Skocz do zawartości

Cywilizacyjny niedorozwój


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, BUMERANG napisał:

cyt: Ważne, że ogumienie Michelina wytrzymało ponad 6 barów, a w prawym przednim kole było już 6,69 bara.

U mnie przy odbiorze Knausa było nabite 6.5 BAR !!!

Nie zgadniecie jakiej marki miałem opony ?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Wiadomo, że Security :P 

 

1 minutę temu, lbuster napisał:

No to pozostaje Security, czy jak jej tam ;) 

Bingo :winner: 

 Dla Was :piwo: za to ,że wiecie jakie są najlepsze opony do przyczepy :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://tarnogorski.info/nowy-taryfikator-zbiera-zniwo-zabrane-prawo-jazdy-mandat-2000-zl-i-14-punktow/

Przy obecnym taryfikatorze powieje nudą w tym temacie :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maras, no ja musiałem iść w inną markę - wiesz, kryzys itp. :'( Nie dla mnie te topowe marki :( 

Tak czy inaczej, zaintrygowało mnie ostatnie zdanie:

Niektórzy twierdzą, że samochodowa opona wytrzyma nawet 10 barów, jeśli nie będziemy ruszać auta z miejsca. Tak naprawdę wiele zależy od konstrukcji opony (indeksów) oraz dodatkowych wzmocnień (extra load). Jest ogromne ryzyko, że opona zostanie rozerwana już przy ciśnieniu ponad 5 barów. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja niebezpieczna, choć z pewnością nie jest przyjemna.

:niewiem:

 

9 minut temu, witus napisał:

Przy obecnym taryfikatorze powieje nudą w tym temacie :(

Czy nie widzicie tu pewnej dysproporcji między zdarzeniami i karami:

 

Wyprzedzanie na przejściu lub przed nim – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

Niezachowanie ostrożności i spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym z następstwem w postaci poszkodowanego pieszego, rowerzysty itp. – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

Omijanie pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

 

Tym bardziej, że na pierwsze i trzecie wykroczenie można się załapać - zależy od interpretacji konkretnych sytuacji :(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, lbuster napisał:

@Maras, no ja musiałem iść w inną markę - wiesz, kryzys itp. :'( Nie dla mnie te topowe marki :( 

Tak czy inaczej, zaintrygowało mnie ostatnie zdanie:

Niektórzy twierdzą, że samochodowa opona wytrzyma nawet 10 barów, jeśli nie będziemy ruszać auta z miejsca. Tak naprawdę wiele zależy od konstrukcji opony (indeksów) oraz dodatkowych wzmocnień (extra load). Jest ogromne ryzyko, że opona zostanie rozerwana już przy ciśnieniu ponad 5 barów. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja niebezpieczna, choć z pewnością nie jest przyjemna.

:niewiem:

 

Budę odbierałem na początku maja i było już ciepło  i na takim ciśnieniu przeleciałem jakieś 400 km  i dobrze ,że nic się nie wydarzyło. W domu dopiero sprawdziłem i pierwsze wrażenie to było ,że manometr się zepsuł . Podłączyłem drugi i było wiadomo ,że to był sabotaż w fabryce wycelowany w biednego Polaka :)   Kartka  z produkcji naklejona od wewnętrznej strony okna z danymi przyczepy  miała  wyraźny znak czyli dwie litery PL .

Teraz mam inne opony moje ulubione , na których nigdy się nie zawiodłem Matadory oczywiście z indeksem C .   

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maras napisał:

Matadory oczywiście z indeksem C .   

To był mój drugi typ :)

@witus, pobiłem Ciebie, kto da więcej:

https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-jest-pierwszy-rekordzista-8200-zl-mandatu-55-punktow-karnych,nId,6295128

PS, to nie ja - ja mam inny kolor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, lbuster napisał:

@Maras, no ja musiałem iść w inną markę - wiesz, kryzys itp. :'( Nie dla mnie te topowe marki :( 

Tak czy inaczej, zaintrygowało mnie ostatnie zdanie:

Niektórzy twierdzą, że samochodowa opona wytrzyma nawet 10 barów, jeśli nie będziemy ruszać auta z miejsca. Tak naprawdę wiele zależy od konstrukcji opony (indeksów) oraz dodatkowych wzmocnień (extra load). Jest ogromne ryzyko, że opona zostanie rozerwana już przy ciśnieniu ponad 5 barów. Wbrew pozorom nie jest to sytuacja niebezpieczna, choć z pewnością nie jest przyjemna.

:niewiem:

 

Czy nie widzicie tu pewnej dysproporcji między zdarzeniami i karami:

 

Wyprzedzanie na przejściu lub przed nim – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

Niezachowanie ostrożności i spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym z następstwem w postaci poszkodowanego pieszego, rowerzysty itp. – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

Omijanie pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu – pierwszy raz: 1500 zł, recydywa: 3000 zł.

 

Tym bardziej, że na pierwsze i trzecie wykroczenie można się załapać - zależy od interpretacji konkretnych sytuacji :(

 

 

dysproporcje i babole jakieś są ale są też plusy wysokich mandatów.

W końcu można jako pieszy przejść przez jezdnie na przejściu a jako kierowca samochodu odczuwam ulgę że już nikt na mnie nie trąbi jak czekam na przejeździe kolejowym aż podniosą się rogatki  i zgaśnie czerwone światło :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Suzu4x4 napisał:

dysproporcje i babole jakieś są ale są też plusy wysokich mandatów.

W końcu można jako pieszy przejść przez jezdnie na przejściu a jako kierowca samochodu odczuwam ulgę że już nikt na mnie nie trąbi jak czekam na przejeździe kolejowym aż podniosą się rogatki  i zgaśnie czerwone światło :-]

 

I zgaśnie . Bo i o tym nie wielu pamięta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.