Jump to content
Grzegorz1977

Czy Megane IV Combi 1,2 TCE 130 KM 2019r (manual) da radę z cepką Hobby 400 (2002r /878 kg MW) i 3-os rodzina

Recommended Posts

Grzegorz1977

Witam,

pomóżcie proszę bo trochę jestem zielony w  temacie. Posiadam holownik Renault Mégane IV Combi 1,2 TCE 130 KM 2019r (manual) przebieg 35k  i planuję zakup mojej pierwszej cepki Hobby 400 (2002r /878 kg MW). Co sądzicie o takim zestawie? Czy Meganka IV z tym silnikiem da radę (po płaskim i w górach)? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z podobnym zestawem?   Załączyłem wynik z towar.info 

Co o tym sądzicie?

Z góry dziękuję za wszelkie rady.

Zrzut ekranu 2021-04-6 o 20.04.41.png

doc.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomiy

A ile DMC ma przyczepa 1100? 1200?

Na zlocie ktoś przyciągnął przyczepę 1500 DMC Scenikiem z tym sinikiem. Mówił, że łatwo nie jest ale się jedzie, ale to inny kaliber 2,5m szeroka. Myślę ze da rade z taka przyczepą jaka podałeś - nie będzie demonem i każdą górkę poczuje, ale wjedzie i przejedzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977

DMC tej przyczepy to 1100. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cześć.

Takie auto mam mój wujek. Jest bardzo żwawe. Z przyczepą 1100 nie musisz się martwić.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977
3 minuty temu, Commander napisał:

Cześć.

Takie auto mam mój wujek. Jest bardzo żwawe. Z przyczepą 1100 nie musisz się martwić.

Pozdrawiam.

Faktycznie w miarę żwawe jest. Ale myślisz, że w np. Alpach też da radę? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Jedziesz do wypożyczalni , wynajmujesz coś z dużą plandeką . Potem ładujesz tak ,żeby było 1100 kg +minimum 100 na górkę  w całości. Potem jazda próbna w okolicy i już mniej/więcej jesteś  temacie.

Jeździłeś w ogóle z przyczepami ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Faktycznie w miarę żwawe jest. Ale myślisz, że w np. Alpach też da radę? 
Towcar.info bardzo dobrze odzwierciedla rzeczywistość. Auto powinno dać rade

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977
39 minut temu, jacek00 napisał:
53 minuty temu, Grzegorz1977 napisał:
Faktycznie w miarę żwawe jest. Ale myślisz, że w np. Alpach też da radę? 

Towcar.info bardzo dobrze odzwierciedla rzeczywistość. Auto powinno dać rade

Wg towcar.info podany przeze mnie zestaw powinien dac rade, wynik jest całkiem OK, aczkolwiek moze ktos z forum jeździ podobnym zestawem i podzieli sie swoją opinią. Po płaskim powinno byc całkiem znośnie natomiast jak to pojedzie w górach???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
9 minut temu, Grzegorz1977 napisał:

natomiast jak to pojedzie w górach???

Bez problemu dużo szybciej niż dopuszczają obowiązujące przepisy. Od tego masz biegi aby nie było problemu. To auto zawalidrogą nie będzie, chyba że... kierowca jednak tego będzie chciał. 

Ponadto mniemam że przez te Alpy nie będziesz jeździł co tydzień.  

Nawet się nie zastanawiaj.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977
13 minut temu, Cathay napisał:

Nawet się nie zastanawiaj.

 

Dzięki za opinię.👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tofel
50 minut temu, Grzegorz1977 napisał:

...moze ktos z forum jeździ podobnym zestawem i podzieli sie swoją opinią...

Witam

A4 2.0 130 KM i budka w realu 800 kg MW

No jakby to ująć...

Maksymalnie mogę ciągnąć przyczepę o wadze 1300kg. Ale jakoś tego nie widzę.

Po płaskim leci się spokojnie. Ale czołowy/boczny wiatr jest odczuwalny. Natomiast na górki raczej się wspinam a nie wskakuję.:rolleyes:

Jak coś dokładniej to pytaj.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977
43 minuty temu, Tofel napisał:

...Po płaskim leci się spokojnie. Ale czołowy/boczny wiatr jest odczuwalny. Natomiast na górki raczej się wspinam a nie wskakuję...

Dzieki za szczerą opinię. Ale do 2-ki w górach nie musisz redukować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tofel
Posted (edited)
1 godzinę temu, Grzegorz1977 napisał:

Dzieki za szczerą opinię. Ale do 2-ki w górach nie musisz redukować?

Właśnie o to chodzi, by opinia była raczej chłodna z mojej strony. Czuć podpięcie przyczepy.

Jasne, że są sytuacje, gdzie 2-gi bieg będzie trzeba użyć. Można też i na 3-ce. To zależy od elastyczności silnika i sytuacji drogowych. Ale małe, strome górki to prosta sprawa. Gorzej jak natrafisz na bardzo długi podjazd na otwartym terenie. Można wtedy zaobserwować jak silnik "puchnie". Wowczas, a właściwie za wczasu, należy dokonać redukcji na niższy bieg - rzecz normalna zważywszy na obciążenia cieplne silnika i elastyczność na poszczególnych biegach (krzywa momentu/mocy i ich wykorzystanie czyli dobór przełożeń). Raz nawet było tak, że przy czołowo-bocznym wietrze na płaskiej otwartej przestrzeni na 4-tym biegu nastąpił koniec możliwości holownika przy niespełna 80km/h. Ale wówczas naprawdę ostro wiało.:hehe:

W rzeczywistości jednak nie jest tak czarno jak tu przedstawiam. :jump:Jest nawet całkiem nieźle. :yay:

Ponownie przypomnę: wolno mi 1300 DMC a ciągam 1000 DMC.

Raczej chłodna kalkulacja jest tu wskazana, bo na pewno chciałbyś być miłe zaskoczony możliwościami swojego zestawu aniżeli boleśnie rozczarowany. I mam tu na myśli głównie względy bezpieczeństwa podczas podróżowania (stabilność, zdolność do wytracania prędkości, dynamika - w tej kolejności).

Jeśli chcesz mieć pełen obraz sytuacji wystarczy porównać to co Ci podaje Towcar.info dla obu naszych zestawów i skonfrontować to z moimi uwagami. Będziesz miał punkt odniesienia.

Powodzenia.

Edited by Tofel (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grzegorz1977
4 godziny temu, Tofel napisał:

Jeśli chcesz mieć pełen obraz sytuacji wystarczy porównać to co Ci podaje Towcar.info dla obu naszych zestawów i skonfrontować to z moimi uwagami. Będziesz miał punkt odniesienia.

Powodzenia.

Jeszcze raz wielkie Dzieki Tofel! Wrzuciłem ten zestaw na towcar.info i w moim pierwszym poścue załączyłem wyniki. Towcar.info podaje, ze ten zestaw Megane IV + Hobby 400  cyt. „...is a perfect match”. Pozostale dane z zestawienia towcar tez nie wygladaja źle. 
Pozostaje tez tylko znaleźć jakas zdrowa cepke Hobby 400 i w drogę. 
Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysztofCC

Powodzenia w poszukiwaniach ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...