Skocz do zawartości

Waga


shrooms

Rekomendowane odpowiedzi

NA przeglądzie technicznym przyczepy(pierwszy raz rejstrowana w kraju) facet zarządał odemnie jakiegoś dokumętu o wadze pojazdu. Kazał mi gdzieś pojechać i ją zwarzyć.

Jak to zrobić, gdzie z tym pojechać. Jak wygląda taki papier i jak się nazywa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

może kolega nie ma tabliczki znamionowej na przyczepce a diagnosta, nie mogl sie doczytac z dokumentow ile przyczepka waży? :bukiet:

 

w każdym bądz razie taka sytuacja może byc korzystna dla kolegii, bo w przypadku gdyby sama przyczepka ważyła ponad 750 kg moze za jakies skromne "co łaska" mieć kwit z wagi, że ta przyczepka mało waży i uniknąc corocznych przeglądów technicznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a nie jest tak że przyczepki ściągane z Niemiec mają masę własną = dopuszczalnej masie całkowitej i to zarówno w papierach jak i na tabliczce? Może diagnosta jest na tyle dociekliwy że chce jednak ustalić jaką przyczepa ma ładowność :bukiet:. Tak sobie filozofuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może diagnosta

Przecież i diagności mają programy z pojazdami ,samochody , przyczepy ,naczepy z ich danymi typu ; masa własna , ładowność , całkowita masa dopuszczalna. A gdy nie ma takiego programu to po to człowiek płaci za tłumaczenia żeby mógł sobie przeczytać . Jak nie umie czytać to dlaczego jest diagnostą ? :bukiet:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie się userowi jarekkow wypowiedzieć, to będzie wiadomo

 

sam mam samochód, który ma co innego na tabliczce, a co innego w briefie, bo jak się okazuje są możliwe zmiany w danych przy imporcie pojazdów :bukiet:

generalnie nie jest to ok

gdyby pojazd miał zostać w niemczech nie zgodziliby się na zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyczepke typu i sam i tam w dowodzie sto lat temu wpisali tylko ładownośc. Podczas re-rejestracji WK zmusił mnie do uzupełnienia danych, tj masa właśna, nacisk na oś i DMC.

Pojechałem na wagę przy złomie, dali mi zaświadczenie i wyciag z homologacji wagi (uwaga moja miała od 400 kg do iluś tam ton, a przyczpeka ważyła 250 kg, ale na szczęście nie zauwazyli tego w badaniu technicznym). Potem jechałem do okręgowej stacji kontroli pojazdów celem uzupełnienia brakujących danych, gdzie na podstawie dokumentów ze złomu uzupełnili dane. Potem ponownie WK. Sporo biegania i kasy, ale OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - PTAKU nie obrażaj mi tu diagnostów wypowiedziami w stylu ,, jak nie umie czytać to po co jest diagnostą ............

Po drugie - na tabliczce znamionowej pojazdu podane jest DMC a nie masa własna

Po trzecie - w/g przepisów diagnosta może ustalić masę własną pojazdu poprzez zważenie jeśli w dokumentach przywozowych brak jest masy własnej , ładowności

Po czwarte - nie wszystkie dokumenty zawierają wszelkie potrzebne dane np. holenderskie, belgijskie,szwajcarskie i bywa że nie ma wyjścia - trzeba posłać na wagę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptaku - to nie jest tak jak sobie myślisz ....

Diagnosta ma prawo ustalić nieznane dane potrzebne do rejestracji w kilka sposobów :

1, wysłać klienta do rzeczoznawcy - koszt około 200 zł.

2, jeżeli ma DMC i ładowność w dokumentach to odejmuje jedno od drugiego i wydział komunikacji się nie czepi

3, Wysłać na wagę

 

Jak widzisz wybieramy najtańsze rozwiązanie dla klienta

Nie tak dawno był temat obniżenia DMC przyczepy i wyszło że producenci posiadają różną homologacje na tę samą przyczepę raz 750 DMC , raz 400 DMC a pojazd ten sam , ten sam typ, marka , rodzaj ....

 

Pozdrawiam , wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się s z Tobą że diagnosta może , bo diagnosta bardzo dużo może , ale nie na tym gra polega ,jeżeli się nie chce płacić można pogrzebać w internecie i można znaleźć dane techniczne czego tylko zapragnie . Przypuszczam że dla firm serwisowych są wydawane takie informacje w formie cyfrowej ,każdy jeden pojazd dopuszczony do produkcji i sprzedaży musi mieć takowe opisy i to dostępne szczególnie dla jednostek dopuszczających pojazdy do ruch.

Niechcący chyba się zagalopowałem , jeszcze raz przepraszam wszystkich diagnostów , tym bardziej że nie długo będę zmuszony z korzystać z ich usług :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie rozumiesz o czym piszę ..... gdybym na pytanie wydziału komunikacji ,, skąd Pan wziął wartość DMC " udzielił odpowiedzi że z internetu to mogę się żegnać z robotą ...

Ja wiem że wiele informacji jest w internecie , ale ja muszę napisać coś takiego :

 

"Dane zostały odczytane z oryginalnej tabliczki znamionowej" ewentualnie z katalogu marek i typów Instytutu Transportu Samochodowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.