Skocz do zawartości

Scudo 2007 a przyczepa :: informacje od fachowca potrzebne


pmg

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry, nie zrozumiałem.

Na usprawiedliwienie napiszę, iż brałem to pod uwagę ale ponieważ jedna teza była prawdziwa, a druga fałszywa oraz ogólny wydźwięk niejednoznaczny uznałem, że odniosę się do obydwu tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pozostale warunki sa zachowane, tylko przy zmianie masy ciagnacej tz ziwkszeniu o 150% zmienia sie punkt "b" ktory pociaga za soba zmiane punktu "a".

Punkt "c" czyli pozostale warunki sa zachowane, bo producent to przewidzial. I punkt "d" ktory mowi ze nie mozesz ciagnac wiecej niz 3.5t obojetnie czy w zwiekszeniu o 150% wyjdzie wiecej... w Patrolu wyszlo by duzo wiecej ale i tak nie mozesz.

 

Sorry, że przedstawię inne zdanie.

 

Wg mnie:

masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

 

odnosi się do:

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

:) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3.500 kg

(...)

masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

 

a nie do:

 

4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta.

 

gdyż wynika to chociażby ze sposobu zapisu w tekście rozporządzenia.

Poza tym następuje tu niewytłumaczalna dla mnie zmiana DMC pojazdu ciągnącego.

 

Czyli odnosi się do dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, a nie do dopuszczalnej masy całkowitej samochodu osobowego.

NB. wg mnie występuje tutaj błąd w rozporządzeniu bo w 4) powinno być:

maksymalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć

Bez obrazy, przedstawiam tu tylko swoje wątpliwości.

 

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 103 poz. 1085 z dnia 1 maja 2004 r.)

 

hihi piszemy o tym samym, tylko inaczej to wyrazamy :) w tym wszystkim chodzi tylko i wylacznie o mase przyczepy ktora mozna zwiekszyc o 150% wzgledem masy auta ciagnacego (auta ktore oczywiscie moza podciagnac pod ten przepis np jeepy). Czyli masy auta zostaja takie same... zwieksza sie masa przyczepy ktora nie moze przekroczyc 3.5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa o to Ci chodzi :) jezeli masa przyczepy moze zostac zwiekszona wzgledem masy ciagnacego auta o iles tam procent, to logiczne jest ze podpunkt a i b ulega zmianie... a nawet nie zmianie tylko poprostu nie bierze sie go pod uwage i to "pozostale warunki musza byc zachowane" odnosi sie tylko do c i d. Czyli producent to przewidzial i masa przyczepy nie przekracza 3.5t (nawet jezeli z obliczen wyszloby wiecej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie zrozumiałem.

Na usprawiedliwienie napiszę, iż brałem to pod uwagę ale ponieważ jedna teza była prawdziwa, a druga fałszywa oraz ogólny wydźwięk niejednoznaczny uznałem, że odniosę się do obydwu tez.

 

Akubit ale najważniejsze ze wyjasnilismy sobie te delikatna, subtelna roznice :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może z innej beczki. Jaka jest największa DMC przyczepy kempingowej produkowanej w Europie ? Jest to forum karawaningu ,i na tym forum pod tym kontem możemy dyskutować ,natomiast lawety ciągane przez dostawcze i ciężkie osobowe to inna bajka ,przypuszczam że i przyczepy pod łodzie mogą mieć DMC poza zasięgiem który interesuje gro ludzi zalogowanych na tym forum. W tej chwili dyskusja jest li tylko rozpatrywaniem mało czytelnych dla laików punktów , paragrafów ,i innych ustaw . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa o to Ci chodzi :) jezeli masa przyczepy moze zostac zwiekszona wzgledem masy ciagnacego auta o iles tam procent, to logiczne jest ze podpunkt a i b ulega zmianie... a nawet nie zmianie tylko poprostu nie bierze sie go pod uwage i to "pozostale warunki musza byc zachowane" odnosi sie tylko do c i d.

 

Mowa jest tylko o zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego czyli a), przy zachowaniu pozostałych warunków. Ale co tam i tak tego tu nie rozstrzygniemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps Adminie, moze by tak zrobic porzadek w topikach o kategoriach i wykasowac troche "dyskusyjnych" postow ktore wprowadzaja zamieszanie?

 

Ty wiesz jaki tu by płacz był :oslabiony: i lament, że ktoś coś "wygumował". Ja proponuję wklejać linki :hehe: np. ten: http://www.karawaning.pl/content/view/73/3/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Juz niby nie trzeba liczyc, jak nie ma okreslonych warunkow tecznicznych danego samochodu, a w Twoim przypadku sa i to gorne wyliczenie jest dobre. Bo normalnie moglbys ciagnac przyczepe ktora ma DMC samochodu przy B+E, ale jestes ograniczony warunkami technicznymi postawionymi przez producenta... czyli Twoja przyczepa nie moze przekroczyc 2 t no i trzeba odjac jeszcze zeby zestaw sie zmiescil w ciezarze przewidzianym w papierach.

 

wiem ze to skomplikowane, ale tylko na poczatku :)

Hej

 

Jule, piszę do Ciebie jakodo eksperta w sprawie mas :) . Trochę już naczytałem się o tym i nawet mam ustawę pod ręką. Rozumiem prawie wszystko z powyższej tabelki poza 1,33 dla kategorii B+E.

 

Nie mogę tego nigdzie znaleźć w ustawie. Wiesz może czy to 1,33 jest prawdziwe i w jakim miejscu ustawysię znajduje ? (Jestem na etapie zmiany auta i to dla mnie jest bardzo istotne)

 

A tak dla potomności to z ustawy i tych postów wynika ważna rzecz której do tej pory nie byłem świadom :) : Na kategorięB masa ciagniętej przyczepy poza uwarunkowaniami technicznymi (dowódrejestracyjny) nie może przekraczać MW pojazdu ............ i tu mam ból. Pewnie wiele osób o tym nie wie/pamięta i na nich często czyhają miśki :).

 

Mam nadzieję że znasz odpowiedź i się nią podzielisz

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez m_aniek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...
W dniu 3.06.2008 o 21:51, powolniak napisał:

Jak ciężką przyczepę będziesz mógł ciągnąć przy B+E określają parametry już wpisane do dowodu rejestracyjnego autka.

Z podanych przez Ciebie wartości wynika, że DMC przyczepy będzie mogło wynosić 1.719 kg, bowiem DMC zestawu 4510 - DMC auta 2791 = 1719 kg.

Wpisana wartość max masy przyczepy O1 (2000 kg) nie ma w tej sytuacji żadnego praktycznego znaczenia. Wartości przy haku oznaczają jedynie tylko to, że jest dostosowany do ciągnięcia przyczep o DMC max 2200 kg i że nacisk na hak może dochodzić do 122 kg.

Z mojego doświadczenia wiem, że i tu się zgodzę .

Możesz auto załadować do wagi 2791kg czyli max dmc pojazdu + przyczepa może mieć dmc 2000kg w dowodzie ale załadowana powinna być do 1719 kg wraz z przyczepą,

tak aby zestaw nie przekroczył 4510kg.

I odwrotnie co oznacza ,że możesz jechać pustym samochodem czyli 1841kg + przyczepa 2000kg i ona może być w pełni załadowana o ile samochód to typ ciężarowy.

Jeżeli ma wpisane osobowy ,to masa całkowita przyczepy nie może być cięższa niż masa całkowita samochodu, co oznacza ,że samochód musi być cięższy od przyczepy,

czyli 2510 kg samochód maksymalnie lub mniej , ale nie mniej niż 2000kg z ładunkiem + przyczepa 2000 kg maksymalnie z ładunkiem.

Co potwierdza F3 czyli 4510kg cały zestaw, ale przyczepę można ciągnąć o max DMC 2000kg tylko nie można tego przeładować jak powyżej.

Czyli DMC pojazdu 2791kg+DMC przyczepy 2000k co razem daje 4791kg jednak trzeba pilnować masy całkowitej z ładunkiem  F3 4510kg.

Jeżeli masz prawko B+E to można jechać zestawem 3500kg dmc pojazdu i 3500 dmc przyczepy, czyli 7000kg o ile F3 tego nie ogranicza.

Ja mam Sprintera 2.7CDI ciężarowy 3500kg dmc i 3500kg przyczepa.

Gdy jadę na pusto a on waży ok 1890kg + kierowca i bagaż czyli 2000kg to mogę ciągnąć przyczepę dmc 3500kg w pełni załadowaną, ponieważ ma ciężarowy.

Występowały wersje z podwójną kabiną i miały czasami wpisane osobowy , w takim przypadku można jechać w Niedzielę po Niemczech ,ale masa całkowita przyczepy

nie może przekraczać masy całkowitej samochodu.

Jeżeli coś pomyliłem proszę o sprostowanie.

 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.