Skocz do zawartości

Problem z podłączeniem kabli.


leberek89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Jestem użytkownikiem przyczepy hooby clasic 93r . Mieszkam za granicą i tu też wychaczylem przyczepę od pierwszego właściciela.  W tym roku wybrałem się nia z belgii do kochanej Ojczyzny ... spędziłem super wakacje nad jeziorem . Niestety kiedy wracałem strzeliła mi opona najpierw z lewej strony później z prawej wszystko miało miejsce na autostradzie w Niemczech... ale do rzeczy pękło nadkole i wyrwalo kable elektryczne z głównej skrzynki . Już pozmienialem na nowe ale niestety nie mogę dojść gdzie który podłączyć.  Był by ktoś w stanie jakoś pomóc?? Dodam ze mam problem z dwoma kablami 2.5 po 2 żyły.  

20180908_162728.jpg

20180908_162720.jpg

20180908_162732.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat nie bardzo ma odzew. Na początek szczerze współczuję dwóch kapci i szkód. Nie wiem czy już problem ogarnąłeś ale spróbujmy przeprowadzić jakąś małą analizę która może Ci pomóc.

Na pierwszym zdjęciu widzę jakiś zasilacz (energoblok) podzielony na dwie części: ta po lewej 12 V z opisem eingang (wejście) i ausgang (wyjście), po prawej 230 V bo widzę dwa podłączenia z typowymi kolorami kabelków i oznakowanie uziemienia.

Na drugim zdjęciu jakiś "pajączek" (rozdzielacz) raczej 12 V bo: typowe kolorki kabli (czerwony i czarny lub niebieski ale gdzieś tam pojawia się też biały, zielony i żółty.

Na trzecim zdjęciu widzimy główne wejście i kabel do cepki (albo wyjście 230 V pod markizę) który jak sądzę wchodzi/wychodzi do/z energobloku z prawej strony oraz dwa kable z trzema żyłami, dwa podłączone do wspólnej kostki, a uziom tylko skręcony wspólnie - wszystko wskazuje na podłączenie czegoś do 230 V.

A teraz pytania: - na którym zdjęciu są te dwa kable?; - co nie działa bo mniemam, że już jakieś próby zrobiłeś?.

Nie wiem na jakim etapie znajomości elektryki jesteś i przepraszam jeżeli napisałem jakąś oczywistą oczywistość. Jeżeli dalej walczysz to spróbuj trochę bardziej rozszerzyć horyzonty. Drogą dedukcji albo pomiarów może osiągniesz sukces.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć . Niestety nie ogarnąłem i mam możliwość tylko w weekendy bo przyczepa stacjonuje daleko od miejsca zamieszkania ... dziękuję za odzew . Pierwsze zdjęcie ok . Drugie zdjęcie to wyglądało tak że przed moim grzebaniem jeden kabel groby (230 v tak myślę) był podłączony pod  pajaczek natomiast drugi jego koniec został wyrwany.  Długość pasuje i do głównej skrzynki i do zdjęcia 3. Drugi kabel też gruby nie wiem gdzie był bo w całości nawija się na koło podczas strzału opony. Też jest długi i starczy tak jak pierwszy . W pajaczku  są ślady które wskazują na podłączenie jeszcze  2 kabli.  Trzecie zdjęcie to dokładnie wejście 230 do cepki. A te kable  luzem to zdjalem puszkę w której były schowane i na tej puszce też jest dziurka gdzie widać że był podłączony jeszcze jeden kabel . Myślę że jestem za cienki żeby to naprawić.  Mam kolegę elektryka może znajdzie chwilkę żeby pomóc zobaczymy...  pomogło by zdjęcie oryginalnej elektryki z tego modelu ale na necie nic nie ma tylko po przerobkach . Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim zdjęciu jest rozdzielacz od instalacji samochodowej,

biały i biało czerwony przewód to będą obrysówki

Niebieski czarny i czarno czerwony wygląda jak coś dołożonego, może zasilanie lodówki pompek, trzeba sprawdzić

Reszta miernik i sprawdzać 

Te potrójne mogą być do kranów 

edit dopisałes że to 230v 

 

 

W zasilaczu masz po lewej wyjścia 12v

Po prawej wejście napięcia 230v i wyjście ?

Może ktoś ma taki zasilacz to napisze

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rozdzielacza z drugiej fotki na 90% nie szło 230v

Być może od zasilacza było tam pociągnie 12v do instalacji przyczepy

Ściągnij sobie rozpiskę wtyczki do auta z kolorami kabli i zobacz pod co podpięte są przewody idące do przyczepy

O ile dobrze widzę (na tel) to masz tam podpięte pod biały (masa) i przeciwmgielne (niebieski)

To częste rozwiązanie do zasilania urządzeń przyczepy 12v 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, leberek89 napisał:

A czy możliwe że pod ten rozdzielacz przychodzi 230 v ? Czy może z tej głównej skrzynki z 12v i tyle że groby kabel 

W fabrycznych (oryginalnych) połączeniach nie miesza się na jednej listwie połączeniowej 230 i 12 V. Tak masz np. na energobloku (zasilaczu) - osobno 12 V i 230 V (lewa i prawa część).

"A te kable  luzem to zdjalem puszkę w której były schowane i na tej puszce też jest dziurka gdzie widać że był podłączony jeszcze jeden kabel."  - dla mnie to raczej oczywiste, trzeba do tych kostek podłączyć jeszcze jeden kabelek trzy żyłowy, wszystko wskazuje na to, że z zasilaniem 230 V i będą działać dwa urządzenia na 230 V. Uwierz w siebie, nie trzeba być elektrykiem. Wystarczy najprostszy miernik albo czasami żarówki (na 12 i 230) na dwóch kabelkach żeby cóś sprawdzić. Prąd w kablach ma tylko dwa stany: zwarcie albo przerwa. 230 V to faza i zero. 12 to plus i minus. Chcieć to móc. Dasz radę! :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody w szarej izolacji (te grube) to na 90% zasilanie 12V. Brakujące 10% może oznaczać, że to zasilanie jakichś kinkietów na 230V bez uziemienia (tak miałem w Knausie). W przyczepie zazwyczaj da się sprawdzić który przewód do jakiego urządzenia idzie. To jedyne rozsądne rozwiązanie i nawet jak przyjdzie elektryk to zacznie od sprawdzenia, co jest na drugim końcu przewodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.