Skocz do zawartości

Jakie macie auta do ciągnięcia przyczepy DMC 1500kg w kat B?


Klarisa23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Moi drodzy, mam upatrzoną przyczepę o dmc 1500kg, proszę podajcie modele aut, ktorymi ją ciagniecie w zakresie kat B.  Szukam cały dzień, ale ciężko znalezc info z konkretnymi modelami. Jedyne co wyczytalam to to, ze bardzo się trudno zmieścić w określonych przepisami zakresach. Zasady obliczeń, aby poruszać się zgodnie z przepisami juz zaznajomione :) w tym problem, ze przy tym dmc jedno mi wyklucza drugie i nie mogę znalezc holownika?

Blagam pomóżcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. 
Moi drodzy, mam upatrzoną przyczepę o dmc 1500kg, proszę podajcie modele aut, ktorymi ją ciagniecie w zakresie kat B.  Szukam cały dzień, ale ciężko znalezc info z konkretnymi modelami. Jedyne co wyczytalam to to, ze bardzo się trudno zmieścić w określonych przepisami zakresach. Zasady obliczeń, aby poruszać się zgodnie z przepisami juz zaznajomione w tym problem, ze przy tym dmc jedno mi wyklucza drugie i nie mogę znalezc holownika
Blagam pomóżcie
Żeby zmieścić się w 3500 kg to DMC auta musi być maksymalnie 2000 kg. IMO niewiele aut spełni ten warunek, a może i zadne. Chyba stary Focus i Passat miały takie DMC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wziąć pod uwagę również jeden z warunków kat. B  , a dokładnie mowa o MW holownika >= DMC przyczepy.
Jeśli to weźmiesz pod uwagę to obawiam się, że nic nie znajdziesz. Z tego tez powodu przy mojej Octavi (MW 1336 i DMC 1989) wziąłem przyczepę 1300kg.
Nie powiem, aby zawsze tym zestawem jechało się komfortowo.
Nie wyobrażam sobie zestawy Holownik + przyczepa 1500kg  < = 3500kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koczaj napisał:

Należy wziąć pod uwagę również jeden z warunków kat. B  , a dokładnie mowa o MW holownika >= DMC przyczepy.

Od bodajże 2013 r. tego warunku już nie ma bezpośrednio wyrażonego w ustawie o kierujących pojazdami (art. 6 ust. 1 pkt. 6), efekt implementacji dyrektyw unijnych, z lekka sprzeczny z Konwencją Wiedeńską... Gorzej będzie się wykłócać o to za granicą, bo dyrektywy nie stanowią bezpośrednio źródeł prawa, nawet w UE, wymagają implementacji przepisami krajowymi, a jest tu sprzeczność właśnie dyrektyw z Konwencją (państwa UE są jednocześnie sygnatariuszami Konwencji...) - pewnie i tak w UE oprze się o Konwencję, więc należałoby tego przestrzegać.  

Na pewno jednak warunek do bezwzględnego przestrzegania w państwach nie należących do UE, a będących stronami Konwencji (w Konwencji stoi to jak wół).  

Pisałem już, max. realna DMC cepy na B, żeby bez problemu znaleźć holownik spełniający wszystkie możliwe warunki bezstresowego i legalnego poruszania się po całej Europie, to 1400 kg. I wtedy elegancko wychodzi wszystko w każdą stronę i wszędzie. Są holowniki z MW (bez kierującego) minimum 1400 kg, DMC poniżej 2100 kg, mogące holować 1400 kg z najazdem. Do cepy 1450-1500 kg to już naprawdę wybór jest bardzo ograniczony, a w razie konieczności pociagnięcia czym innym, będzie trudno znaleźć "zastępstwo" (przy DMC cepy 1500kg MW holownika bez kierującego musiałaby być 1500 kg, DMC 1995-2000 kg [w Polce ze względu na przelicznik 1,33 tyle wychodzi], na haku min. 1500). 

X-trail 2.0 benzyna może mógłby się zmieścić w w/w. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak też myślałam, że będzie ciężko, w takim razie chyba rozważmy kod 96. Może wydać się smieszny ten mój upór na konkretną przyczepę, ale to moj wymarzony układ i okazja w dobrej cenie Beyerland sprinter 470tkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Ja mam avensis kombi ponad 1400kg masy własnej i dmc 2000kg. W dowodzie przyczepa 1500kg z hamulcem, więc spełnia kryteria. Jestem na etapie wyboru przyczepy, oczywiscie wolalbym jak najwiekszą z uwagi, ze póki co w sezonie bedzie robic tez jako nocleg na dzialce, gdzie bedziemy przebywać dość często. Nie mam nic do niewiadowek, ale w czworkę przyczepa lekka typu bedzie za mała. No i chcialbym się moc wyprostować mam 189cm, a najwieksze ncross 185cm.  Zatem musze patrzec na zachodnie, wieksze przyczepy. Martwi mnie tylko czy silnik (147km benzyna wolnossaca) nie jest za słaby. Co myślicie? Nie oczekuje dużego zapasu mocy komfortu i przyspieszenia, a poza tymj z przyczepa się jezdzi spokojnie. Mimo wszystko czy dmc 1500 to nie jest za dużo dla mojej konfiguracji? Masa własna przyczepy może przekraczać po załadunku 1300kg. Mogę celować w mniejsza, ale chciałbym możliwie duża. Jakie Wasze zdanie DMC 1100-1300 będzie chyba rozsądniejsze niż 1300-1500, ale czy ten większy rozmiar auto nie da rady czy będzie żółwiem, ale da radę?

Edytowane przez Lunarii (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lunarii szukaj czegoś lekkiego typu Sterckeman albo inne Francuzy, bo na południu Europy będzie bardzo ciężko z przyczepą 1300 - 1500 dmc przy tym silniku. Ja Foresterem 158km ciągnąłem przyczepę 1350 dmc i pod górkę nad Makarską do tunelu sv.Jure na jedynce jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się przyłączyć do dyskusji bo własnie jutro wybieram się po cepke 1200dmc, a moj holownik to outback '05 2.5 165KM - Twój wpis o targaniu podobnej przyczepy na CRO zbija mnie całkowicie z tropu.

Czy aż tak forkowi brakowało czy może z nim coś nie tak, czy może faktycznie nasze boksery się do holowania nie nadają? 

BTW Subaru outback 2.5 ma 1940 DMC i 1500 dmc przyczepy

Edytowane przez s1avek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.