Skocz do zawartości

Ładowanie aku podczas jazdy


marecki88

Rekomendowane odpowiedzi

Ahoj!

Mam w swoim busie dwa giganty po 30kg i 100ah. Na światło, pompkę wody i przetwornicę do laptopa starczają mi na cały sezon - ok 20 noclegów na dzikusa. Teraz dochodzi webasto i pewnie jakiś tv i konsola na kolejny sezon (dla dzieci). Nabicie takiego aku zwykłą ładowarką to 1,5 doby... Wiem, że są patenty na spięcie tego w bezobsługowy układ i ładowanie tego podczas jazdy. Może są jakieś gotowe produkty (ładowarka, wyświetlacz z poborem prądu i poziomem naładowania aku)? Jestem zielony w tych tematach, ale może ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie jak to zrobić :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

45 minut temu, marecki88 napisał:

Ahoj!

czołem :sciana:

poszukaj na forum , były tematy i schematy  jak podpinać drugie aku po rozruchu silnika

w dużym skrócie to dajesz automat do świateł (załącza światła np dzienne albo mijania po pojawianiu się napięcia ładowania z alternatora), ten automat załącza stycznik który spina razem plusy obu aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat do świateł to chyba nie, bo on rozłącza się jak się włącza normalne światała. Rozumiem, że wtedy alternator ładuje wszystkie aku (samochodowy plus dwa żelowe)? Czy to nie za duże obciążenie? Myślałem, że są jakieś gotowe sprytne ładowarki, które po prostu wpinam w 12v auta i które się załączają jak jest ładowanie. Będę wdzięczny za wszelkie linki :) Bo jak już pisałem dla mnie to czarna magia. Przegrzebałem forum, ale niewiele mi to rozjaśniło temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o modulik który robi to :

Funkcje urządzenia:

- automatyczne włączanie świateł dziennych po uruchomieniu silnika, w chwili gdy napięcie w instalacji wzrośnie powyżej 13,5V

- wyłączenie świateł dziennych po wyłączeniu silnika