Skocz do zawartości

FENDT - zwiększenie DMC - pomocy?


bladys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, projekt Da Vinci napisał:

z tego co wiem, a przerabiałem t z autem, nie można zmienić masy pojazdu już zarejestrowanego. Poza tym dokładając drugą oś dokładasz również wagę. Pozamiatane

 

Można zmieniać, ale tylko w ramach pierwotnej homologacji. Jeśli przykładowo pojazd był homologowany na DMC od 1500 do 1700 z daną osią, to w tym zakresie jest możliwa zmiana DMC nawet w przypadku pojazdu już zarejestrowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem zrobić to z ciężarówką. Na takim samym podwoziu wychodziły auta od 7,5t do 9,5t i nie mogłem zwiększyć DMC ponieważ auto wyszło z kartą producenta na 7,5t dzwoniłem nawet do producenta, nie ma możliwości wykonania nowej karty i przerobienia masy całkowitej, sytuację przerabiałem osobiście, ale wszystko się zmienia i może z przyczepami jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jacek00 napisał:

Można zmieniać, ale tylko w ramach pierwotnej homologacji. Jeśli przykładowo pojazd był homologowany na DMC od 1500 do 1700 z daną osią, to w tym zakresie jest możliwa zmiana DMC nawet w przypadku pojazdu już zarejestrowanego.

no wlasnie ten model występuje w dmą 1700 lub 2000 w zależności od zamontowanej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem zrobić to z ciężarówką. Na takim samym podwoziu wychodziły auta od 7,5t do 9,5t i nie mogłem zwiększyć DMC ponieważ auto wyszło z kartą producenta na 7,5t dzwoniłem nawet do producenta, nie ma możliwości wykonania nowej karty i przerobienia masy całkowitej, sytuację przerabiałem osobiście, ale wszystko się zmienia i może z przyczepami jest inaczej.
No skoro producent nie dał kwitu to pozamiatane. Zaświadczenie od producenta to podstawa do zmiany DMC
no wlasnie ten model występuje w dmą 1700 lub 2000 w zależności od zamontowanej osi.
Ale zmienić os mogłeś tylko na etapie produkcji. Jeśli masz pojazd homologowany obecnie na 1700 i jeśli to był maks dla danej osi to niczego już nie zmienisz, no chyba że chcesz zmniejszyć DMC to powinno się udac. Zwiększenia DMC w takim wypadku zabraniają polskie przepisy. Już je wklejalem wcześniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak widziałem i czytałem. DMC nie można zmienić ani w jedną ani w drugą stronę ze względu na kartę homologacyjną  z jaką wychodzi pojazd od producenta, można tylko zmienić ładowność, ze względu na zmiany np po montażu hds-a zmienia się masa własna pojazdu i przez to zmniejsza się ładowność, ale tylko w zakresie do homologowanej DMC.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

tak widziałem i czytałem. DMC nie można zmienić ani w jedną ani w drugą stronę ze względu na kartę homologacyjną  z jaką wychodzi pojazd od producenta, można tylko zmienić ładowność, ze względu na zmiany np po montażu hds-a zmienia się masa własna pojazdu i przez to zmniejsza się ładowność, ale tylko w zakresie do homologowanej DMC.  Pozdrawiam

Ale my tu rozmawiamy o przyczepach kempingowych a nie o ciężarówkach z HaDeSem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maras napisał:

Ale my tu rozmawiamy o przyczepach kempingowych a nie o ciężarówkach z HaDeSem :)

 

16 minut temu, projekt Da Vinci napisał:

tak, przepraszam, ale przepisy obowiązują te same.☺️

Czyli w końcu co :D ? 
Stan faktyczny:

- przyczepa fendt 560 

- model występuje w dwóch wersjach dmc (w zależności od osi) 

- moja jest ta niższa.

- czy jest sens i szansa w ogóle podbijać do Fendt o jakieś dokumenty aby było to możliwe do zmiany w dowodzie PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maila zawsze możesz napisać, podaj nr vin i zapytaj jakie możesz mieć max duże dmc i tyle. Wszystko będziesz wiedział. Po co drążyć temat jakimiś hds’ami czy dokładaniem osi jak to nic nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przepraszam, ale przepisy obowiązują te same.
Tak przepisy obowiązują te same i jeśli w ramach pierwotnej homologacji masz możliwości podnieść DMC to jest to możliwe i zgodne z przepisami.

Przecież mnóstwo osób na forum podnosiło DMC na większe. Ja sam mam papier i tabliczkę z nowymi danymi i w każdej chwili mogę iść zmienić swoje DMC z 1300 na 1350 kg, czyli tak jak był fabrycznie homologowana maksymalnie moja przyczepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć w TYM miejscu opisałem jak ja zmieniłem DMC mojej cepki. Było to możliwe ponieważ nie było zmian konstrukcyjnych i wszystko odbyło się w ramach homologacji.

@bladys Kuba najlepiej napisz do Fenda podając w mailu VIN i zapytaj się czy jest możliwość zmiany DMC. Bez ich zgody / pisma/ zaświadczenia nie ruszysz z tematem nawet o pół kroku :( a to będzie tylko pytanie z Twojej strony i sprawdzenie z ich strony. Jak napiszą Ci, że się da...to na pewno napiszą Ci też cenę jaką sobie życzą za oficjalne pismo 

Ale samo pytanie przecież NIC Ciebie nie kosztuje :) 

Edytowane przez Jaśki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

Ja tyż zmieniałem dmc. Z 1300 na 1350 bo taki był możliwy max, ale ode wychodziły od 1250-1350 i w tych widełkach można się kręcić i w jedną i w drugà

Dokładnie jak u mnie. Moja cepa była homologowana na 1250-1350 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.