Skocz do zawartości

FENDT - zwiększenie DMC - pomocy?


bladys

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam Cepke FENDTa 560 2019

Moja przyczepa ma DMC podstawowe 1800 (występowały ze zwiększonym dmc 2000) i po jednym sezonie trochę ja doposażam i chciałabym zmienić dmc na 2000 bo wiem ze można. Jednak nie bardzo mi się uśmiecha wymieniać oś na wzmocnioną ( to jest ponoć warunek FENDT). 
ktos spotkał się kiedyś z taką sytuacją? Ktoś kiedyś działał z FENDTem w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Możesz podnieść max co umożliwia oś. Podejrzewam że podniesienie ja 2000 wiązało się z zamówieniem budy na innej osi, teraz już po ptakach. Nawet wymiana osi nic nie da, przepisy tego zabraniają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacekzoo napisał:

Możesz podnieść max co umożliwia oś. Podejrzewam że podniesienie ja 2000 wiązało się z zamówieniem budy na innej osi, teraz już po ptakach. Nawet wymiana osi nic nie da, przepisy tego zabraniają

Gdzieś kiedyś widziałem ze fendt zgodził się komuś na taki myk. Tylko nie moge tego znaleźć nigdzie dlatego podrzuciłam temat tutaj. Bo to fendt musi dać oświadczenie o zwiększaniu DMC I nowa tabliczkę  do 2000 i z tym lecę na przegląd a potem do wydziału zmienić dowód 

1 minutę temu, Daniel DJR napisał:

Gdybyś miał 2 osie to łatwiej manewrować wagami.

No wiem... ale mam jedna i coś muszę wykombinować ? bo  jak dołożyłem AKU, mover, klimatyzacje to już było kiepsko.  A teraz jeszcze zmieniłem bojler z TT2 n BGE10 i dokładam panel na dach to boje się ze na pusto będę ponad miał 1800 ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bladys napisał:
No wiem... ale mam jedna i coś muszę wykombinować  bo  jak dołożyłem AKU, mover, klimatyzacje to już było kiepsko.  A teraz jeszcze zmieniłem bojler z TT2 n BGE10 i dokładam panel na dach to boje się ze na pusto będę ponad miał 1800

Fendt może się zgadzać, tylko że polskie przepisy zabraniają. Maksymalnie możesz podnieść do wartości na jaką dany pojazd z daną osią był homologowany. I koniec. Zmiany konstrukcyjne tylko w ramach pierwotnej homologacji.

Masz o tym napisane w Rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach:

Załącznik nr 2, dział II:
§ 3. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZdzislawW napisał:

Kolego ja przerabiałem temat z fendem.Bardzo pomocni .Napisz do nich podaj vin i otrzymasz odpowiedź jakie max.DMC możesz otrzymać.

Masz jakiś kontakt bezpośredni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.