Skocz do zawartości

I oto jest, nowy holownik c4gp


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

:mlot: 1700, po 1,33 1691. Tylko kilogramy kilogramami, ale inaczej ciągnie się towarówke czy lawete niż budke. Jak holowałem lawete z passatem na plecach, masa realna ok 1800-1900kg było dużo lżej niż budkę 1300. 

A myślę że gdybym zapiął bude 250szer masa rzeczywista 1700, i jeszcze jakieś rowery na dach i 4os na pokład to już mógłby spuchnąć, mimo że wszystko w zgodzie z papierami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :) Sorry, za nieprecyzyjność.

To masz duży zapas więc na mój gust spokojnie możesz zapiąć 1500kg i będzie śmigać. Pozazdrościć.
Przypuszczam, że lawetę miałeś 2-osiową, a to inny rozkład mas i nacisk na hak wiec tu bym się dopatrywał różnicy w komforcie holowania a nie w oporach powietrza. Owszem buda to jest ściana, ale przy naszych prędkościach to nie aerodynamika tylko grawitacja wpływa na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, jacekzoo napisał:

:mlot: 1700, po 1,33 1691. Tylko kilogramy kilogramami, ale inaczej ciągnie się towarówke czy lawete niż budke. Jak holowałem lawete z passatem na plecach, masa realna ok 1800-1900kg było dużo lżej niż budkę 1300. 

A myślę że gdybym zapiął bude 250szer masa rzeczywista 1700, i jeszcze jakieś rowery na dach i 4os na pokład to już mógłby spuchnąć, mimo że wszystko w zgodzie z papierami

U mnie 1800 wg dowodu, ale na dachu wielkie dwa rowery jada i jest ok. Zapomnialem dodac ze auto dosc zaladowane bo dwa kola zapsowe jeszcze targam:). Spokojnie dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim ciągam teraz Knausa Sport 500FDK 2007, masa około 1400 (czyli DMC) - będę zwiększał do 1500 bo 1400 jest bardzo na styk z tendencją do przekroczenia, szer 230 i jedzie ok (dobra dynamika do 110, spalanie 10.5-11.5). Zauważyłem natomiast, że aerodynamika C4GP2 jest taka, że powietrze mocno opada za samochodem prosto na sciane przednia przyczepy. Co ciekawe, pomaga u mnie rower na dyszlu, tak jakby rozpraszał ten strumień powietrza... Piszę to w kontekście szerokości 250... może być brutalnie odczuwane... Poza tym, co do minusów, to nacisk na hak tylko 70kg... co przy długiej przyczepie może być mało w kontekście wężykowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jam mam Knausa 550 szerokosci i nie widze w tym problemu, rowniez z naciskiem. No moze tylko to ze rowery i kolo zapasowe powedrowaly do auta bo te 72(u mnie) ciezko osiagnac. Zasnego wezykowania.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, w79 napisał:

Jam mam Knausa 550 szerokosci

Nieźle. Dużo płacisz za pilotaż nadgabarytu? :hehe: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 hours ago, bertosz said:

250... może być brutalnie odczuwane...

Myślisz, że dodatkowe 10 cm z każdej strony będzie w jakikolwiek sposób odczuwalne na spalaniu w stosunku do tego co już pali? Szczerze wątpię. Większa masa przełoży się może na jakieś ćwierć litra na 100 km, ale nie opory powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Myślisz, że dodatkowe 10 cm z każdej strony będzie w jakikolwiek sposób odczuwalne na spalaniu w stosunku do tego co już pali? Szczerze wątpię.


Zależy od konkretnego modelu, może sporo zmienić. Bo samo prowadzenie nie zmieni się bardzo.

Wysłane z Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nacisku na hak, to moja przyczepa ma max nacisk 100kg, natomiast C4GP2 tylko 70kg. Zauważyłem, że jak swego czasu raz ustawiłem załadunek tak że było 50 kg to przy 100km/h zaczęła mieć chęci do bujnięcia... jak zwiększyłem do 70kg to się uspokoiła. Podejrzewam, że skoro Knaus daje aż 100kg, to znaczy że przy tym układzie (FDK czyli łóżka piętrowe z tyłu + 2 szafy ubraniowe dla dzieci z tyłu) lepiej by było dociążać bardziej przód aby unikać wahadła...

Ja teraz zawsze pakuje na równe 70kg, do tego wymieniłem komplet okładzin ciernych w stabilizatorze (max na wskaźnikach sprzęgu) i jest spokój...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ona ma masę własną na poziomie 1350kg, to od razu należało by pomyśleć o skorzystaniu z opcji zwiększenia DMC na 1600/1700kg... Fabryczna opcja 1500kg wydaje się mocno teoretyczna... (szczególnie jak myślisz o moverze, rowerach itp...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety można powiększyć tylko do 1500, teraz ma 1400. Ponoć teraz na pusto ale stalym wyposażeniem waży 1400, tzn z klimą, moverem, przedsionem itp jeżeli tak jest to mi wystarczy 100kg na wode, gaz, ubrania i lodówkę. A jeżeli waży jednak więcej to odpuszcze. Dlatego muszę ją jechać obczaić. Rowery woże na dachu

I te 1350 to jest masa przyczepy gotowej do jazdy, sama mw to jest 1275

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.