Skocz do zawartości

Jaka latarka czołowa?


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież zasilacz do tej ładowrki jest odłączny, a sama ładowraka ma z tyłu gniazdo na zasilacz. Wystarczy kupić zasilacz samochodowy z napięciem wyjściowym 3V.

 

(taki, który jest w stanie podać prąd o odpowiednim natężeniu, tam z tyłu ładowarki są napisane paametry jakie musi spełnić zasilacz)

Są uniwersalne, regulowane ale są trochę słabsze, chociaż na ile to jest istotne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 113
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

nie wiem za ile kupiłeś tą używkę ale jak dla mnie bez sensu :hmm:

 

za 97,80 zł BRUTTO masz nową NC1000 z gwarancją fakturą VAT i co najważniejsze wtyczką do zapalniczki na 12 V

 

http://ladowarki.com/porownanie-ladowarek-profesjonalnych-ni-mh-nc-1000-bc-1000-bc-700-mh-c9000-nc-3000

http://allegro.pl/ladowarka-everactive-nc-1000-plus-bc-700-bc-1000-i6995006962.html

 

jest sens oszczędzać parę złotych ??

 

Zwłaszcza, że Jacek weźmie to na firmę (prawda Jacku?) więc nie interesuje go brutto a netto i to jeszcze pomniejszona o dochodowy przecież. Tym bardziej nie ma co pchać się w używki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z paczkomatu odebrałem akukulatorki i czołówke, bardzo dobre wrażenie robi, porządnie wykonana. Nawet w dzień te 300lm ma kopa, wieczorem potestuje. Dzisiaj zamówiłem jeszcze tą ładowarke, nc1000. I będzie komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie o tą ładowarke, bo wyczytałem że na każde ogniwo można ustawić inny prąd ładowania. Im wyższy tym szybciej się ładuje. W takim razie jaka jest korzyść ładowania powolnego? Bo podejrzewam że jakaś korzyść jest bo inaczej daliby tylko szybkie ładowanie i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarki na 230 V to kiepski pomysł w moim przypadku, choć mam "przetwornicę". Moja latarka czołowa z marketu , ma akumulatory, ładowane złączem USB.

Tym sposobem mogę je ładować w samochodzie i w przyczepie. Całość kosztowała bodajże niecałe 40 zł !

post-3287-0-71010900-1509300926_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak na chłopski rozum w jakim sensie oszczędzam akumulator? Szybciej się zużywa przy szybszym ładowaniu?

Wysoki prąd ładowania skraca życie akumulatorków, czyli ogniwo straci swoją pojemność znacznie wcześniej niż deklaruje to producent, ogniwo wytrzyma mniej cykli ładowania i rozładowania.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoki prąd ładowania skraca życie akumulatorków, czyli ogniwo straci swoją pojemność znacznie wcześniej niż deklaruje to producent, ogniwo wytrzyma mniej cykli ładowania i rozładowania.

 

Z tym prądem to zbyt duże uogólnienie. Nie ma jednej złotej rady. Prąd ładowania zależy od konkretnych akumulatorów, ich pojemności itp. Sam wysoki prąd ładownia nie skraca żadnej żywotności. To ma miejsce w najtańszych i prymitywnych ładowarkach. ponieważ tam wysoki prąd ładowania powoduje większe nagrzewanie się akumulatorka przez co się on niszczy. Sam większy prąd w sobie niczego złego nie zrobi, o ile akumulatorów nie przeładujemy i nie przegrzejemy. Dlatego należy stosować nowoczesne ładowarki procesorowe, które sterują całym procesem ładowania. Ładują akumulatory optymalnym dla nich prądem i do tego nie doprowadzają do przeładowania i przegrzania akumulatorkam, bo przez cały proces ładowania akumulator jest monitorowany, mierzona jest temperatura itp.

 

Prawda jest też taka, że to nie wysokość prądu, a producent ogniwa ma znaczenie przy żywotności akumulatorków. Np w przypadku takich eneloopów producent nie narzuca żadnego prądu ładowania. Moje Eneloopy ładowane prądem 700 mA są letnie przez cały proces ładowania. Też nie widzę, aby taki prąd miał jakikolwiek wpływ na akumulatory, albo na ich żywotność.

 

Ja w ogóle spotkałem się z opinią, że akumulatory ładować właśnie większym prądem w takiej ładowarce procesorowej, bo w takim przypadku ładowarka szybciej wykryje moment pełnego naładowania akumulatorka, i szybciej skończy proces ładowania przez co nie dojdzie do przeładowania i przegrzania.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już kilkanaście ogniw padło, znacznie wcześniej niż powinno paść, fakt te niefirmowe padły wcześniej niż firmowe, ale w sumie różnica duża nie była. Te niefirmowe zazwyczaj mają znacznie mniejszą pojemność niż podana, ale tez kosztują połowę taniej - i tylko taka jest różnica. Natomiast nie robiłem statystyk czy to była śmierć od niskiego czy wysokiego prądu ładowania. W wszelkich instrukcjach jakie spotkałem zalecają używanie niskiego prądu ładowania, więc tak robię -   chyba że mi się śpieszy. Nie znam się na tajnikach konstrukcji ładowarek i ogniw, więc ufam, że ich kreatorzy się znają i bzdur w instrukcjach nie wypisują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.