Skocz do zawartości

Wybór / zakup / haka holowniczego


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

Jakieś montaże na krótko, wcinki itp. odpuść sobie, tanio jest tylko przy montażu.

:ok:

 Inaczej mówiąc to mechanik przytula kasę a robi druciarstwo

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

Można dać gdzieś pod deską wyłącznik tych obwodów, żeby nie było np. zimą obawy o upływ prądu, jak gniazdo zawali się solanką (chyba, że np. łatwo dostępne są bezpieczniki, które np. na zimę można wyjąć). 

albo jak będzie wodował łódkę  na przyczepie  :) 

 

Zrobić raz a porządnie i będziesz miał spokój na lata.

Fajnie aby mechanik  do wszystkich przewodów pozakładał  tulejki zaciskowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

40 minut temu, Maras napisał(a):

Fajnie aby mechanik  do wszystkich przewodów pozakładał  tulejki zaciskowe .

 :ok: Jak najbardziej wskazane, sam je stosunkowo niedawno "odkryłem" gdy przewody są w lince, a wchodzą na zacisk śrubą (jak w każdym gnieździe haka), skręcaną kostkę itp.  

54 minuty temu, Maras napisał(a):

albo jak będzie wodował łódkę  na przyczepie  :) 

W takich sytuacjach też się przydaje, nieraz widzi się gniazdo w wodzie (o nieodpiętej i topionej belce oświetleniowej już w ogóle nie wspominam, ale to zwykłe buraki z wyczesanym skuterem za nową Q7 były...). 

Stały plus na gnieździe np. wody (nigdy nie będzie idealnie czysta, zawsze jakieś jony są) czy zimą od solanki może mieć minimalne upływy prądu, jak się samochód postawi na tydzień-dwa, może być zdziwienie. Jeśli nad morzem na parkingu 100 m od plaży po tygodniu przez osad solny na obudowie w pełni naładowany aku potrafi się rozładować, to przez zamoczone zy zasolone gniazdo też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi.w oparciu o nie rozesłałem zapytanie. Jeden Warsztat, z którym koresponduje odpowiedział, cytuje. 


"Gniazdo 13 pin z wiązką przystosowaną do gniazda 13 pin z modułem, również m-ki Steinhof

Bez stałego plusa - do tego jest potrzebne rozszerzenie wiązki za 200,00 zł + dodatkowa opłata za podłączenie stałego plusa na gniazdo - nie jest to standard - pytanie czy stały plus na haku jest potrzebny?

Bezpieczniki - schowane pod boczkiem wykładziny bagażnika."

Czy moglibyście mi podpowiedzieć dlaczego potrzebny jest "stały plus"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Lunarii napisał(a):

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi.w oparciu o nie rozesłałem zapytanie. Jeden Warsztat, z którym koresponduje odpowiedział, cytuje. 


"Gniazdo 13 pin z wiązką przystosowaną do gniazda 13 pin z modułem, również m-ki Steinhof

Bez stałego plusa - do tego jest potrzebne rozszerzenie wiązki za 200,00 zł + dodatkowa opłata za podłączenie stałego plusa na gniazdo - nie jest to standard - pytanie czy stały plus na haku jest potrzebny?

Bezpieczniki - schowane pod boczkiem wykładziny bagażnika."

Czy moglibyście mi podpowiedzieć dlaczego potrzebny jest "stały plus"?

 

Dobra, doczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M. zd. nie jest absolutnie niezbędny, jeżeli przyczepa jest "niezależna" od holownika (własne aku) - chodzi o możliwość zasilania pompek/oświetlenia z aku holownika. Jeśli przyczepa jest "autonomiczna" i nie przewiduje się korzystania z aku w holowniku można sobie to - byle świadomie - odpuścić.

Gdyby decydować sie na stały plus w cepie "autonomicznej" - trzeba wykonać separujące obwody przełączanie źródeł zasilania cepy w 12V DC (na zasadzie I-O-II) żeby nie było możliwości połączenia holownika z obwodem spiętym z akumulatorem przyczepy - o ile nie doszłoby do zwarć, to wyrównanie poziomu naładowania akumulatorów cepa-holownik, lub rozruch holownika mogłyby spowodować przepływ dużego prądu między cepą a holownikiem i spalenie całej instalacji w cepie i holowniku między akumulatorami, a nawet i spalenie całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lunarii napisał(a):

Jaki hak bedzie odpowiedni do przyczepy, która ma 13pin  dla avensis kombi 2014 147km 1.8.

Chodzi o stosunek cena/jakość, odkręcanie mnie nie boli. Jednak są różne opcje podłączeń i wiązek,  modułów. Ktoś ma takie auto i mógłby się podzielić jak podejść do tematu montaza haka? Zamierzam zlecić to firmie, ale jak dzwonie i słyszą 14 pin to zaczynają zadawać trudne pytania, czy chce na krótko, czy potrzebuje mieć te 14 bo to tylko do lodówki a może lepiej 7 pin i przejściówkę, co spec to inna opinia. Chce żeby było bezpiecznie, wszystko ma działać, bez błędów czujników i wykańczania alternatora. Co potrzebuje?

Proponuję zwrócić też uwagę na moduł aby uniknąć moich problemów. Moduł wiązki powinien akceptować zarówno oświetlenie żarówkowe jak i LED-owe. Nigdy nie wiesz, co przyniesie przyszłość i zmieniając kiedyś rodzaj oświetlenia lub ciągnąc obcą przyczepę nie będziesz miał z tym kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, czyś napisał(a):

 :ok: Jak najbardziej wskazane, sam je stosunkowo niedawno "odkryłem" gdy przewody są w lince, a wchodzą na zacisk śrubą (jak w każdym gnieździe haka), skręcaną kostkę itp.  

 

Tak ponad trzydzieści lat wstecz jak nie miałem tych tulejek to obcinałem te wsuwane konektorki . Zostawał tylko kawałek na izolacji i na przewodzie :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podepne się aby nie dublować tematu 

Mam dylemat z wyborem haka holowniczegio.  Rozpiętość cenowa znaczna 

https://www.hakihol.pl/oris-hak-holowniczy-wypinany-111043-10848-1.html

https://www.hakihol.pl/hak-holowniczy-wypinany-105028-10848-2.html

https://www.ehaki.pl/witter-hak-holowniczy-mercedes-cls-shooting-brake-2012-2018,sp,6,15112

 

parametry wydaję się takie same. :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja także zapytam się - czy wg obecnych przepisów montowany hak  musi być wypinany czy też dopuszczalny jest montaż haka stałego?

To jedno pytanie - i drugie - jak innych krajach w europie przepisy podchodzą do jazdy z takim stałym hakiem jeżeli nie ciągnie się akurat przyczepy?

Z góry dziękuję za informacje

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja także zapytam się - czy wg obecnych przepisów montowany hak  musi być wypinany czy też dopuszczalny jest montaż haka stałego?
To jedno pytanie - i drugie - jak innych krajach w europie przepisy podchodzą do jazdy z takim stałym hakiem jeżeli nie ciągnie się akurat przyczepy?
Z góry dziękuję za informacje
Pzdr
Włodek
Nie ma już haków stałych. Każdy obecnie montowany hak jest z możliwością demontażu przecież. Niektóre są tylko montowane na śruby. W Polsce nie ma przepisu który zabraniałby jazdy z hakiem, za granicą też można jechać takim pojazdem zarejestrowanym w naszym kraju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, jacek00 napisał(a):

Nie ma już haków stałych. Każdy obecnie montowany hak jest z możliwością demontażu przecież. Niektóre są tylko montowane na śruby

Tak Jacku - masz rację - źle się wyraziłem - sorka...

Haki są oczywiście obecnie montowane na śruby - nie spawa się przecież ich na stałe - tyle, że konia z rzędem temu, to taki hak demontuje na codzień.

Natomiast obserwuję często haki wyjmowane i wkładane w taki czworokątny wystający do tyłu uchwyt.

U mnie jest faktycznie na dwie śruby tyle, że nikt chyba o zdrowych zmysłach nie będzie tego odkręcał do jazdy - natomiast te haki montowane na powyższy czworokąt widuję wyjęte dość często.

I stąd pytanie - ale dzięki za informacje o stanie prawnym.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Jacku - masz rację - źle się wyraziłem - sorka...
Haki są oczywiście obecnie montowane na śruby - nie spawa się przecież ich na stałe - tyle, że konia z rzędem temu, to taki hak demontuje na codzień.
Natomiast obserwuję często haki wyjmowane i wkładane w taki czworokątny wystający do tyłu uchwyt.
U mnie jest faktycznie na dwie śruby tyle, że nikt chyba o zdrowych zmysłach nie będzie tego odkręcał do jazdy - natomiast te haki montowane na powyższy czworokąt widuję wyjęte dość często.
I stąd pytanie - ale dzięki za informacje o stanie prawnym.
Pzdr
Włodek
Ja w Renault mam chowany pod podłogą a i tak w sezonie zawsze jeździłem zawsze z otwartym, nawet jak nie ciągnąłem przyczepy.

W Fordzie mam fabryczny wyjmowany Westfalii, pewnie w sezonie też będę jeździł z nim na stałe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jan kupowałem tutaj hak i wiązkę do auta —> www.dobrehaki.pl Hak wypinany pionowo, Steinhoff. Teraz już go nie używam tak często bo mam inne auto do ciągnięcia ale byłem bardzo zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, borek6 napisał(a):

Jan kupowałem tutaj hak i wiązkę do auta —> www.dobrehaki.pl Hak wypinany pionowo, Steinhoff. Teraz już go nie używam tak często bo mam inne auto do ciągnięcia ale byłem bardzo zadowolony.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Również polecę tę firmę. Dobry kontakt i doradztwo, duzy wybor, możliwość ponegocjowania. Warto zajrzeć do nich podczas poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.