Skocz do zawartości

Camper & Caravan Show 2019


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Zulos napisał:

No to podziel się informacją, którym to zabudowiczom obecnie Fiat dostarcza silnik 2.0, bo ja nie znalazłem żadnego... Chyba, że jakiś niszowy, albo ja coś źle szukam...

 

Ale to ja pytam który Ducato miał ostatnio 2.0? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

Ogólnie prawie same minusy po przesiadce z budy :-]

Kurna to nie jest kubeł zimnej wody na głowę tylko beczka:jump:. Dobrze że tego nie czyta moja żona, bo ona woli przyczepę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, danielpoz napisał:

Ale to ja pytam który Ducato miał ostatnio 2.0? 

No to ja już w takim razie nie wiem otsoo chooziii... Najpierw zakwestionowałeś, że akcyza robi różnicę w cenie podając stawkę 3.1%, a ja odpisałem, że 3,1% może nie robi różnicy, ale 18,6% to i owszem, bo już teraz nie kupisz wydaje mi się żadnej zabudowy na Ducato/Citroenie (pewnie z 90% zabudów) z silnikiem 2.0, więc ta akcyza zawsze zrobi różnicę. To jest 40 tysi w przypadku najtańszych kamperów. Zostaje tylko Ford i VW w zasadzie. O ile na Fordach jeszcze trochę zabudów się robi, o tyle VW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, danielpoz napisał:

Chodzi o to że cytryny i pugi jeszcze nie tak dawno były oferowane z 2.0. Ducato od dawna jest 2.3

Były chyba do końca 2019 roku. Obecnie są z silnikami 2.2 HDi jedynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - Ducato jedynie 2.3, Citroen/Peugeot 2.2 i tylko w zasadzie Ford zostaje z 2.0. I w sumie nie ma co się dziwić cenom. 100 tys. zł kosztuje sam samochód, do tego zabudowa, a jeszcze 40% w podatkach... Masakra... Ale ceny przyczep tez już są chore...

A czy ktoś wie co ze słynnym Affinity? Się produkuje, się sprzedaje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem VW 2.0 TDI bym nie kupił kampera. Wiem jak Sharan znosił długie podjazdy w Grecji.. trzeba bylo obserwowac temperature oleju.. i to wszystkie VAGoskie motory maja ten problem. Mocy multum ale oddawanie ciepła spitulili. Z Fordami bym uwazal bo zaliczyli w 2019 kolejna wtope z wtryskami. Serii AB chyba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Suzu4x4 za Twoją opinię. Tak więc u mnie jeszcze kilka lat z aktualną budą i w międzyczasie trzeba będzie samodzielnie zrobić blaszaka. Czy nowy czy używany to jeszcze do zastanowienia. Ale na pewno będę szukał z 4x4.

Najgorsze jest to, że jak raz zrobiłem sobie kalkulacje ceny na merca z dobrym silnikiem i 4x4 to wyszło katalogowo jakieś 200 tyś :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bw81 napisał:

Zapomniałeś dopisać o różnicy w  kwocie ubezpieczenia i koszty serwisu samochodu - olej, klocki etc. ;) 

Tutaj porównanie ubezpieczenia i serwisu dużego drogiego suva i nowej budki może wyjść zdecydowanie na korzyść kampera. Oczywiście trzeba jeszcze wtedy doliczyć koszt utrzymania jakiegoś auta do jazdy do pracy czy zakupy.

Ubezpieczenie nowego kampera przy zniżkach to kwota od ok 2800-3500 do 4500 - przy kwotach do 300.000zł - w zależności od regionu. Czyli kwota podoba do holownika. Nie wiem ilu kamperowiczów robi przeglądy później niż w 3 roku w salonach danej marki, pewnie poniżej 5%. Także czy to ford czy fiat to wymiana oleju, filtra i pewnie klocki po 50-60K km.

Ja w odróżnieniu od Suzu, będę twierdził, że da się kupić używanego kampera - nie koniecznie trzeba mieć na start 250.000zł, oczywiście przesiadka z nowej budki na 10-12-15 letniego kampera nie będzie rewelacją, ale jest to do zrobienia, kwestia cierpliwości w poszukiwaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lbuster napisał:

Ale na pewno będę szukał z 4x4.

Uuu.. to tanio nie będzie ;)

robiłem rozeznanie na targach dla kolegi który zastanawia się nad  blaszakiem 4x4 taka np Lastrada na Sprinterze 4x4 cena ok 150.000e

Najtańszy z 4x4 był Karmann na Transicie , ceny od 52 tyś e.

https://www.karmann-mobil.de/unsere-campingbusse/dexter-560-4x4/

 

8 minut temu, maarec napisał:

(...)

Ja w odróżnieniu od Suzu, będę twierdził, że da się kupić używanego kampera - nie koniecznie trzeba mieć na start 250.000zł, oczywiście przesiadka z nowej budki na 10-12-15 letniego kampera nie będzie rewelacją, ale jest to do zrobienia, kwestia cierpliwości w poszukiwaniach.

oczywiście że się da  tak samo jak da się kupić suchą dwudziestoletnią angielkę :-]

wszystko kwestia ilości wolnego czasu i samozaparcia :rolleyes:

miałem na myśli utrzymanie  standardu  z zestawu współczesny średniej klasy holownik + w miarę świeża buda 

czyli klima w kabinie, jako taka dynamika, działająca lodówka, ogrzewanie, spanie dla min 4 osób bez konieczności składania stolika,  sucha niezniszczona zabudowa bez śladów ingerencji 

a przesiadka z kilkuletniej budy na nastoletniego kampera z utrzymaniem tego standardu no cóż ... zapewne jest możliwa ale mi się nie udało .

w zeszłym roku śledziłem długo ogłoszenia i za Ducato II z końca produkcji z silnikiem 2,8 JTD i klimą (biały kruk)  trzeba było dać nierzadko ponad 100 tyś , za Ducato III przedliftowe z klimą w ładnym stanie i pod 170 tyś, za Ducato III po lifcie ceny dochodziły pod 200 tyś. Transity fakt trochę tańsze,  oczywiście wszystko też zależy też od marki zabudowy.

może teraz jak nastąpi wysyp nietrafionych inwestycji po koronie to będzie łatwiej ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Uuu.. to tanio nie będzie ;)

Wiem :( 

Ale ja na tą chwile chcę sam robić zabudowę - nie wiem, ile taniej to wyjdzie. Na pewno nie zabulę za zabudowę dodatkowo 18,6% frycowego - debilny przepis :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maarec napisał:

Tutaj porównanie ubezpieczenia i serwisu dużego drogiego suva i nowej budki

Marek, ale na codzień nie będę jeździł kamperem tylko samochodem. Jeśli robię rocznie 50-60 tyś km solo to te 5-6 tyś km z przyczepą nie wpłyną znacząco na koszt serwisu.

Moim zdaniem porównanie ubezpieczenia 1:1 czyli kampera do przyczepy a nie kampera do samochodu i przyczepy ma tylko sens.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lbuster napisał:

Na pewno nie zabulę za zabudowę dodatkowo 18,6% frycowego - debilny przepis :mlot:

Po raz n-ty już znowu zapowiedzi unormalnienia akcyzy - jak za każdej kadencji każdego sejmu i zawsze na gadaniu się skończyło:

https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-rzad-uderzy-w-kierowcow-chce-wyzszej-akcyzy-na-auta-uzywane,nId,4732910

Ale już tak nerwowo szukają kasy, że może - jak to sobie poobliczają - rzeczywiście zmienią system i naliczanie będzie od wieku i normy emisji spalin, a nie debilna granica 2.0 i akcyza 6-krotnie do góry.

Chyba rzeczywiście to jest system z 1989 r., gdzie auta powyżej 2.0 były dobrem szczególnie luksusowym dla krezusów, których trzeba było zdoić z kasy.

Gdyby tak się stało i akcyza za powiedzmy 2-letniego kampera na 2.3 l Ducato wynosiłaby 6% zamiast 18,6, to ceny by legutko może tąpnęły, a jeśli rzeczywiście za te 2 lata będzie więcej ogłoszeń na kampery z boomu COVIDowego, to może warto poczekać...

No cóż - ja jeszcze czekam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.