Skocz do zawartości

Ładowanie aku podczas jazdy


marecki88

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to jakiś pomysł. Niemniej ja też lubię proste rozwiązania :) To wszystko wydaje mi się zbyt dużą rzeźbą. Moduł, przełącznik, okablowanie i pierdoły to zrobi mi kolejne 1000zł. Wpadłem na pomysł żeby z przetwornicy ładować na dwie ładowarki automatyczne. Plus jest taki, że wszystko już mam. Mogę to wpasować na stałe i odpalać przetwornicę guzikiem z kabiny. Przetwornica ma zabezpieczenie, więc nawet jak zapomnę wyłączyć to powinna się rozłączyć i piszczeć zanim padnie aku w aucie. Do tego woltomierze na każdy aku żeby wiedzieć ile gdzie jest prądu. Co o tym myślicie?

Edytowane przez marecki88 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podwójna przemiana napięcia dc- same straty. Jak przetwornica odłączy to już raczej silnika nie uruchomisz. Fabryczny separator i połączyć oba akumulatory na stałe równolegle?

Automat dziennych steruje przekaźnikiem dc i jakaś żarówka(albo kilka równolegle) h4 100W jako ogranicznik prądu w szereg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinujcie z żarówkami czy innymi wynalazkami. Regulator do solara za kilkadziesiąt złotych i będzie ok.

Gdzieś tu na forum znalazlem schemat (w załączeniu). Link do wątku :

 

https://forum.karawaning.pl/topic/25192-pod%C5%82%C4%85czenie-akumulatora-pomoc-dla-opornych/&share_tid=25192&share_fid=62777&share_type=t&link_source=app

 

Podłączenie akumulatora- pomoc dla opornych :)

 

f9e8483c99ea6ed273c4516d455ca86c.jpg&key=9e6a26412e77f6257ea46c0544e8e3bf8ab08113f85171f2d1f36a38b759a047

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, chris_66 napisał:

Myślisz że autor wie czego chce

Sugerowałem się tytułem wątku tak jakby.  A co autorowi chodzi po głowie ....  hmm.... kurde z wróżbiarstwa i jasnowidzenia słaby jakoś taki jestem ?

 

5 minut temu, danielpoz napisał:

To coś zmienia? 

 

Nie wiem... konieczność montażu ogniwa fotowoltaicznego na dachu?  Zgaduję teraz bo nie wiemy czy autor takowy u siebie na dachu ma.

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, danielpoz napisał:

Mówimy o zastosowaniu regulatora do ładowania aku z alternatora

Kilka pytań: 

- jakie napięcie wyjściowe daje ogniwo fotowoltaiczne podczas ładowania (chodzi mi o napięcie na zaciskach ogniwa podłączonego do regulatora)

- jakie napięcie daje alternator podczas ładowania akumulatora (pracy w pojeździe )

- czy te napięcia są zbliżone do siebie? Jeśli nie są to czy ma to jakieś znaczenie dla regulatora mppt, i czy ma to znaczenie dla regulatora pwm? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, PolariS napisał:

Kilka pytań: 

- jakie napięcie wyjściowe daje ogniwo fotowoltaiczne podczas ładowania (chodzi mi o napięcie na zaciskach ogniwa podłączonego do regulatora)

- jakie napięcie daje alternator podczas ładowania akumulatora (pracy w pojeździe )

- czy te napięcia są zbliżone do siebie? Jeśli nie są to czy ma to jakieś znaczenie dla regulatora mppt, i czy ma to znaczenie dla regulatora pwm? 

Nie doczytałem ze chodzi o regulator ładowania akumulatora,  zamiast solara, jaki typ tego regulatora ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o czymś takim LS1012EU. Ale na razie zrezygnowałem z ładowania aku przyczepy z alternatora, zostaje 230V i alternatywnie solar.

Mam solar 100W z innym regulatorem MPPT - czeka na montaż.

Wracając do pytań:

Napięcie solara u mnie 0 do ok. 20V bez obciążenia. W kontekście tematu ważne jest napięcie we regulatora, zależnie od typu może być do 100V

Napięcie alternatora, zależnie od typu akumulatora, typowo do 14,7V

 

Przy podpieciu 2go akumulatora najważniejsze jest by podczas rozruchu auta nie ciągnąć prądu z akumulatora w przyczepie (prąd kilkaset A chwilowo)

Kolejna sprawa to napięcie i prąd ładowania jest zależny od stopnia rozładowania i typu akumulatora.

Z powyzszych powodów nie można wprost bez separacji połączyć 2 aku w aucie i przyczepie.

 

 

3098071a7ac2c2476e1a27043892ed4c.jpg&key=57d554051f984456e3e6b057edc4957e365696c974a479fdc21659d386766994

 

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MichuP napisał:

nie można wprost bez separacji połączyć 2 aku w aucie i przyczepie.

To się zgadza,  tylko temat dotyczy busa / kampera.  Tutaj nie ma ograniczenia w postaci gniazda łączącego auto-przyczepa więc nawet brak separatora przy przewodach o odpowiednim przekroju ten problem nie będzie tak groźny (przepływ wsteczny prądu od aku dodatkowego do rozrusznika) Bez separacji jest ryzyko że nie będzie na czym odpalić auta. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.