Skocz do zawartości

Ford Focus kombi 1,6 benzyna bez turbo co może holować


grzechu87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zdaje sobie sprawę z ilości informacji na ten temat w sieci ale zgłupiałem i proszę o pomoc.

Mam focusa mk3 kombi silnik benz. 1,6 125km. W DR są takie wpisy:

F1 Max masa całkowita 1825kg

F.2  DMC 1825kg

F3 Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów 2625kg

O.1 Max masa przyczepy z hamulcem 800kg

Teoretycznie mogę ciągnąć przyczepkę o DMC 800kg, znalazłem jednak Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002  z którego wynika, że F.2 u mnie 1825kg/1,33= 1372kg czyli całkiem sporo w stosunku do pozycji O.1 Jak interpretować te wyliczenia? Czy wskazane Rozporządzenie działa tylko w Polsce, co jeśli zważy mnie ktoś w innym kraju?

Jak z doświadczenia kolegów będzie jeździł mój ford z małą (lekką) przyczepą, np. Adria 360 DK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze pod uwagę bierze się mniejszą wartość - w tym przypadku 800 kg, bo takie są konstrukcyjne możliwości auta przewidziane przez producenta.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny zapis, ponieważ u kolegi taki Focus ma 1200kg w O1 nawet w słabszej wersji 105KM (sedan z 2017). U drugiego w kombi z 2011 i z takim silnikiem jak u Ciebie też 1200.

Taty cmax 2016 125KM również 1200.

Mimo to wg przepisów możesz holować 800DMC. Czy to nie jakąś wersja Eco czy coś nietypowego ma? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, grzechu87 napisał:

Witam, zdaje sobie sprawę z ilości informacji na ten temat w sieci ale zgłupiałem i proszę o pomoc.

Mam focusa mk3 kombi silnik benz. 1,6 125km. W DR są takie wpisy:

F1 Max masa całkowita 1825kg

F.2  DMC 1825kg

F3 Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów 2625kg

O.1 Max masa przyczepy z hamulcem 800kg

Teoretycznie mogę ciągnąć przyczepkę o DMC 800kg, znalazłem jednak Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002  z którego wynika, że F.2 u mnie 1825kg/1,33= 1372kg czyli całkiem sporo w stosunku do pozycji O.1 Jak interpretować te wyliczenia? Czy wskazane Rozporządzenie działa tylko w Polsce, co jeśli zważy mnie ktoś w innym kraju?

Jak z doświadczenia kolegów będzie jeździł mój ford z małą (lekką) przyczepą, np. Adria 360 DK?

Skąd to auto? Może diagnosta coś pochrzanił..... Dziwnie mało. Już w 1000 kg bym uwierzył....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to auto? Może diagnosta coś pochrzanił..... Dziwnie mało. Już w 1000 kg bym uwierzył....
Standardowo. Diagnosta odjął F2 od F3 i wyszło mu 800 kg... normalne w naszym kraju gdzie diagnoście się nie chce sprawdzić ile na prawdę dany pojazd ma na haku i wypisuje głupoty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Walt napisał:

Focus w benzynie wolnossącej ma takie DMC przyczepy, znajomi mają od nowości i taki wpis w DR.

Od czegoś musi to zależeć. Wspomniane przeze mnie auta mają po 1200, 2 z nich kupione nowe, 3 używany, pochodzenie z polskiego salonu. 

Nie jest to wersja econetic? Coś mi świta, że w tego typu autach były zmniejszane uciągi z jakiegoś powodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szary11 napisał:

Od czegoś musi to zależeć. Wspomniane przeze mnie auta mają po 1200, 2 z nich kupione nowe, 3 używany, pochodzenie z polskiego salonu. 

Nie jest to wersja econetic? Coś mi świta, że w tego typu autach były zmniejszane uciągi z jakiegoś powodu. 

Fordy tak maja popaprane. Miałem Escorta Hatchback 1,6 i DMC cepy było tylko 680 kg ( jak dobrze pamiętam). Kombi miał już 1000 kg. Byłem nawet z tym w SKP i diagnoście z obliczeń wychodziło 1000 kg. Ale w świadectwie homologacji było mniej i nie dało się tego ruszyć.

Prawdopodobnie wynika to z delikatnej konstrukcji tyłu niektórych modeli samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Fordy tak maja popaprane. Miałem Escorta Hatchback 1,6 i DMC cepy było tylko 680 kg ( jak dobrze pamiętam). Kombi miał już 1000 kg. Byłem nawet z tym w SKP i diagnoście z obliczeń wychodziło 1000 kg. Ale w świadectwie homologacji było mniej i nie dało się tego ruszyć.

Prawdopodobnie wynika to z delikatnej konstrukcji tyłu niektórych modeli samochodu.

No właśnie nie. Zerknij choćby na zestawienie z pierwszej strony wątku o możliwościach holowniczych. Ogólnie jest bardzo stabilnie z wynikami względem wersji. 

Jeżdżę fordami blisko 18 lat i różnić nie ma konstrukcyjnych w jednym modelu. Kombi miewa wzmocniony tył, wyższa ładowność, ale na hak zwykle to samo można było podpinać. Silnik wyznaczał zwykle uciąg.

Podczas poszukiwań aut sobie czy znajomym takich kwiatków nie spotkałem. Niemniej były wersję, które homologowano niżej. Chyba wspomniane wersję Eco, możliwe, że też CNG. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szary11 napisał:

Niemniej były wersję, które homologowano niżej. Chyba wspomniane wersję Eco, możliwe, że też CNG. 

Mój nie był ani Eco ani CNG :niewiem: Był z montowni w Płońsku. Może Ford się obawiał polskiego wykonania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, grzechu87 napisał:

Witam, zdaje sobie sprawę z ilości informacji na ten temat w sieci ale zgłupiałem i proszę o pomoc.

Mam focusa mk3 kombi silnik benz. 1,6 125km. W DR są takie wpisy:

F1 Max masa całkowita 1825kg

F.2  DMC 1825kg

F3 Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów 2625kg

O.1 Max masa przyczepy z hamulcem 800kg

Teoretycznie mogę ciągnąć przyczepkę o DMC 800kg, znalazłem jednak Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002  z którego wynika, że F.2 u mnie 1825kg/1,33= 1372kg czyli całkiem sporo w stosunku do pozycji O.1 Jak interpretować te wyliczenia? Czy wskazane Rozporządzenie działa tylko w Polsce, co jeśli zważy mnie ktoś w innym kraju?

Jak z doświadczenia kolegów będzie jeździł mój ford z małą (lekką) przyczepą, np. Adria 360 DK?

Dziękuję za liczne odpowiedzi. Nie wspomniałem, że jestem pierwszym, "salonowym" właścicielem.  Nie jest to sprawka diagnosty. Jest to normalna, seryjna wersja, nie eco, cng itp. Znalazłem katalog Focusa z 2012r i w tej wersji silnikowej na haku jest tylko tyle. Nauczka na przyszłość- patrzeć na wszystko przy zakupie. Priorytety się zmieniają, samochód nie. Teraz wczytałem się w Kia/ Hyundai Sportage/Tuscon (jeszcze normalne silniki 1,6 nawet bez turbiny)  ewentualnie RaV4- też jeszcze normalne silniki benzynowe. Ciekawe jak długo będą dostępne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.