Jump to content
Przemo40

zakup kampera dla 6 osób

Recommended Posts

Przemo40

 Witam, jestem na forum nowy więc na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Planujemy zakup kampera dla naszej 6 osobowej (2+4) rodziny. Chcielibyśmy aby kamper był dosyć przestronny i można go było użytkować przez cały rok.

Póki co namierzyłem dwa modele które mnie zainteresowały, Burstner Argos A 747-2 G i Dethleffs A 7877-2.

Może ktoś z Was jest lub był użytkownikiem takiego kampera i mógłby powiedzieć coś więcej o rozwiązaniach w nich zastosowanych, alkowa, podwójna oś tylna.

Jak kamper tej wielkości sprawdza się w praktyce?

A może jakieś inne sugestie co do wyboru kampera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Oba modele są uznanych marek, co oznacza że są dobre, a raczej bardzo dobre. Bardziej podoba mi się Burstner.

Lepiej się jeździ małym kamperem, a lepiej się mieszka w dużym. Gdzieś trzeba szukać kompromisu.

Na wiele campingów w tym sezonie byś rzeczonymi nie wjechał, bo są po prostu bardzo duże. 

Słowo przestronny, też można szczególnie jako "Świeżak" różnie rozumieć. To co w domu jest maleńkim pokojem, klitką, to w kamperze będzie salonem. Niemniej jak na kampery to oba są przestronne.

Jak sądzę budżet masz całkiem spory, więc odczekaj aż zaraza minie i do Bundesrepublik jedź oglądać, bo jakoś nie sądzę aby w Polsce by Ci pokazali więcej niż obrazek.

 

Edited by Cathay (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrzysztofCC

Z czystym sumieniem mogę polecić Sunlighta A70. Spanie 160cm w alkowie, 140 cm z tyłu kampera i 140cm łóżko po złożeniu stołu. Łazienka z osobnym prysznicem. Wysoko zawieszony co powzwala na wjazd w mniej dostępne miejsca. Spędziłem w takim 2 tygodnie z rodziną 2+3 i było bardzo komfortowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michał2016

Jedna uwaga co do całoroczności: pisze się że całoroczny bo ma podwójną podłogę a to tylko mały kawałek prawdy. Ogólnie w zimę po pierwsze trzeba mocno grzać niezależnie od ilości  podłóg (zużycie gazu Spore) a poza tym najmocniej chłodzi szoferka. I wcale nie trzeba zimy, nawet jak jest w nocy +5 to z szoferki wieje zimnem. Jakbym chciał  kamperem jeździć w zimę to i tak musiałbym go sam dostosować do takich warunków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
Godzinę temu, Michał2016 napisał:

Jedna uwaga co do całoroczności: pisze się że całoroczny bo ma podwójną podłogę a to tylko mały kawałek prawdy. Ogólnie w zimę po pierwsze trzeba mocno grzać niezależnie od ilości  podłóg (zużycie gazu Spore) a poza tym najmocniej chłodzi szoferka. I wcale nie trzeba zimy, nawet jak jest w nocy +5 to z szoferki wieje zimnem. Jakbym chciał  kamperem jeździć w zimę to i tak musiałbym go sam dostosować do takich warunków.

u mnie w Burstnerze w wersji zimowej był zrobiony nadmuch z trumy również do szoferki - nie wiem czy to fabryka, oczywiście gazu schodzi więcej. Szoferkę oczywiście zimą można zabezpieczać z zewnątrz i od środka lub ogrzewać.  Podstawą na zimę będzie miejsce na 2 butle 11kg, i ogrzewany zbiornik wody szarej. Reszta bez większego znaczenia. Truma combi 4 i nowsza ma taką moc, że przy otwartych 4 nadmuchach ciężko utrzymać rękę kilka sekund przy wylocie ciepła. Testowałem w ubiegły weekend - moc grzewcza jest z bardzo dużym zapasem, w 15 minut w łazience można było się udusić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
2 minuty temu, maarec napisał:

u mnie w Burstnerze w wersji zimowej był zrobiony nadmuch z trumy również do szoferki - nie wiem czy to fabryka, oczywiście gazu schodzi więcej. Szoferkę oczywiście zimą można zabezpieczać z zewnątrz i od środka lub ogrzewać.  Podstawą na zimę będzie miejsce na 2 butle 11kg, i ogrzewany zbiornik wody szarej. Reszta bez większego znaczenia. Truma combi 4 i nowsza ma taką moc, że przy otwartych 4 nadmuchach ciężko utrzymać rękę kilka sekund przy wylocie ciepła. Testowałem w ubiegły weekend - moc grzewcza jest z bardzo dużym zapasem, w 15 minut w łazience można było się udusić.

u mnie w Dethleffsie  podobnie . Co prawda  nie spałem nigdy w niższych temperaturach niż -12 ale nawet przy tych - 12 truma cały czas chodziła w trybie "ECO" i miałem komfortowe ciepełko. W półintegrze kabina w zimie znacznie się wychładza to fakt, można zminimalizować to poprzez zakup mat zewnętrznych (grubych zimowych) lub kotary oddzielającej przestrzeń mieszkalną od kabiny (ja używam mat zewnętrznych , zdają egzamin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przemo40

rozważam zakup z ogrzewaniem ALDE, z tego co wiem to najlepsza opcja ogrzewania na zimę, ale z tego co piszesz to TRUMA też daje radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dpong

Alde wygrzewa całą zabudowę poprzez grzejniki, ciepło jest równomiernie rozprowadzone i komfortowe, truma dmucha ciepłym powietrzem, długo trzeba czekać aby wygrzała całą kubaturę (zakamarki), ale również daje radę i po czasie dłuższym niż w przypadku alde czuć wszędzie ciepło. Jedyna różnica jest w odbiorze tego ciepła,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

nie miałem nigdy Alde więc się nie wypowiem, natomiast sporo osób wypowiada się pozytywnie.

mi Truma ze swoim nadmuchem pasuje, w garażu bezpośrednio nad wylotem ciepłego powietrza zrobiłem wieszak na narciarskie ciuchy, po kilkudziesięciu minutach suszenia są  całkowicie suche.

Z butami to samo. Jak dzieciaki przemoczą buty to kładę   je przed nadmuchem powietrza i po dwóch - trzech godzinach są suche.

z minusów to niewielki szmer wentylatora, jak ktoś ma delikatny sen to może przeszkadzać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dpong

a pro po szmeru to w alde włącza się pompa obiegowa, którą też słychać - włącza się tylko gdy miesza glikolem w układzie aby podgrzać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Wskazane modele, jak przegladałem ogłoszenia to miały alde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voku

Traumą można dogrzać przedsionek (teoretycznie) mają czasem ludzie porobione wyloty na zewnątrz. Alde tak jak w domu, na ścianach kaloryfery i można suszyć skarpety :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii
7 minut temu, Voku napisał:

Traumą można dogrzać przedsionek (teoretycznie) mają czasem ludzie porobione wyloty na zewnątrz. Alde tak jak w domu, na ścianach kaloryfery i można suszyć skarpety :D

Alde w kamperze może przez odpowiedni wymiennik dogrzać silnik :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Jeżeli budżet pozwala to szedłbym w Alde + ogrzewana podłoga - koniecznie płynem, z głównego pieca nie elektrycznie. Oczywiście przy takim kamperze nie ma mowy na 3,5t DMC oraz na oszczędności na opłatach drogowych czy też butlach z gazem :)

ogrzewanie trumy wieje ciepłym / gorącym powietrzem, nie każdy dobrze czuje się w takiej atmosferze, osobiście wolałbym grzejniki idące całą dobę i podłogę - na niskich temperaturach grzania aby nie wysuszać powietrza tak jak nadmuch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

 rury od nadmuchu są ponacinane i tak porozprowadzane  że w połączeniu z dystansami jakie są zachowane pomiędzy oparciami siedzisk,  materacami czy meblami a ścianami zabudowy następuje ciągła cyrkulacja ciepłego powietrza i dzięki temu nie zaobserwowałem nigdzie wykraplania się wilgoci co ma w zimie miejsce w przypadku zabudów bez rozprowadzania ciepłego powietrza.

Ciekawi mnie jak to jest rozwiązane w przypadku ALDE ? idą rurki z glikolem w newralgicznych miejscach (za materacami meblami itd) czy są same grzejniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...