamulca 750. Niby frotka ma tylko 290NM momentu ale myślę że pójdzie jak burza z buda bo zawsze mogę włączyć 4x4 plus reduktor :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Frontera B 2000r silnik 3,2 V6 24v 205KM (chyba to jest motor od isuzu) MW- 1782; DMC_auta:2450 .............. w dowodzie wbity hak pola Q1 i Q2 puste :-) ale z książki pojazdu DMC przyczepy 2800 (w sumie to jestem zawiedziony bo liczyłem na 3,5t - nie sprawdzałem wcześniej) to pewnie bez hamulca 750. Niby frotka ma tylko 290NM momentu ale myślę że pójdzie jak burza z buda bo zawsze mogę włączyć 4x4 plus reduktor :-)

 

Mogę tylko wypowiedzieć się na temat momentu i mocy (u mnie benzyna 3500ccm, 211KM, 305 Nm).

Jak samochód w pełni obciążony (DMC 2055) i max. załadowana przyczepka DMC 1500 (myślę, że mogła mieć nawet z 1550 kg.), to można rzec, że prawie się tego nie czuje (napęd tylko na tył) :skromny: Nie patrząc w lusterka, można chwilami zapomnieć, że coś ciągnie się za nami.

W każdym bądź razie, przyczepka nie ogranicza mocno i zdrowy rozsądek jest jak najbardziej wskazany :skromny:

Jedyną rzeczą, która wciąż mnie denerwuje, jest Viatoll :krzykacz:

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szukajac troche info na temat mojego auta zauwarzylem ze waga na haku jest tez uzalezniona jego producentem masa mojego auta to 1200 a max to 1700 gdzie znalazlem haki do niego od 1200 do 1700 z tad mysle takie rozbierznosci przy wagach

 

 

 

 

 

update mam tabliczke z auta ale niestety nie mam tabliczki na haku i co dalej?

post-8419-0-43199200-1326226316_thumb.jpg

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPEL Insignia CDTI 160km

F1 - 2130 kg, F3 - 3795 kg

G - 1538 kg

O1 - 1600 kg, O2 - 750 kg

P2 - 118,00 kW

 

 

HONDA Civic 1,4 IS - 1999r.

F1 - 1570 kg, F3 - (---)

G - 1070 kg

O1 - 1000 kg, O2 - 500 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.