Skocz do zawartości

Buerstner Copa dla rodzin 2+3, 2+4


Slawka

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś pomyślał o rodzinach z 3 i 4 dzieci. To, że wymyślili go Francuzi wcale mnie nie dziwi. Chyba razem z Belgią to kraje, w których jest najwięcej rodzin z trójką dzieci i więcej. 

Muszę przyznać, że zaintrygował mnie projekt. Jestem bardzo ciekawa jak się przyjmie. Tak jak nie rozumiem fenomenu Californii, przy jej stosunku ceny do tego, co ma do zaoferowania, tak w tym wypadku będę Buerstnerowi kibicować. Przejrzałam cennik na rynek niemiecki. Gdyby doliczyć akcyzę, nasz VAT to pewnie sensowna konfiguracja zamknie się w okolicach 240-250 tys zł brutto. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 godzin temu, Slawka napisał:

Muszę przyznać, że zaintrygował mnie projekt. Jestem bardzo ciekawa jak się przyjmie. Tak jak nie rozumiem fenomenu Californii, przy jej stosunku ceny do tego, co ma do zaoferowania, tak w tym wypadku będę Buerstnerowi kibicować.

Przecież to kopiuj wklej California z VW więc co Cię tak intryguje w tym projekcie ?https://youtu.be/ABor7YoUs14

Edytowane przez Smolik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minutes ago, Smolik said:

co Cię tak intryguje w tym projekcie

No właśnie nie do końca kopiuj wklej. Na tym filmiku tego nie widać, ale Copa może mieć od 2 do 6 miejsc do jazdy.  Tu na stronie więcej zdjęć https://www.buerstner.com/de/wohnvans/copa/  I dlatego Copa jest inna, bo dla jest to opcja dla rodzin z 3 i 4 dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciasno, ciasno. Za tą cenę można mieć campervana na bazie L4H3. Prysznic, stałe łóżka bez koniecznosci rozkładania. 

Na stronie forda jest też natywny fordowski camper, też oparty na customie, chyba bardzo podobny. (Nie przyglądałem się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Łza Włóczynutka said:

Ciasno, ciasno. Za tą cenę można mieć campervana na bazie L4H3.

Myślisz, że za (obstawiam po dobrej konfiguracji, automat itp.) 240-250 tys. zł brutto można mieć nowego L4H3? ;). Jeśli porównasz do Globe-Traveller'a, Pathfinder Z lub X od 300 tys. w górę, na manualnej skrzyni.

Jak dla mnie jest to auto dla dużych rodzin, które niekoniecznie stać na kampera i mogę mieć jedno auto do wszystkiego. Pewnie takie bym miała naście lat temu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Slawka napisał:
11 godzin temu, Smolik napisał:

 

No właśnie nie do końca kopiuj wklej. Na tym filmiku tego nie widać, ale Copa może mieć od 2 do 6 miejsc do jazdy.  Tu na stronie więcej

Proszę tu masz VW California Beach w automacie 7 osób https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-california-luty-2021-california-beach-4motion-dsg-150km-227-900netto-ID6DymnN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Smolik said:

Proszę tu masz VW California Beach w automacie 7 osób

Przecież to multivan z opcją spania. To nawet kuchni nie ma.  Naprawdę nie widzisz różnicy? 

Jest jeszcze California Beach Camper, która ma malutką kuchenkę i wciąż tylko 4 miejsca do jazdy. A ja cały czas mowię o aucie dla rodzin z 3 lub 4 dzieci.

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, Suzu4x4 said:

Ale w takim Buerstnerze to gdzie ta sześcioosobowa rodzina ma spać bo nie bardzo widzę ?

Przy 6-cio osobowej to już pewnie namiot, ale z trójką dzieci mogę sobie wyobrazić, że jeden rodzic śpi z dwójką, a drugi z trzecim. Sporo widziałam takich "układów" w Szwajcarii. Namiot przy takim mini kamperze to tam częsty widok.  Jak ktoś ma trójkę czy czwórkę dzieci to naprawdę nie ma wielkiego wyboru. I to nie tylko jak chce, żeby mu się kamper do garażu zmieścił lub na parking w centrum handlowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Slawka napisał:

Myślisz, że za (obstawiam po dobrej konfiguracji, automat itp.) 240-250 tys. zł brutto można mieć nowego L4H3?

tak. nie ma za bardzo czasu drążyć, ale jakby przejrzeć dokłądnie rynek, to powinno się udać coś wyhaczyć.

image.thumb.png.30d4fb88bff67cf8a980df90a46f56b5.pngimage.thumb.png.30d4fb88bff67cf8a980df90a46f56b5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Łza Włóczynutka said:

jakby przejrzeć dokłądnie rynek, to powinno się udać coś wyhaczyć.

Oszukujesz ;)  To nie jest L4H3. I ma 3 miejsca do spania. Choć mam wątpliwości czy 3, bo z łóżka przez "u" to można pewnie spaść ;) 

A na poważnie. To jest chyba tak, że jak ktoś nie ma trójki, czwórki dzieci, to nie do końca będzie rozumiał na czym polega przewaga tego auta. 

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wątpię w wysoki komfort bytowania w jakimkolwiek campervanie w 6 osób. Nie wątpię, że da się to robić, ale to jednak będzie wysoki stopień upakowania, nawet w jakimś L4H3 lub większym (iveco (i być możę mesio sprinter też) ma model L5H3).

W przypadku "maluchów" na autach wielkości  forda custom, (~= VW transporter), w 6 osób to jednak mega puszka sardynek. Na pewno się da, ale czy to będzie przyjemne? imho kompletnie nie.

Można myśleć o jakiejś specjalnie przemyślanej zabudowie w maksymalnie dostępnych dużych vanach, zbudować jakieś łóżko piętrowe z tyłu, jakieś podwieszane z przodu, są też specjalne adaptacje rozkładane nad przednimi fotelami i powstaje tam  dodatkowe łóżko. W ten sposób bez problemu upchamy 6 osób, z naciskiem na słowo upchamy. Są w PL firmy które robią takie zabudowy na wymagania klienta, ze 2-3 z nich ma zabudowy o tyle dużym stopniu profesjonalizmu, że nawet za bardzo nie widać, że to nie jest seryjna produkcja jednej ze znanych marek. Cena nowego vana, nawet z automatem i takiej przeróbki też powinna bez problemu zmieścić się w kwocie o której wyżej wspominaliśmy. (akurat tak się składa, że mam w miarę świeżą kalkulację na ładnie wypasioną bazę ducato z automatem, mogę udostępnić na prv) 
Natomiast czy mieszkanie w takim campervanie będize przyjemne i wygdone dla takiej ilości osób, nadal pozostaje kwestią otwartą i nie wiem czy nie lepiej byłoby zwrócić wzrok na zwykłe kampery, które już od producenta wyjeżdżają z odpowiednią ilością miejsc i są już na dzień dobry dobrze przemyślane pod kątem funkcjonalnym dla takiej ilości osób. Ale nie wiem jak to cenowo wychodzi, w sumie jakoś nigdy się nie interesowałem tym aspektem ;)
 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Slawka napisał:

A na poważnie. To jest chyba tak, że jak ktoś nie ma trójki, czwórki dzieci, to nie do końca będzie rozumiał na czym polega przewaga tego auta. 

Mimo, że nie posiadam tak wielu dzieci jednak wiem chyba o co Ci chodzi :) W takim busie jest już możliwość się przespania i ogólnego ogarnięcia, oczywiście im większy samochód tym łatwiej. Jednak na co dzień taki samochód można normalnie użytkować co przy większym jest kłopotliwe. Takim minibusem wjeżdżamy wszędzie nawet do garaży podziemnych co daje wielką przewagę nad większym no i nie ma potrzeby utrzymywanie kolejnego samochodu. 

Na co dzień jeżdżę właśnie takim minibusem i spokojnie wszystko ogarniam. Całkiem niedawno gdy był na serwisie i dostałem większego busa (Jumper L3H2) ten metr długości więcej, szerokości raptem kilkanaście centymetrów a o wysokości już nie ma co wspominać robi kolosalną różnicę. Jazda do pracy i po mieście na zakupy itp. już nie była taka przyjemna. Inna kwestia to wygoda i komfort jazdy :( troszkę się rozczarowałem tym busem a był z 2019r i z przebiegiem niewielkim. Fotel niewygodny, kierownica regulowana tylko góra dół, głośno w środku nawet przy małej prędkości. Może kampery maja przynajmniej tapicerkę lepszą na siedzeniach ale po tym krótkim użytkowaniu będę czekał na nowego ducaciaka ..... tylko kiedy on będzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza, też mam takiego małego busika i używany jest do codziennej orki a w łekendy i wakacje zamienia się w minikamperka. To jest dosyć dobre rozwiązanie, na pewno od strony ekonomicznej i komfortu jazdy tak jak napisałeś. Niedługo już stuknie 5 lat, od kiedy tak go wykorzystuję. Mała ilość miejsca zaczyna jednak mnie irytować - zwłaszcza przekonfigurowanie z jazdy do  nocowania i odwrotnie. Pomimo wielu optymalizacji które zdążyłem wymyślić i zaaplikować. Da się z taką wadą żyć, ale nie zamierzam ukrywać, że jest to wada i to dokuczliwa wada.

Teraz z perspektywy tych 5 lat, to skłaniał bym się jednak do oddzielenia pojazdu do codziennej orki od wypoczynkowego i gdybym teraz miał podejmować te decyzje, które musiałem podejmować 5/6 lat temu to kupił bym zwykłą budżetową osobówkę + dużego campervana/albo jakąś półintegrę nawet.

Takie małe campervaniki co prawda pozwalają uniknąć ograniczeń, o których napisałeś wyżej, ale nakładają z kolei inne ograniczenia..

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.