Skocz do zawartości

Nowa przyczepa z Niemiec, formalności


tomWPL

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, piorun napisał(a):

Rozważam kupno w DE bo tam jest jeszcze co kupić, u nas w PL posucha straszna...

Nadal nie wiem co to za oświadczenie ma być, googlam i googlam i nic, podpowie ktoś co ma być w takim oświadczeniu od dealer'a? Po prostu dane i parametry przyczepy? Zaczepię zaraz dealer'a w DE ale fajnie było by wiedzieć o co dokładnie go zaczepić :-)

To sobie możesz sam teraz przepisać z tego co podesłał jacek00   i uzupełniając o to co masz w COC dać dilerowi do podpisu z pieczątką.  

Notabene ciekawe czy jak dałbyś to urzędnikowi WK i np. w pozycję 9 wpisał 1400kg to czy urzędnik by to konfrontował w COC czy tylko przepisał na pałę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 25.01.2023 o 15:53, piorun napisał(a):

Czy mógłbys podesłać to oświadczenie na priv? Ewentualnie mogę przesłać email. Będę wdzięczny :yes:

Poszło na maila z profilu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ta klasa, rozważamy 360DK, ewentualnie 472PK ale tutaj to już budżet się mocno rozpina... Do tego jakaś markiza, butla, akumulator więc koszty jeszcze rosną. Tak czy siak oba modele dostępne dopiero maj/czerwiec, więc zobaczymy co z tego wyniknie. Ceny przyczep rosną w kosmicznym tempie, jeszcze w 2020 roku kupiłbym 472PK w obecnej cenie 360DK...



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2023 o 16:31, Tomii napisał(a):

Wiesz tam jest kilka kartek. Chyba masz rację że CoC to homologacja. Tyle żę tam jedne papiery są takie bardziej urzędowe, a inne jakby normalny wydruk z komputera. 

W oświadczeniu muszą być naciski w kN. W CoC były w kg i w moim przypadku pani z urzędu potrzebowała przeglądu aby diagnosta wpisał jej naciski w kN. Przeliczanie jednostek miar widac nie nalezy do obowiązków pracownikow WK.

Dlatego najpierw miałem próbne a po przyjeździe do Polski i po przeglądzie dostałem tablice docelowe. Na próbnych też można wykupić pelne ubezpieczenie. Teoretycznie tablice próbne wydaje sie w celu dojazdu na przeglad ale kto komu zabroni jechac na przeglad przez kilka krajów. Ja na przeglad mialem ponad 2000 km ;) Trochę więcej biegania i kasy więc jak można zorganizować zaświadczenie to na pewno będzie łatwiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Bercik77 said:

W oświadczeniu muszą być naciski w kN. W CoC były w kg i w moim przypadku pani z urzędu potrzebowała przeglądu aby diagnosta wpisał jej naciski w kN. Przeliczanie jednostek miar widac nie nalezy do obowiązków pracownikow WK.

U mnie natomiast Pani kierownik wydziału komunikacji powiedziała od razu, że opcja z OSKP w ogóle nie wchodzi w grę bo już mieli za zezwolenie na to nieprzyjemności z jednostki nadrzędnej i pewnie w tych wydziałach gdzie to akceptują jeszcze nieprzyjemności z tym związanych nie mieli i dlatego na coś takiego zezwalają.

Podobnie miałem z tym, że to oświadczenie musiało być po polsku a nie mogło być dwujęzyczne. Także najlepiej wcześniej udać się do swojego wydziału komunikacji i o wszystko dopytać wtedy formalności można zrealizować podczas jednej wizyty w WK i wyjść z tablicami i dowodem rejestracyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 25.01.2023 o 15:37, Tomii napisał(a):

W moim wypadku to było tak:
- faktura + tłumaczenie przysięgłe faktury
- homologacja + CoC papier
- oświadczenie w 2 językach o danych potrzebnych do rejestracji
 

Czy tłumaczenie przysięgłe dotyczy tylko faktury zakupu? Żadnych innych dokumentów typu CoC tłumaczyć nie trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, piorun napisał(a):

Czy tłumaczenie przysięgłe dotyczy tylko faktury zakupu? Żadnych innych dokumentów typu CoC tłumaczyć nie trzeba?

Nie trzeba. Jedynie FVAT tłumaczysz co jest wg mnie mocno absurdalne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy, a jak wyglada temat kupienia nowej przyczepy z Niemiec w leasing? Rozumiem ze będzie to tzw leasing zwrotny, podatek zapłacimy w DE oraz w PL i potem ubieganie się o zwrot w PL?

Chodzi nam po głowie jeden pomysł z nową przyczepą, ale obecne ceny są zabójcze…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a jak wyglada temat kupienia nowej przyczepy z Niemiec w leasing? Rozumiem ze będzie to tzw leasing zwrotny, podatek zapłacimy w DE oraz w PL i potem ubieganie się o zwrot w PL?

Chodzi nam po głowie jeden pomysł z nową przyczepą, ale obecne ceny są zabójcze…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pytaj firm.leasinfowych, bo niektóre nie chcą w ogóle leasingować takich pojazdów i musi być FVAT od polskiego sprzedawcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej!

Jako że wątek najbardziej jednak ogólny, to wierzę, że najwłaściwszy do zadania poniższego pytania - odpowiedź na które będzie mogła mam nadzieję przysłużyć się kolejnym pokoleniom śmiałków rozważających zakup przyczepki u zachodnich sąsiadów^_^.

Sporo już zostało wspomniane na temat sławnego oświadczenia dla wydziału komunikacji, pozwolę sobie zatem zapytać także (a może w szczególności!) szerokie grono użytkowników przyczep (bez względu na miejsce zakupu, tj. z naciskiem na zakupione w PL) - patrząc na wartość pt. masa własna (bodajże pole G) w dowodzie rejestracyjnym, czy liczba tam wpisana pokrywa Wam się z którąś pozycją w dokumencie homologacji / CoC?? A może posiadając przyczepę zakupioną w kraju, ktoś mógłby porównać, czy pozycja dotycząca masy własnej w oświadczeniu wydanym przez krajowego importera/dystrybutora/sprzedawcę pokrywa się z którąś z pozycji w CoC?

Research w temacie kosztował mnie ostatnio zbyt wiele zarwanych nocy, żeby wdawać się rationale stojącą za moim pytaniem, ale wbrew pozorom, to nie jest chyba takie oczywiste jak to sławetne oświadczenie sporządzić...

Byłbym szalenie wdzięczny za pomoc!

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jacques napisał(a):

patrząc na wartość pt. masa własna (bodajże pole G) w dowodzie rejestracyjnym, czy liczba tam wpisana pokrywa Wam się z którąś pozycją w dokumencie homologacji / CoC??

Tak, w DR MW 1660 kg, w CoC masa pojazdu w stanie goyowym do jazdy 1660 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2024 o 00:05, Jacques napisał(a):

jak to sławetne oświadczenie sporządzić...

Die Katze soll man nicht im Sack kaufen.

A skoro tak, to powiedzcie proszę nieświadomemu nowicjuszowi... Przyczepa kempingowa ma ładowność wpisaną do dowodu rejestracyjnego??

Ja wiem, że to pytanie z cyklu żenujących, przez analogię do osobówki nie chcę iść (żadna nie ma u mnie ładowności w DR), a spotkałem się już naprawdę z każdą możliwą interpretacją...

J.

Edytowane przez Jacques (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jacques napisał(a):

Die Katze soll man nicht im Sack kaufen.

A skoro tak, to powiedzcie proszę nieświadomemu nowicjuszowi... Przyczepa kempingowa ma ładowność wpisaną do dowodu rejestracyjnego??

Ja wiem, że to pytanie z cyklu żenujących, przez analogię do osobówki nie chcę iść (żadna nie ma u mnie ładowności w DR), a spotkałem się już naprawdę z każdą możliwą interpretacją...

J.

Mam wpisaną ładowność, chociaż nie wiem po co...

I tak w przypadku przyczep kempingowych, możliwości zmiany ich wyposażenia, zarówno stałego jak i ruchomego, bazowanie na jakiejkolwiek masie własnej lub ładowności nie ma żadnego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.