Skocz do zawartości

ogrzewanie truma


klon

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę mnie nie wyzywać, że było wałkowane ale każdy przypadek awarii ogrzewania jest inny a mianowicie coś się zepsuło w ogrzewaniu Truma SL 3002 opiszę moją sytuację - gdy się ociepliło na dworze siadło ogrzewanie (a przy mrozach chodziło poprawnie) nie chce zapalać się duży palnik tylko pali ten mały okrągły palniczek myślałem, że się coś zapchało ale po rozebraniu palnika dysze były czyste wykręciłem termoparę a za nią był zaworek taki ze sprężynką (wygląda ja bezpiecznik) też było tam czysto poskręcałem to to wszystko i po odpaleniu działał tylko mały palniczek a ten duży jakby chciał ale nie może zaskoczyć jak wciskałem pokrętło z regulacją to mały płomień się zapalał na dużym palniku ale po chwili gasł a na koniec położyłem się pod przyczepę i puknąłem w mosiężne ustojstwo (nie wiem jak to się nazywa) gdzie są dysze i zaskoczył i zapalił się płomień na dużym palniku a na małym zgasł działało poprawnie potem zostało wyłączone ogrzewanie i po godzinie znów ten sam problem, że pali tylko mały palnik a pytanie czy uszkodzona jest termopara czy zaworek przełączający palniki

ps przepraszam za pisownię ale ciężko coś opisać co jest uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że winę ponosi zawór regulujący wielkość płomienia.

Miałem podobnie, palił tylko mały palnik.

Wymontowałem zawór, rozkręciłem, wyczyściłem, nasmarowałem i działa jak nówka. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o też dobrze wiedzieć o zaworze ale chyba zacznę szukać przyczyny od butli

na mrozach śmigało, że temperatura w środku szybko rosła a teraz katastrofa a później zabieram się za zawór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakieś zdjęcia poglądowe zaworu wkleicie? Gdzie go szukać :lol: ? Ja dzisiaj też odpaliłem piec i ... pali mi się tylko mały palnik. :ok: A na koniec sezonu było wszystko ok, a teraz widzę, że też będę musiał troszkę popracować przy ogrzewaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten sam przypadek przy trumie 3002, ale już nie mam :ok: truma działa jak nowa. Aby rozwiazac ten problem trzeba rozebrac zawór, to jest to z czego wychodzą dysze. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu powinno wszystko wrócic do normy.

 

Ten zawór działa jakby podwójnie. Kiedy wciskamy pokrętło to otwiera sie dopływ gazu do małego palnika, a zamyka sie dopływ do dużego palnika. Kiedy mały palnik pali sie już jakiś czas(15 sek.) ogrzewa termoparowe zabezpieczenie, które "pobudza" elektromagnes. Elektromagnes ten "łapie" ten zawór małego palnika w pozycji dolnej czyli otwartej.

Gdy puścimy pokrętło czyli podniesie sie ono do góry otwiera sie druga część zaworu który zasila duży palnik.

 

Z tego co mi wiadomo nieprawidłowo jest ze palniki sie przełączają, tzn ze raz działa jeden a raz drugi. Jedyna możliwość jest taka, że mała świeca pali sie cały czas a dodatkowo załącza sie duzy palnik który jest sterowany termostatem.

 

Tak to w praktyce wygląda :lol: skomplikowane to nie jest. Każdy kto ma chociaż dobre chęci powinien sobie z tym poradzić.

 

Pozdrawiam

Adam1988

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piec trzyma sie na 4 śrubkach chyba na klucz 8. Jest maleńki i nie ma wiekszego problemu z jego wyjęciem, przed wyjeciem pieca należy też pamietac o odkreceniu "rury wydechowej" która jest chyba na 1 srubie na duzy płaski śrubokręt. Bez tego sie nie obejdzie, po za tym trzeba również odkręcic rure od gazu od spodu przyczepy. Cała reszta potrzebna do wyjecia tego "zespołu gazowego" wyjdzie w trakcie. Aby sie do Niego dorwac trzeba jeszcze rozmontowac pokretło, i jeśli chodzi o to... polecam uważac na ten mały styk sterujący iskrownikiem. Całą reszte zobaczysz już na miejscu.

 

Będzie dobrze! ale 1 całe popołudnie śmiało zarezerwuj dla tej obumarłej Trumy.

 

Pozdrawiam

Adam1988

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też pamietac o odkreceniu "rury wydechowej" która jest chyba na 1 srubie na duzy płaski śrubokręt

 

Producent zaleca wymianę uszczelki przy każdorazowym odkręceniu tej rury :ok: tak przynajmniej ktoś tu na forum pisał :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wcale nie użyłem żadnego smarowidła. Tyle że nie starałem sie jakoś mocno usunąc tego co było fabrycznie nałożone. Nie odtłuszczałem ani nic takiego. Przetarłem tylko lekko szmatką żeby zabrudzeń nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rozebrałem wszystko na części pierwsze zaworek ciężko chodził i wyczyściłem wszystko do czystego i psiknąłem wazeliną techniczną w spreju robi się cienka powłoka smarująca nic nie zaszkodzi gumie naprawa trwała 1 godzinę z groszem i ogrzewanie śmiga jak ta lala :ok::ok::lol:

DZIĘKUJĘ za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.