Skocz do zawartości

Trumatic (S3002) - żółty płomień


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o poradę. Kupiłem piecyk Trumatic S3002 z 1976r z przeznaczeniem do namiotu. Powoli dokupiłem stosowne akcesoria (wąż, reduktor itp). Nadszedł wreszcie dzień pierwszego uruchomienia. I niestety płomień ma kolor żółto-pomarańczowy, z tego co wiem powinien być niebieski.

Zastosowałem reduktor https://www.igaz.pl/index.php?p464,reduktor-igt-50-mbar-a310-ie-g1-4lh-z-manometrem

Butla 3kg, według manomeru było ok. 1,5 kg gazu.

20201205_102246.thumb.jpg.09376e50c62a3454afc78b1e68012af6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miszka4 napisał:

Zastosowałem reduktor https://www.igaz.pl/index.php?p464,reduktor-igt-50-mbar-a310-ie-g1-4lh-z-manometrem

Na pewno ma być 50 mbar, a nie 30 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płomień o którym piszesz swiadczy o nieprawidłowym spalaniu. Sprawa jest prosta, dzieje sìe tak dlatego że proporcja gaz / tlen- powietrze jest nieprawidłowa . Masz niekompletne spalanie i przez to dużą emisję CO /sadzy.  Jest jedno proste rozwìazanie : udaj sìe do profesjonalnego serwisu:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dioblik napisał:

Płomień o którym piszesz swiadczy o nieprawidłowym spalaniu. Sprawa jest prosta, dzieje sìe tak dlatego że proporcja gaz / tlen- powietrze jest nieprawidłowa . Masz niekompletne spalanie i przez to dużą emisję CO /sadzy.  Jest jedno proste rozwìazanie : udaj sìe do profesjonalnego serwisu:)

 

 

Myślę, że nie jest to jedyne rozwiązanie. Z pewnością można coś temu zaradzić pomijając serwis bo jest wiele osób które służą profesjonalnymi poradami w takiej kwestii. Piecyk podejrzewam, że mógł być długo nie używany więc jest opcja że coś jest np. przytkane.

A serwis jak to serwis patrzy jak ograbić człowieka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, BUMERANG napisał:

Sprawdzałeś przewód spalinowy czy jest drożny?

W sensie rurę spalinową?

Jeżeli o to  chodzi to rurę miałem zdjętą całkowicie. gdyż robiłem pierwszą próbę odpalenia. 

Na świeczce i małym płomieniu z wylotu spalin nie było widać dymu, po podkręceniu na maxa kopcił niczym diesel :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy powietrze jest "mieszane w palniku" i dostarczane do niego jakąś "rurką"czy chodzi o powietrze które trafia przez dolot powietrza "od spodu". 

Pytam bo póki co nie wiem od czego zacząć poszukiwania przyczyny.

Zastanawia mnie również ten materiał:

 

Edytowane przez miszka4
Dodanie materiału (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, miszka4 napisał:

A czy powietrze jest "mieszane w palniku" i dostarczane do niego jakąś "rurką"czy chodzi o powietrze które trafia przez dolot powietrza "od spodu". 

Powietrze z gazem mieszane jest w "komorze mieszania"
 

palnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, miszka4 napisał:

Zatem nie pozostaje nic innego jak wyciągnąć palnik i go dokładnie wyczyścić.

Powinieneś był od tego zacząć. To jednak '76 rocznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, miszka4 napisał:

Myślę, że nie jest to jedyne rozwiązanie. Z pewnością można coś temu zaradzić pomijając serwis bo jest wiele osób które służą profesjonalnymi poradami w takiej kwestii. Piecyk podejrzewam, że mógł być długo nie używany więc jest opcja że coś jest np. przytkane.

A serwis jak to serwis patrzy jak ograbić człowieka :)

Właśnie dzis zalożylem nowy zawór do mojej trumy i piec działa jak należy. Myśle, że najbardziej profesjonalna rada - to oddać piec komuś ,kto się na tym zna ... Jeszcze lepiej osobie która robi to na codzień. 

Edytowane przez Dioblik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 15:31, Dioblik napisał:

Właśnie dzis zalożylem nowy zawór do mojej trumy i piec działa jak należy. Myśle, że najbardziej profesjonalna rada - to oddać piec komuś ,kto się na tym zna ... Jeszcze lepiej osobie która robi to na codzień. 

Zdziwił byś się :skromny: jaki poziom wiedzy potrafi być w serwisach karawaningowych które na co dzień robią te rzeczy. Ja się ostatnio mocno zdziwiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie palnik wyciągnięty. Przedmuchałem go sprężonym powietrzem i wyczyściłem pędzlem. 

Obecnie stan jest taki że świeczka pali się na niebiesko z pomarańczowa końcówka płomienia. 

Palnik natomiast na minimum - na pomarańczowo, jak zwiększam płomień (do maximum) palnik pali się na niebiesko z pomarańczowym końcem płomienia.

Wygląda podobnie jak na nagraniu które zamieściłem wcześniej. 

Czy to jest prawidłowe spalanie ?

Edytowane przez miszka4
Dodanie materiału (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.