Skocz do zawartości

Fiat Bravo II 1,4, 90KM - czy pociągnie??


Tomi215

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Forumowiczów. Co sądzicie o Fiacie Bravo 1,4 90 KM (Maks. moment obrotowy 128 Nm przy 4500 obr/min) czy pociągne tym przyczepke o MW 815kg a DCM 1100kg? czy któryś z kolegów ciągnął podobnym holownikiem podobną wagowo cepke?? poprzednim holownikiem byba XSARA PICASSO 2.0 HDI wiec dawała rade, a przy zakupie nowego holownika (z podniecenia) całkiem zapomniałem o przyczepce i nie zwróciłem na to uwagi, holownik może ciągnąć DMC 1000kg, wiem że jadąc i tak będzie to niezgodne z przepisami, ale czy wogle dam rade tym zestawem ujechać aby nie załatwić sprzęgła bądź całego motoru? auto ma przejechane dopiero 3 tyś km więc jeszcze nawet nie jest dobrze dotarte. Nie wyobrażam sobie rezygnować z urlopu a przed wakacjami nie zdąże zmienić przyczepki na mniejszą. Będę wdzięczny za opinie kolegów, szczególnie tych którzy małymi motorami ciągną podobne cepki :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

60 KM przy 5200 obr/min

103 Nm przy 2800 obr/min

 

masa własna przyczepy 597 kg

dmc nie podaje bo to bez sensu :ok:

 

Auto daje radę. Problemy zaczynają się przy jeździe pod wiatr :ok:.

 

Jak można kupić auto zapominając że będzie ciągać ukochaną przyczepę :ok::ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Forumowiczów. Co sądzicie o Fiacie Bravo 1,4 90 KM (Maks. moment obrotowy 128 Nm przy 4500 obr/min) czy pociągne tym przyczepke o MW 815kg a DCM 1100kg? czy któryś z kolegów ciągnął podobnym holownikiem podobną wagowo cepke??

 

 

W zeszłym roku posiadałem do holowania Fiata Punto 1.6 MPi 90KM na wielopunktowym wtrysku paliwa. Punciakiem wcześniej jeden rok targałem Niewiadówke i dawał sobie rade do 100km/godz ( wiem tyle się nie jeździ z przyczepą), ale górki np. w Ujściu czy Chodzieży to już czułem i jak wziąłem słaby rozbieg to przed szczytem miałem słabe 50km/godz. Tym samym Punciakiem na tej samej trasie targałem obecną Hobby DMC 1050 ( wiem przegiąłem, bo w DR samochodu miałem DMC 1000 ) Przed pierwszą jazdą z Hobbikiem miałem obawy, ale jak wcześniej już gdzieś tu pisałem to Hobbika targało się lepiej niż Niewiadówke i tu kłania się przednia ściana przyczepy, zawieszenie i ogólnie sprawy konstrukcyjne. Dodam jeszcze, że Punciak była to wersja z klimą i nawet przy jej używaniu nie czułem spadku mocy. Jedynym minusem było prawie brak widoczności za przyczepą pomimo dodatkowych lusterek. W zeszłym miesiącu targałem mojego Hobbika Bravą 1.6 16V ze 103K silnikiem i również była to jazda bez większego wysiłku. Mam do czynienia z tymi samochodami i w mojej ocenie dasz rade. Strach ma wielkie oczy a Bravo pociągnie tylko co z tymi DMC ? i pamiętaj, że z przyczepką jedzie się turystycznie, a nie na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach ma wielkie oczy a Bravo pociągnie tylko co z tymi DMC ? i pamiętaj, że z przyczepką jedzie się turystycznie, a nie na czas.

 

Może strach faktycznie ma wielkie oczy ale to dlatego że wcześniej targałem to pikusiem zachipowanym 115km i moment bodajże 320Nm a to byłej jednak dieselek :ok: przesiadając się na Bravo bez ogona odczówam że to mół!! Zawsze jeżdże turystycznie i z cepką nigdy nie przekroczyłem 80km/h choć moc pozwalała dużooooooo więcej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka

Kiedyś w Słowenii widziełm Fiata Stilo, który ciągnął fiata Ducato (za krawat) autolawetę, na Ducato było jeszcze jedno Stilo i Ducato ciągnęło lawetę z jakimś kolejnym autem. I to wszystko po autostradzie. A w Warszawie widziełm jak C15 ciągnęło lawetę z C25 to już było przegięcie bo miał kłopoty z podjechaniem pod wiadukt.

a wracając do tematu to ja boję się że moja Laguna 1,6 107 KM będzie miała problem z kampingiem, chyba nie jestem odważny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że holownik sobie poradzi (z małymi problemami) to powiedzcie mi jeszcze szanowni koledzy co poza mandacikiem mi grozi za przekroczenie DCM ?? będą kazali wychaczyć cepke?? i czy mając przejechane 3tyś km nowym autem można ciągnąć taką wagę, nie chciałbym zajechać holownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam najpierw czym wcześniej ciągałem. Był to Golf 1.6 100KM Moment ok 132Nm i ciągnął przyczepę 1200 DMC (i tyle miała, może nawet więcej). To było na granicy jeśli nie powyżej jego możliwości. Teraz po czasie twierdzę, że auto było przede wszystkim za słabe i za lekkie (choc zgodnie z papierami wszystko było). Zdecydownie odradzam Ci ciąganie małym lekkim autem (a takim jest Punto) i na dodatek jeszcze nie dotartym. To, że zajedziesz silnik czy sprzegło (sprzęgło masz pewne) to Twoje koszty, ale jak stanie się coś więcej to wtedy będzie już za późno.

Podziwiam, jak można kupić auto zapominając o przyczepie. Dom kupowałem to na 2gim miejscu patrzyłem czy wjedzie cepa ....... Powiem, że wg mnie masz teraz spory problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydownie odradzam Ci ciąganie małym lekkim autem (a takim jest Punto) i na dodatek jeszcze nie dotartym. To, że zajedziesz silnik czy sprzegło (sprzęgło masz pewne) to Twoje koszty, ale jak stanie się coś więcej to wtedy będzie już za późno.

 

 

 

Kolega Tomi215, ma Fiata Bravo, a nie Punto. Co do sprzęgła to znam takich, co to i bez przyczepki potrafili zajechać sprzęgło. Moim zdaniem wszystko w takiej sytuacji zależy od samej techniki jazdy.

 

PS. Moje wspomniane Punto miało przejechane przeszło 170 tys. bez remontu i dawało rade. Sprzęgło profilaktycznie wymieniłem po kupnie i z przyczepą campingową nie licząc towarówki przejechałem jakieś 4 tys. Kolejny właściciel nadal jeździ na tym samym sprzęgle i wszystko gra. Technika jazdy to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 tys km to jest bardzo mało. Ja z przyczepą Golfem przejchałem ok 30 tys km i sprzęgło już jest mocno zuzyte. Technika techniką a góry górami, a jazda z prędkościa 100 km na h daje sprzęgłu popalić. Brawo czy Punto, jesli Bravo to jeszcze gorsza sprawa bo większe i cięższe auto .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.