Skocz do zawartości

Znów płonąca przyczepa


ampere

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. Mam w Dethloffie z 1996 jeszcze więcej tych konektorków i zawsze przynajmniej dzień przed wyprawą odpalam pełny zakres urządzeń jakie mam 12/220V i obserwuję co się dzieje wraz z podłączonym holownikiem na parę godzin. Fakt że trzeba mieć na to warunki. Znam ten ból z tym grzaniem się kabelków, ale od kiedy robie takie testy obciążeniowe to jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te bardziej obciążone połączenia przerobić na normalne skręcane. Chyba że lubisz ryzyko i chcesz nazwać budę Notre Dame

Skoro coś się dzieje to trzeba zaradzić i rozwiązać problem a nie latać tego izolacją.

Przegrzane konektory raczej nie będą dobrze działać.

Ja bym wymienił kostkę na skręcaną i zapomniał o tym.

 

Konektory i wsuwki dobre są do montażu fabrycznego. Szybko i tanio, niekoniecznie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaśki napisał:

widać, że wszystko na konektorach

No u Ciebie to wszystko wygląda ładnie. Pytanie, czy Ty także jeździsz z lodówką na 12V? Ja praktycznie zawsze.

Wiesz, może Ci profesjonaliści cienko zrobili połączenia konektorów, ja już wielokrotnie mocniej je zaciskałem kombinerkami - tak mocno, że ciężko było je włożyć lub wyjąć.

4 godziny temu, niebieski napisał:

niekoniecznie, pobór był w normie, tylko grzało się przez luźne styki

Dokładnie, działało to jak bezpiecznik który się mocno nagrzewa, bo mała powierzchnia styku jednak nie miało się co przepalić i odciąć zasilanie. Oczywiście lodówka zawsze mi działała (utrzymywała temperaturę). Jeżdżę z zamrożonym mięsem i nigdy mi się nie rozmroziło, nawet po wielogodzinnej jeździe w upały z postojami.

 

55 minut temu, chris_66 napisał:

chcesz nazwać budę Notre Dame

:ok:

Ja się nawet nie zastanawiałem, jedyny błąd jaki zrobiłem to przy pierwszej awarii powinienem przełożyć oba przewody i plus i minus.

57 minut temu, chris_66 napisał:

Konektory i wsuwki dobre są do montażu fabrycznego. Szybko i tanio, niekoniecznie dobrze.

Dokładnie. Dla linii niskoprądaowych to rozwiązanie jest OK, ale jak już tam idzie kilka amperów to z czasem takie połączenie może się poluzować, zaśniedzieć i efekty widać na załączonym obrazku.

Ja się jeszcze zastanawiam, czy nie zmodyfikować świateł pozycyjnych. Tam na cepkę także idzie parę amper, w Maździe musiałem zwiększać bezpiecznik bo mi się przepalał po podpięciu przyczepki po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Czy według Was takie połączenie wysoko prądowe powinno być łączone na konektorkach?


Według mnie lepiej przy 13 pinowym połączeniu by było zezposrednio do lodówki.bez dodatkowych połączeń

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, klonik058 napisał:

Według mnie lepiej przy 13 pinowym połączeniu by było zezposrednio do lodówki.bez dodatkowych połączeń

To by był ideał, jednak chyba mało kto ma takie długie wiązki 13 żyłowe. U mnie od dyszla do lodówki jest dobre 5 metrów jak nie więcej a skrzynka rozdzielcza jest na samym przodzie jakieś 2 metry od dyszla. Ekonomia i waga też mają sporo do powiedzenia :( Dodatkowo, o ile dobrze pamiętam, to do lodówki mam przewód 2x4mm2 a w przewodzie 13 żyłowym jest 2x2,5mm2, tak więc jest jakaś korzyść łączenia przewodów.

Dlatego też nie rozumiem, dlaczego są stosowane konektorki a nie skręcane kostki, przecież czasochłonność jest podobna a koszt pomijalny :niewiem: Oczywiście nie do wszystkich przewodów tylko do tych od lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cały problem polega na zastosowaniu złego typu konektorow.

Warsztaty samochodowe (te na pokaz) stosują konektorow bardzo słabej jakości są robione z samej miedzi i są przy tym miękkie. 

Proszę zauważyć że nawet silniki movera są podłączane poprzez konektory tyle że są one odpowiedniej jakości i twardości. 

Paczka tanich miedzianych konektorów koszt ok 10 zł,  taka sama paczka pożądanych twardych konektorów już 40 zł 

Warsztaty szukają oszczędności. 

Niestety trzeba na to uważać konektory dobiera się odpowiednio do przekroju przewodu oraz prądu z jakim mają mieć do czynienia, na co wiele osób nie zwraca uwagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hodi77 napisał:

Panowie, cały problem polega na zastosowaniu złego typu konektorow

Heh, niedawno się dowiedziałem, że są dwa rodzaje:

1. na wsuwki z dziurką na środku, gdzie wystająca blaszka zapada się w tą dziurkę zabepieczając przed wypadnięciem

2. do gniazd przekaźników, gdzie wystająca na zewnątrz długa blaszka po włożeniu do gniazda zapobiega przed wypadnięciem z gniazda

A Ty teraz jeszcze tu mówisz o różnej jakości :hmm: Zapewne tak jest, te sprzedawane taniochy w większości miejsc są tak jak piszesz miedziane, w cepce przy lampach tylnych mam zastosowane takie srebrne. I wiesz, co Ci powiem? Tam także miałem problemy ze stykami i musiałem "poprawiać fabrykę".

Moim zdaniem czy jedne, czy drugie, zawsze będzie występował problem z odpowiednią powierzchnią styku, jak nie od razu, to po pewnym czasie może ten problem wystąpić. No przecież ja przejeździłem 3 lata na takim rozwiązaniu :mad:

3 godziny temu, hodi77 napisał:

Proszę zauważyć że nawet silniki movera są podłączane poprzez konektory tyle że są one odpowiedniej jakości i twardości.

Nie wiem, gdzie są na konektorkach, ja mam na przykręcanych oczkach

20190317_190038.thumb.jpg.fa534e098eaadf7507e6e74841d2edef.jpg

Na konektorkach są tylko przewody sygnałowe (nie wysokoprądowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, gdzie są na konektorkach, ja mam na przykręcanych oczkach

20190317_190038.thumb.jpg.fa534e098eaadf7507e6e74841d2edef.jpg

Na konektorkach są tylko przewody sygnałowe (nie wysokoprądowe).

 

W moverze Truma S są duże konektorki. Połączenia do silników.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, witus napisał:

W moverze Truma S są duże konektorki. Połączenia do silników.

Nie widziałem jeszcze dużych konektorków, ja w ogóle to amator pełną gębą :D

A przy okazji tego co napisałem powyżej

32 minuty temu, lbuster napisał:

Heh, niedawno się dowiedziałem, że są dwa rodzaje:

to przyjrzałem się pracy fachowców i oczywiście jest źle :mad:

Zastosowali konektorki żeńskie do gniazd przekaźników

image.png.bf51a388c300c5c8db6dd44f85a7faea.png

gdzie ta długa blaszka zapada się w gniazdo blokując wypadnięcie z niego

i zamontowali na konektorach męskich z "dziurką"

image.png.0e05cedbee3a4d9ead9a8576a8f68504.png

tak więc co tu powiedzieć???

Będzie Pan zadowolony :krzykacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, niebieski napisał:

tylko grzało się przez luźne styki

luźne a może zaśniedziałe - zaśniedziały styk konetora to opór który przy dużym prądzie przekształca się w grzałeczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, witus napisał:

 

W moverze Truma S są duże konektorki. Połączenia do silników.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

W moverach  truma cala centrala oprócz zasilania a w niektórych modelach również zasilanie jest na konektorach 9mm 

Edytowane przez hodi77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.