Skocz do zawartości

Camper zadbany czy do remntu?


Lpdosts

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 minuty temu, Lpdosts napisał:

jasne stała gadka tylko w takim razie jak zaczać nie majac 100tys na koncie?:) trzeba szukać rożnych opcji dlatego rozmyślam

Mając 100tys też nie ma w czym wybierać niestety takie życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę jak z przyczepami czy wydasz 20k czy 40k to nie masz pewności że nie będzie nic do roboty. Aczkolwiek ryzyko się zmniejsza wraz z wyższą ceną bo kupujesz coraz młodszy egzemplarz. Gadałem w tym roku ze starszym Panem co kupił kampera za 60 tyś i był to Ford z 2002 roku to powiedział mi że wszystkie jakie widział za cenę poniżej 50k były do kapitalnego remontu a obejrzał jak powiedział ok 25 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało optymistycznie... ale własnie z tego względu zastanawiam się czy nie lepiej kupić tańszego jak najlepszego przeznaczając z góry ok 20 tyś na remont, wiem że w niektórych sytuacjach pewnie 20 tyś to mało a w niektórych wystarczająco żeby doprowadzić go do fajnego stanu. Złotego środka nie ma i to jest nie fajne :P. Ale dzieki :)

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Lpdosts napisał:

mało optymistycznie... ale własnie z tego względu zastanawiam się czy nie lepiej kupić tańszego jak najlepszego przeznaczając z góry ok 20 tyś na remont, wiem że w niektórych sytuacjach pewnie 20 tyś to mało a w niektórych wystarczająco żeby doprowadzić go do fajnego stanu. Złotego środka nie ma i to jest nie fajne :P. Ale dzieki :)

?

Tylko że kamper za 20-30tys to będzie stare Ducato/transit i jazda tym raczej nie będzie przyjemnością

Za 50tys jest szansa na 2gen, co ma znaczenie w komforcie podróżowania jak i ew awaryjności

Przy przyczepach nie ma takiej różnicy, bo 5 czy 30letnia prowadzi się podobnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl stylem ale to nie wszystko.  Pytanie zadałeś zbyt ogólnie i nieprecyzyjnie - kamper to szerokie pojecie
Aby odpowiedzieć  i doradzić to 1  sprawa  - jaki to ma być  kamper ?    alkowa,   integra,  van ?   
Jakiego silnika oczekujesz, jakiego oczekujesz komfortu jazdy , jakiego komfortu bytowania ?  Jaki styl karawaningu preferujesz - kempingi czy na dziko ?
Czy da się zacząć kamperową przygodę z tym budżetem ?   Zaraz zostanę pewnie skrytykowany - ale  odpowiem TAK da się 
Kolejna odpowiedź/rada  jak to zrobić  jest możliwa dopiero po określeniu preferencji i oczekiwań bowiem  na co innego należy zwracać uwagę i inaczej należy kalkulować remont alkowy a inaczej klecenie vana - owszem podwozie i napęd   są wspólne ale cała reszta rożni się znacząco :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof jak zwykle zaczyna wszystko od korzeni . I to w zasadzie jest właściwa droga do sukcesu

Najpierw co chcemy, potem co umiemy, jakie możliwości mamy i budżet. I po analizie wybieramy właściwą drogę przez mękę

 

A odnosząc się do tematu to wybór jest między zadbanym do remontu a zapuszczonym do remontu. Takich do jazdy nie ma

 

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W alkowie, integrze i półintegrze, buda jest tak samo zbudowana jak przyczepa kempingowa, czytaj: narażona na zaciekanie i gnicie. Takich niestety jest na rynku najwięcej i trudno nie będąc fachowcem znaleść jakąś perełkę. Natomiast Vany z reguły są szczelniejsze i większość ewentualnych wad występuje głównie na blacharce co łatwiej zdiagnozować. Z Twoim budżetem celował bym bardziej w vana. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.olx.pl/oferta/kamper-mercedes-karmann-CID5-IDFHqNE.html#2181c6b5c4;promoted

a co sadzicie o takich budach, zawsze mi sie marzył MB100 kiedyś mój tata miał busa i sie zakochałem w kształcie :) chodzi mi o to czy takie zabudowy karmann sa mniej narażone na zacieki? w sensie wydaje sie ze trudniej mimo wszystko ją uszkodzić.
tylko nie mówcie o silniku bo znam temat, chodzi mi o bude jak tam patrzycie na temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Lpdosts napisał:

https://www.olx.pl/oferta/kamper-mercedes-karmann-CID5-IDFHqNE.html#2181c6b5c4;promoted

a co sadzicie o takich budach, zawsze mi sie marzył MB100 kiedyś mój tata miał busa i sie zakochałem w kształcie :) chodzi mi o to czy takie zabudowy karmann sa mniej narażone na zacieki? w sensie wydaje sie ze trudniej mimo wszystko ją uszkodzić.
tylko nie mówcie o silniku bo znam temat, chodzi mi o bude jak tam patrzycie na temat

karmann w większości to laminat więc nie powinno być tragedii

oglądałem kilka - i u użytkowników i pod kątem zakupów i doradzenia i ogólnie do szczelności nie było uwag, marnie wyglądały w środku, ale to kwestia po prostu wieku i intensywnego używania

ostatni jaki miałem styczność z zewnątrz był jak nowy , na VW LT , szmata na mokro wystarczyła do pełnego blasku, w środku czuć było że lata świetności już minęły, ale zima spędzona na ciężkiej pracy opłaciła się

MB100 - milion błędów i 100 na dokładkę - oczywiście to bardziej żart bo jak wszędzie są zwolennicy i przeciwnicy

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lpdosts

Jeśli  stawiasz na "prawdziwego" kampera, masz 45 i jesteś złotą, albo choćby srebrną łapką, do tego masz czas i miejsce to możesz mieć coś bardzo fajnego. Jeśli z kolei masz 25 a do tego żadnych możliwości własnoręcznego dłubania, bo nie potrafisz, nie masz czasu czy miejsca,  to wówczas będziesz miał kupę złomu.

Osobiście, nawet przy 45 bym szedł w blaszankę.  A jaką? Możesz szukać czegoś gotowego, raczej z jakiejś własnej produkcji, albo kupić zdecydowanie nowszego busa i powoli zabudowywać. Najpierw wstawić wersalkę i starą szafkę, a jak będzie kasa to powoli perełkę można stworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cathay napisał:

@Lpdosts

Jeśli  stawiasz na "prawdziwego" kampera, masz 45 i jesteś złotą, albo choćby srebrną łapką, do tego masz czas i miejsce to możesz mieć coś bardzo fajnego. Jeśli z kolei masz 25 a do tego żadnych możliwości własnoręcznego dłubania, bo nie potrafisz, nie masz czasu czy miejsca,  to wówczas będziesz miał kupę złomu.

Osobiście, nawet przy 45 bym szedł w blaszankę.  A jaką? Możesz szukać czegoś gotowego, raczej z jakiejś własnej produkcji, albo kupić zdecydowanie nowszego busa i powoli zabudowywać. Najpierw wstawić wersalkę i starą szafkę, a jak będzie kasa to powoli perełkę można stworzyć.

lubie majsterkować, zrobilem 2 remonty mieszkań od 0 wiec mysle ze moje rece sa sprawne :D tylko nie lubie mechaniki samochodowej ale wszystkiego idzie sie nauczyć. Co do tego czego potrzebuje to od 10 lat marze żeby zamieszkać w kamperze właśnie na koniec miesiąca kończę prace w polsce i wyjeżdzam do pracy do holandii żeby te marzenia spełnic :). Chciałbym zamknąć się w 50 tys żeby stan był "do mieszkania" a w trakcie spokojnie sobie coś tam dłubać, najbardziej przeraża mnie to, i boje się tego zalanego że będzie trzeba bude naprawiać a takie dłubanki nie przerażają mnie w ogole :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.